Ötvös Tibor
Az elveszett Call of Duty: Roman Wars nyomában
Az Activision korábban tervezte, hogy az ókori Rómába helyezi át a Call of Duty egyik részét, de ez végül nem jött össze.
A Battlefield 1 bejelentésével a Call of Duty háttérbe szorult és éppen ezért érdekes, hogy a sci-fi vonal mellett tervbe volt véve egy jóval izgalmasabbnak és érdekesebbnek tűnő fejezet is, melyben az ókori Római Birodalom egyik katonáját alakítottuk. Persze ez nem mostani tervezet volt, hanem még anno a World at War és a Modern Warfare sikere után kezdett új utak keresésébe a kiadó. És a Vicarious Visions csapata hozta a Roman Wars tervezetét.
Az alaphelyzet szerint a gall harcok idején járunk és különböző katonák irányítását vehettük volna át a harcmezőn. A játék ötvözte volna az Assassin's Creed látványát, a Zeno Clash egyedi megoldásait és a Condemned harcrendszerét, a filmvilágból pedig a 300 és a Gladiátor volt rá nagy hatással. A Call of Duty: Roman Wars egyaránt alkalmazta volna a külső- és a belső nézeteket, utóbbi elsősorban a harcokban jött volna elő. De lóra is pattanhattunk volna - ami persze végül meg is valósult a Black Ops vonalon.
Az Activision eleinte hajlott a dologra, ám végül túl radikálisnak minősítették a váltást és ezért végül a Sledgehammer Games Advanced Warfare játéka mellett tették le a voksukat. A tervezet persze nem veszett el és pár évvel később a Ubisoft is lecsapott volna a címre, azonban végül nem lett belőle semmi. A csapatot később felvásárolta az Activision és jelen pillanatban is a Skylanders széria mellett Crash Bandicoot visszatérésén tevékenykednek.
Mindenesetre mi nagyon sajnáljuk, hogy végül a kukába került a tervezet, hiszen a a Capcom-féle Shadow of Rome személyes nagy kedvencem és a Ryse: Son of Rome is kimondottan jól sikerült.
A Battlefield 1 bejelentésével a Call of Duty háttérbe szorult és éppen ezért érdekes, hogy a sci-fi vonal mellett tervbe volt véve egy jóval izgalmasabbnak és érdekesebbnek tűnő fejezet is, melyben az ókori Római Birodalom egyik katonáját alakítottuk. Persze ez nem mostani tervezet volt, hanem még anno a World at War és a Modern Warfare sikere után kezdett új utak keresésébe a kiadó. És a Vicarious Visions csapata hozta a Roman Wars tervezetét.
Az alaphelyzet szerint a gall harcok idején járunk és különböző katonák irányítását vehettük volna át a harcmezőn. A játék ötvözte volna az Assassin's Creed látványát, a Zeno Clash egyedi megoldásait és a Condemned harcrendszerét, a filmvilágból pedig a 300 és a Gladiátor volt rá nagy hatással. A Call of Duty: Roman Wars egyaránt alkalmazta volna a külső- és a belső nézeteket, utóbbi elsősorban a harcokban jött volna elő. De lóra is pattanhattunk volna - ami persze végül meg is valósult a Black Ops vonalon.
Az Activision eleinte hajlott a dologra, ám végül túl radikálisnak minősítették a váltást és ezért végül a Sledgehammer Games Advanced Warfare játéka mellett tették le a voksukat. A tervezet persze nem veszett el és pár évvel később a Ubisoft is lecsapott volna a címre, azonban végül nem lett belőle semmi. A csapatot később felvásárolta az Activision és jelen pillanatban is a Skylanders széria mellett Crash Bandicoot visszatérésén tevékenykednek.
Mindenesetre mi nagyon sajnáljuk, hogy végül a kukába került a tervezet, hiszen a a Capcom-féle Shadow of Rome személyes nagy kedvencem és a Ryse: Son of Rome is kimondottan jól sikerült.