ZAX
E3: Max Payne
Max Payne egy reménytelen helyzetben lévő, lecsúszott zsaru. A rendőrség azért üldözi, mert a főnöke meggyilkolásával vádolják, az alvilág pedig azért, mert szerintük túl sokat tud. Mit jelent ez a játék szempontjából? "Egy olyan emberről van szó, akinek nincs vesztenivalója, és ez meg is látszik a játékmeneten." (Ezt a remek szöveget, már nem tudom hol olvastam, de nagyon találó :))
A Max Payne története sajátos, regényszerű képi világban halad előre. A bevágások teljesen képregényszerűek - szövegbuborékok, miegymás. A játék igazi környezete lélegzetelállítóan szép a falaktól az épületeken keresztül egészen a járdák kidolgozásáig. Ha belelövünk, levelek hullanak a fákról, porzik a fal. A részletességről csak annyit, hogy szinte minden felületen vannak apró hibák, egyenetlenségek a valós hatás kedvéért...
Mindezek ellenére még csak nem is ez a lényeg a játékban, hanem a vérbeli akció. Ráadásul a lövöldözés egy sajátos valóságban, a Mátrix-szerű "bullet time"-ban zajlik, ekkor lelassul az idő, így jobban fel tudjuk térképezni a célpontokat és a környezetünket. Ám figyelnünk kell, hogy mikor, mire és mennyit lövünk, mert a muníciónk véges. Ráadásul minél több ellenfelet szedünk le, annál több időnk (=bullet time) lesz, érdemes tehát pontosan célozni.
Hogy milyen képekről is van szó? Például ha bullet time-ban kilövünk egy golyót, az idő lelassul, a kamera bemozdul a lövedék mögé, és egyre csak zoomol a célpont felé. Annyira részletesen ki van dolgozva a jelenet, hogy szinte látjuk a golyó becsapódás utáni útját is magunk előtt... A játékban lesz egy ún. Time Mode is, amelyben minél előbb kell teljesítenünk a pályákat, viszont minden lelőtt ellenfél további másodperceket ad.
És most a szomorúbbik oldal: sajnos Max nem vezethet a játékban, azzal az indokkal, hogy nincs jogosítványa - ilyen kifogást! no comment. A másik sokkal érzékenyebb pont, hogy a játékban semmilyen formában nem lesz többjátékos mód... Na ezt már nehezebben fogja bevenni a gyomrunk, persze, ha minden más valóban olyan szép és jó lesz, ahogy - az E3-as tapasztalatok alapján is - tűnik, talán meglágyul a szívünk.
A megjelenési időpont betűre ugyanaz, mint a tavalyi E3-on is volt: "Amikor kész lesz."
A Max Payne története sajátos, regényszerű képi világban halad előre. A bevágások teljesen képregényszerűek - szövegbuborékok, miegymás. A játék igazi környezete lélegzetelállítóan szép a falaktól az épületeken keresztül egészen a járdák kidolgozásáig. Ha belelövünk, levelek hullanak a fákról, porzik a fal. A részletességről csak annyit, hogy szinte minden felületen vannak apró hibák, egyenetlenségek a valós hatás kedvéért...
Mindezek ellenére még csak nem is ez a lényeg a játékban, hanem a vérbeli akció. Ráadásul a lövöldözés egy sajátos valóságban, a Mátrix-szerű "bullet time"-ban zajlik, ekkor lelassul az idő, így jobban fel tudjuk térképezni a célpontokat és a környezetünket. Ám figyelnünk kell, hogy mikor, mire és mennyit lövünk, mert a muníciónk véges. Ráadásul minél több ellenfelet szedünk le, annál több időnk (=bullet time) lesz, érdemes tehát pontosan célozni.
Hogy milyen képekről is van szó? Például ha bullet time-ban kilövünk egy golyót, az idő lelassul, a kamera bemozdul a lövedék mögé, és egyre csak zoomol a célpont felé. Annyira részletesen ki van dolgozva a jelenet, hogy szinte látjuk a golyó becsapódás utáni útját is magunk előtt... A játékban lesz egy ún. Time Mode is, amelyben minél előbb kell teljesítenünk a pályákat, viszont minden lelőtt ellenfél további másodperceket ad.
És most a szomorúbbik oldal: sajnos Max nem vezethet a játékban, azzal az indokkal, hogy nincs jogosítványa - ilyen kifogást! no comment. A másik sokkal érzékenyebb pont, hogy a játékban semmilyen formában nem lesz többjátékos mód... Na ezt már nehezebben fogja bevenni a gyomrunk, persze, ha minden más valóban olyan szép és jó lesz, ahogy - az E3-as tapasztalatok alapján is - tűnik, talán meglágyul a szívünk.
A megjelenési időpont betűre ugyanaz, mint a tavalyi E3-on is volt: "Amikor kész lesz."