Nem fogy jól a PC-s Red Dead Redemption 2

Bár remek játék a Red Dead Redemption 2, de a PC-s port csalódást keltő eladásokat produkált.

A Red Dead Redemption 2 a rengeteg lovaglás ellenére is egy remek játék, melynek online részlege a mai napig milliós táborral bír. A PC-s port hosszas várakozás után jelent meg és sajnos hozta a megszokott Rockstar minőséget: rengeteg gondot. A portolás sosem volt a csapat erőssége, így ez olyan nagy meglepetést nem okozott. Viszont az eladásokon nagyon is megmutatkozott ez a probléma.

Az adatok szerint az Epic Game Store-on 408 ezer darab, a Steam felületén pedig maximum 500 ezer darab talált gazdára. Csak összehasonlításképpen, a Borderlands 3 megjelenése után az Epic felületén 1.78 millió példányban kelt el. Persze a Rockstar saját shopjában is be lehetett szerezni az RDR 2-t de ott sem regisztrálhattak milliós eladásokat. Kérdés, hogy ilyen adatok (és persze ilyen minőségű port) után szükség van még PC-s Rockstar játékokra?

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Blage7 #26
    Hát nem tudom, ahogy mondtad, régen voltak demok, meg általánosságban kevesebb bugos játék került ki a fejlesztők keze közül, de a kalózkodás akkor sem volt visszaszorulva, sőt... Ezért is találták ki az újabb meg újabb DRM meg launcher rendszereket, ami sokszor inkább csak a tisztességes vásárló életét keserítette meg. Meg a demo amúgy sem garancia arra, hogy egy játék olyan lesz amilyen, lásd az Aliens: Colonial Marines vagy a Watch Dogs esetét. Meg arra sem garancia hogy a játék jól fog futni, ebben a témában személyes tapasztalatom is volt, a The Witcher első részével. A demo tükörsimán futott, végigjátszottam gond nélkül. Aztán megjelent a játék, és szaggatott mint a fene, még a legalacsonyabb beállításoknál is. A demok inkább arra vannak szerintem, hogy lásd hogy neked bejön e a játék vagy nem.
    30%-al alacsonyabb ár az biztos nem lesz, hiszen ahogy az eladási árak, úgy a fejlesztési költségek is nőttek, de egyébként lehet trükközni, attól függően hogy hol veszed meg. Például a Jedi: Fallen Order a PS Store-ban 18 ezer forintba került, én megvettem Amazonon 13 ezerért, ingyenes postával. Az meg véleményem szerint elég gyenge kifogás, hogy "csak azért töltöm le, mert nincs demo hogy megnézzem milyen a játék..." amikor manapság már rengeteg lehetősége van az embernek tájékozódásra. Régen voltak magazinok meg demok, ma vannak magazinok, weboldalak, videók, élő streamek és alkalmanként demok.
    Igen, az RDR2 PC-s indulása finoman szólva sem volt zökkenőmentes, de nem ez volt az első ilyen játék, gondolj csak a Batman: Arkham Knight-ra például, ami a mai napig nem fut normálisan sok PC-n. De még a legjobban összerakott játékok sem jelennek meg patchek nélkül, ott van pl. a The Witcher 3, ahhoz is volt már az első nap patch. És persze ott vannak az olyan játékok, amiket csak a kapzsiság miatt dobtak idő előtt piacra, lásd Assassin's Creed: Unity, Fallout 76 vagy a legújabb Ghost Recon, de ez más kategória.
    Summázva a dolgot, kalózkodás mindig is volt és mindig is lesz. Összerakhatod a legfaszább játékot a világtörténelemben, úgy is lesznek olyanok akik ingyen akarják megszerezni, lásd megint csak a The Witcher 3-t. Remek grafika, sok száz órára elég tartalom, nincsenek nagy, játékromboló bugok benne, nincs benne másolásvédelem, sok játékos szerint az RPG-k etalonja, több mint 200 díjat bezsebelt és mégis, sokan inkább csak letöltik. Vagy a Mass Effect 2, amit szintén az akkori legjobb RPG-nek tartottak és mégis háromszor-négyszer több letöltés volt PC-n mint eladott darabszám. StarCraft 2 szintén, várták az emberek mint a messiást, jó grafika, sok újdonság, továbbra is jó, kiegyensúlyozott multiplayer, az epizodikus kampány némileg rontott az összképen, de a játékkal a mai napig foglalkoznak és ismét csak, az eladásokhoz képest kb. háromszor annyi letöltés. És amíg így van, addig sajnos lehet kínlódni a másolásvédelemmel, launcherekkel, összeomlásokkal, patcheléssel...
  • Blage7 #25
    Billentyűzetet meg egeret már most is lehet használni a konzolokhoz, csak a fejlesztők nem veszik a fáradságot, hogy ezt az opciót is elérhetővé tegyék a játékokban, így alig maroknyi olyan játék van, ami ki is használja.
  • jocking #24
    Az egész ipar úgy szar, ahogy van, fejlesztőstől, kiadóstól. Szerintem ne csodálkozzanak, ha az emberek nem hajlandók a fizetésük majdnem 10%-át egy bugos szarért kiadni. Ha lenne normális tesztelés, sokkal kevesebb bug kiadáskor, 30%-al alacsonyabb árak és ahogy régen volt, demók, hogy egyáltalán kipróbálhasd, hogy megy-e nálad a cucc, az érezhető visszaesés lenne warez szinten.
    Ld. pl. ezt a szart is, megjelenés után már életmentő patcheket kellett kiadni hozzá, mert a fos launcherjükkel állandóan összeomlott, és ez még csak a jéghegy csúcsa.
  • HöfEE #23
    Számomra, és sok mindenki más számára majd akkor lesz aktuális téma a konzol, ha végre lehet rajta billentyüzet+egér kombót használni mint egy PC-n. Kontrollerrel FPS-t játszani egy borzalom de még a TPS is nagyon fura nekem. Ha megoldják azt, hogy szabadon válassz beviteli hardvert, akkor elképzelhetönek tartom, hogy egy irodai PC mellett tartok egy konzolt csak játékra.
  • Blage7 #22
    Az én véleményem szerint nem kell rögtön a kiadót meg a fejlesztőket büntetni, azon is érdemes elgondolkodni hogy miért jutott idáig az ipar és ebben tagadhatatlanul szerepe van a kalózkodásnak is. Akárhonnan nézzük, lehet a konzolt szeretni vagy rühellni, de az vitathatatlan tény, hogy a fejlesztők és kiadók számára manapság profitálóbb piac lett. Fix hardver, könnyebb rá fejleszteni, nincs warez így több a profit. A Red Dead Redemption 2 is 2 nap alatt termelt 700 millió dollárt konzolon. A The Witcher 3 PC-s verziójának ha jól tudom 3 év kellett ahhoz hogy behozza a konzolos eladásokat. A Borderlands 3 megjelenése után 1-1.5 hónappal már tele volt az internet azzal hogy feltörték a PC-s verziót. Ezek után hiába lehet hardverileg erősebb egy PC, ha fele vagy harmadannyi profitot hoz egy cég számára, nem is fogják megerőltetni magukat. Sajnos sokan megfeledkeznek arról, hogy ez még mindig üzlet, a fejlesztők nem kifejezetten azért dolgoznak, hogy mosolyt csaljanak az arcunkra. Plusz ott van a tény is, hogy PC-re portolni már csak azért is nehéz, mert kismillió hardver kombináció létezik, és nyilván nem fog egy virágosládán úgy elfutni mint egy felső kategóriás gépen, hiába reménykedik ebben mindenki, bár ahogy mondtam, ez múlik a fejlesztők hozzáállásán is.
  • jocking #21
    Úgy kell nekik, végre egy jó hír. :) Kenjék a hajukra a "kovbojos" szarukat, akkor sem kéne, ha 1 euró lenne. Cockstar-nak többet 1 centet sem adok, azok után, ahogy bántak az emberekkel (többek között velem is) a GTA5 supportnál.

    "Kérdés, hogy ilyen adatok (és persze ilyen minőségű port) után szükség van még PC-s Rockstar játékokra? "
    Szar konzol portokra semmi szükség nincs, senkitől. Csinálják meg PC-re és azt portolják konzolra, ha már. De Cockstar játékra egyébként semmi szükség semmilyen formában, ahogy azt már fentebb leírtam.
  • Zombee #20
    A GTA is másfél évvel a konzolok után jelent meg PC-re. Újrajátszani kb annyira lehet szerintem, mint a GTA-t, online része is van, ami engem egyik esetben sem érdekel.
    Jó magam pedig akkor se vennék konzolt, ha fizetnének érte.

    Viszont amíg nem megy egyértelműen jól, addig a RDR2-t sem fogom megvenni, pedig érdekelne.
    Utoljára szerkesztette: Zombee, 2020.01.07. 09:37:47
  • Zoliz #19
    Miért is fogyna jól amikor ez nem GTA és konzolon már réges-régen végig lehetett tolni?

    Ha nincs újrajátszhatósági igény csak a kutyának és gyűjtöknek kellhet, mert a konzolok olyan olcsók, hogy szinte minden gamernek van egy talonba. A PC egyedüli előnye az erősebb hardver kihasználhatósága amit mint látom gyenge port-al nem is sikerült jól.
    Bűntetni kell a fejlesztőket és a kiadót.
    Utoljára szerkesztette: Zoliz, 2020.01.06. 09:36:26
  • Zombee #18
    Mivel nem 1$ 20 másik játékkal egybe bundlizva, így te se vennéd meg. :)
    60€-ért igaz én se, majd ha kijavítják, meg kap még pár akciót.
  • Zombee #17
    Mivel a Rockstar kliens mindenképpen kell hozzá, ezért én az Epic-en alapból kihagynám. A Steam a letöltés, patch miatt lehet alternatíva, a Rockstar kliensre sokan panaszkodnak.