Gyurkity Péter

Hatmagos chipeket használnak a Steam-játékosok

A friss felmérésben már ezek vezetik a rangsort, megelőzve a négymagos változatokat.

A Valve platformja hetente szerepel híreinkben, többnyire a Deck kapcsán, de nemrég arról is beszámoltunk, hogy szépen növekszik a tábor. A Steam emellett a rendszeres hardveres felmérések miatt is hasznosnak bizonyul, a most közzétett friss példányban pedig egy érdekes helycserét láthatunk.

A márciusra vonatkozó felmérés adatait ezúttal is a hivatalos oldalon találjuk meg, a szokásos számokkal együtt. Ezt ugyan érdemes kellő fenntartással kezelni, hiszen nem minden, a Steam-platformra bejelentkező PC kerül be ebbe, ráadásul egyes esetekben, így például az internetkávézókban, egyszerre többen is használhatják ugyanazon konfigurációt, a felmérés mégis nagyon hasznos a PC-piac, azon belül is a játékosok szegmense iránt érdeklődők számára, hiszen ehhez hasonló részletes anyagot nem túl gyakran látunk. A mostani példányból két alapvető következtetésre juthatunk, az egyik szerint az Intel némileg növelte előnyét, a másik alapján pedig már a hatmagos chipek a legnépszerűbbek a játékosok körében.

Az Intel fejlesztései ezúttal már 69 százalék feletti arányban voltak jelen a felmérés részeként megpingelt gépeken, míg az AMD kénytelen volt megelégedni 30,6 százalékkal. A leggyakrabban előforduló típusok eközben már a hatmagos példányok voltak, ezek 34 százalék feletti eredményt mutattak, míg alig néhány hónappal ezelőtt még 32 százalék alatt voltak. Az eddig listavezető négymagos chipek ugyanezen periódusban 36 százalékról jöttek le 34 százalék alá, vagyis a helycsere megtörtént, ez pedig fontos trendet vázol fel számunkra, amely az elkövetkező hónapokban is folytatódni fog.

A fenti változás többek között annak köszönhető, hogy az AMD kínálatában már 6 magnál indulnak a kifejezetten játékokhoz szánt chipek, bár az Intel Alder Lake esetében alkalmazott hibrid felállás némiképp belezavar a képbe, hiszen itt gyengébb és erősebb magok együttesére építenek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • duke #2
    "Hatmagos chipeket használnak a Steam-játékosok"

    Aha és miaz a stim ?
  • t_robert #1
    Azért ez már egy ideje érlelődő folyamat. Folyamatosan csökkent már a 4 magos konfigok aránya, miközben növekedett a 6 magosok száma. Ráásásul a Steam nem tesz különbséget igazán a 6/6-os vagy a 6/12-es procik közt. Persze mivel igen lassan emelkedik az új játékok elvárt mag és szál száma nem igen számit játéknál, hogy valakinek 6-8-12-16 stb magos gépe van. Igaziból az új generációs konzol játékoknál se használják ki a CPU teljesítményét. Ha majd kezdenek megjelenni tényleg a konzolokra a 10-12-14 párhuzamos programszálat futtató játékok, akkor azok ha sikeres játékok vissza fogják portolni PC-re is. Akkor majd számítani fog, hogy hány magos proci van egy PC-ben alapvetően. Persze meglehetősen bonyolult olyan játékot irni, ami mondjuk egyszerre 12 programágat használ párhuzamosan. Logikailag nehéz úgy összerakni a folymatokat egy esemény és véletlen vezérelt programban. A játék program ilyen szempontból meglehetősen bonyolult. Nem lehet úgy szétterhelni a futást, mint egy videókodoló, titkosító tömőrítő, képfeldolgozó stb. programban. Ahol gyakorlatilag leginkább ugyan az az algoritmus fut párhuzamosan az össze rendelkezésre álló magon és szálon csak eltérő adatokat feldolgozva.