SG.hu
Megjelent az Unreal-alapú The Elder Scrolls IV: Oblivion remaster

Az összes támogatott platformon megjelent a Bethesda Game Studios 2006-os RPG-je, a The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered. Több évnyi kiszivárgás után hivatalossá vált a dolog, a bejelentés fejlesztői beszámolókkal és játékmenet-felvételeket bemutató Twitch és YouTube livestream-mel történt.
Az Oblivion volt a a The Elder Scrolls V: Skryim közvetlen előfutára, amely minden idők egyik legnépszerűbb játéka lett - de az Oblivion a maga idejében is elég népszerű volt, és ez volt az első olyan játék a franchise-ban, amely a mai mércével mérve is modernnek számít. A Skyrimhez hasonlóan ez is a játék is a történet-alapú fantasy szerepjátékok és a rendszer-alapú címekközötti határvonalon mozog. Kevésbé strukturált, mint a Skyrim, de sokkal erőteljesebb karakter testreszabást kínál. Hírhedten béna, de nagyrészt a franchise rajongói számára szerethető módon. (A csiszolt, kurátori élményt kedvelő játékosoknak biztosan máshol kell keresgélniük.)
A portot nem az eredeti fejlesztő, a Bethesda Game Studios készítette, hanem egy külső fejlesztő, a Virtuos, mely valójában egy kiterjedt, több stúdióból álló szervezet. Egy sor játékhoz járult hozzá, mint például a Cyberpunk 2077, a Hogwarts Legacy, a The Outer Worlds és még sok más. Részt vett néhány korábbi, jó fogadtatásban részesült remaster-erőfeszítésben és portolásban is, köztük az Assassin's Creed: The Ezio Collection és a Final Fantasy X/X-2 HD Remaster. A Bethesda mai leleplező videójának felvételei alapján úgy tűnik, hogy az Oblivion Remasteredet nagyrészt a Virtuos Paris fejlesztette.
Fontos megjegyezni, hogy ez egy remaster, nem pedig egy remake. Ez a projekt az Unreal Engine-t használja, de csak a külső, azaz például a grafika és a hang tekintetében. A játékmenet logikáját és rendszereit továbbra is a Bethesda saját fejlesztésű Creation Engine-je kezeli. Ennek ellenére a Virtuos ezen a fronton is változtatásokat eszközölt. A mai bejelentésből derült ki, hogy a remaster egy teljesen átdolgozott szintlépési rendszerrel fog rendelkezni, amely a leírás szerint az Oblivion és a Skyrim elemeit ötvözi.
Ez sok játékos számára örvendetes hír lesz. Az Oblivion sok szempontból modern játéknak tűnik, de a szintlépési rendszere - amely arra ösztönzi a játékosokat, hogy késleltessék a szintlépést, hogy bizonyos képességeket csiszoljanak - már a megjelenésekor is ellentmondásos volt. Nem teljesen világos, hogy az új hogyan fog kinézni, de ez valószínűleg egy olyan eset, ahol a legtöbb rajongó bármilyen változást jónak fog tartani. A játék egyéb, kissé furcsa és anakronisztikus aspektusai azonban megmaradtak, mint például az NPC-kkel folytatott beszélgetések meggyőzési rendszere. Az Oblivion vonzereje nagyrészt a játékrendszerében rejlik, így a csapat valószínűleg nem akarta ezt túlságosan átdolgozni.
Ami a prezentációt illeti, a Virtuos a korábbinál sokkal robusztusabb világítási rendszert alkalmazott, és a játék hiper részletgazdagnak tűnik. Az NPC-ket és az animációkat feljavították, de még mindig van néhány furcsán kinéző ember. Mindent egybevetve, a stream alapján úgy tűnik, hogy modern köntösbe öltöztettek egy olyan játékot, amely 2006-os megjelenésekor óriási hatást gyakorolt, de amelyet néhány évvel később a Skyrim beárnyékolt.
A The Elder Scrolls VI még mindig fejlesztés alatt áll, a Skyrim pedig időben sokkal közelebb állt az Oblivionhoz, mint napjainkhoz. A The Elder Scrolls Online-t leszámítva tehát a franchise rajongói történelmi hiányt élnek át. Egy remaster természetesen nem ugyanaz, mint egy új játék, de ez a kiadás biztosan népszerű lesz. A játék PC-re (Steam), PlayStation 5-re és Xbox Series X|S-re mától 50 dollárért kapható, de Game Passon is elérhető.
Az Oblivion volt a a The Elder Scrolls V: Skryim közvetlen előfutára, amely minden idők egyik legnépszerűbb játéka lett - de az Oblivion a maga idejében is elég népszerű volt, és ez volt az első olyan játék a franchise-ban, amely a mai mércével mérve is modernnek számít. A Skyrimhez hasonlóan ez is a játék is a történet-alapú fantasy szerepjátékok és a rendszer-alapú címekközötti határvonalon mozog. Kevésbé strukturált, mint a Skyrim, de sokkal erőteljesebb karakter testreszabást kínál. Hírhedten béna, de nagyrészt a franchise rajongói számára szerethető módon. (A csiszolt, kurátori élményt kedvelő játékosoknak biztosan máshol kell keresgélniük.)
A portot nem az eredeti fejlesztő, a Bethesda Game Studios készítette, hanem egy külső fejlesztő, a Virtuos, mely valójában egy kiterjedt, több stúdióból álló szervezet. Egy sor játékhoz járult hozzá, mint például a Cyberpunk 2077, a Hogwarts Legacy, a The Outer Worlds és még sok más. Részt vett néhány korábbi, jó fogadtatásban részesült remaster-erőfeszítésben és portolásban is, köztük az Assassin's Creed: The Ezio Collection és a Final Fantasy X/X-2 HD Remaster. A Bethesda mai leleplező videójának felvételei alapján úgy tűnik, hogy az Oblivion Remasteredet nagyrészt a Virtuos Paris fejlesztette.
Fontos megjegyezni, hogy ez egy remaster, nem pedig egy remake. Ez a projekt az Unreal Engine-t használja, de csak a külső, azaz például a grafika és a hang tekintetében. A játékmenet logikáját és rendszereit továbbra is a Bethesda saját fejlesztésű Creation Engine-je kezeli. Ennek ellenére a Virtuos ezen a fronton is változtatásokat eszközölt. A mai bejelentésből derült ki, hogy a remaster egy teljesen átdolgozott szintlépési rendszerrel fog rendelkezni, amely a leírás szerint az Oblivion és a Skyrim elemeit ötvözi.
Ez sok játékos számára örvendetes hír lesz. Az Oblivion sok szempontból modern játéknak tűnik, de a szintlépési rendszere - amely arra ösztönzi a játékosokat, hogy késleltessék a szintlépést, hogy bizonyos képességeket csiszoljanak - már a megjelenésekor is ellentmondásos volt. Nem teljesen világos, hogy az új hogyan fog kinézni, de ez valószínűleg egy olyan eset, ahol a legtöbb rajongó bármilyen változást jónak fog tartani. A játék egyéb, kissé furcsa és anakronisztikus aspektusai azonban megmaradtak, mint például az NPC-kkel folytatott beszélgetések meggyőzési rendszere. Az Oblivion vonzereje nagyrészt a játékrendszerében rejlik, így a csapat valószínűleg nem akarta ezt túlságosan átdolgozni.
Ami a prezentációt illeti, a Virtuos a korábbinál sokkal robusztusabb világítási rendszert alkalmazott, és a játék hiper részletgazdagnak tűnik. Az NPC-ket és az animációkat feljavították, de még mindig van néhány furcsán kinéző ember. Mindent egybevetve, a stream alapján úgy tűnik, hogy modern köntösbe öltöztettek egy olyan játékot, amely 2006-os megjelenésekor óriási hatást gyakorolt, de amelyet néhány évvel később a Skyrim beárnyékolt.
A The Elder Scrolls VI még mindig fejlesztés alatt áll, a Skyrim pedig időben sokkal közelebb állt az Oblivionhoz, mint napjainkhoz. A The Elder Scrolls Online-t leszámítva tehát a franchise rajongói történelmi hiányt élnek át. Egy remaster természetesen nem ugyanaz, mint egy új játék, de ez a kiadás biztosan népszerű lesz. A játék PC-re (Steam), PlayStation 5-re és Xbox Series X|S-re mától 50 dollárért kapható, de Game Passon is elérhető.