Ötvös Tibor

Hitman GO Definitive Edition


Bátor vállalkozásnak tűnt, de sikerrel vette az akadályt a Hitman GO, melynek most megjelent a PC-s változata is.

Táblajátékot készíteni egy bérgyilkos (pontosabban A bérgyilkos) főszereplésével? Mindezt ráadásul táblagépekre, majd PC-re? Nagyon merész, már-már hihetetlennek tűnő vállalkozásként hatott már a bejelentéskor is és éppen ezért a legtöbben elég távolságtartóan viszonyultak a Hitman GO címet kapott projekthez. Ám végül bejött a számítás és a táblagépes siker után most elérkezett az idő, hogy PC-n is kipróbáljuk a 47-es ügynök meglepően nehéz és kihívásokkal teli bevetését.

Azt már előre le kell szögeznem, hogy a Hitman Go Definitive Edition rétegjáték és nem biztos, hogy aki kedveli a Hitman-sorozatot automatikusan élvezni fogja ezt a "mellékvonalat" is. A GO ugyanis nem a grafikájával fog hódítani, bár az meglepően aranyos. Nincs benne vér, a "gyilkosságok" úgy történnek, mint a sakkban: leütjük a bábut, aki így lekerül a mezőről ki a tábla mellé. A Hitman GO sokkal inkább logikai játék, mint egy vérbeli 47-es kaland, de annak viszont egyszerűen pazar.

A program ugyanis fogta az összes, a fő sorozatban megismert játékelemet és szinte egy az egyben átemelte a táblajátékba. Adott hősünk, akinek feladata, hogy egyik pontból eljusson a másikba, majd bizonyos részeken ki is kell iktassa a célszemélyeket. Ők általában vörös ruhát viselnek és elég nehéz megközelíteni őket, de kis logika és kitartás után minden feladat megoldható. A játékmenet lényege, hogy figuránkkal a pontok között haladva kell észrevétlennek maradni és így eljutni a kitűzött célhoz. Az ellenfeleinket csak a hátuk mögül közelíthetjük meg, ellenkező esetben végünk.



A figyelmük eltereléséhez bevethetünk különböző eszközöket (köveket, üvegeket, labdákat dobhatunk egy másik mezőre) és így nyithatjuk meg magunk előtt az utat. Azonban fontos része a játékmenetnek, hogy a mozgások úgymond körökre vannak osztva. Tehát olyan nincs, hogy egy ponton állva várjuk, hogy az ellenfeleink az általunk megálmodott helyre menjenek. Ha például eldobunk egy követ, akkor bizony ide-oda kell lépkednünk nekünk is, különben a többiek sem haladnak. Az is fontos, hogy az ellenfeleink látómezeje egy vonalnyi, azaz egy pontról csak az előttük lévő pontra látnak rá.

Ráadásul többféle ellenfelet kapunk, így míg eleinte a sima őrök csak álldogálnak egy helyben, addig a sárga felsős figurák már folyamatosan mozgásban vannak és ha zajt csapunk, akkor is csak egy kör elejéig maradnak azon a helyen, ahol becsapódott a tárgyunk - utána már indulnak is vissza. Többet nem is érdemes beszélni a játékról, hiszen minden kihívást kedvelő játékosnak érdemes kipróbálnia. Nehezen hiszem, hogy csalódnának benne.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tikal #4
    ez egy puzzle te okostojás :) Gondolom azzal is bajod van mikor sakkban letarolják a parasztokat :D
  • zola2000 #3
    aha, egy bérgyilkost irányítani, tényleg aranyos lehet.
  • sárkánylovag #2
    Nagyon aranyos a játék én csak ajánlani tudom.
    A páros és páratlan számok törvényeire gyorsan rá fogja ébreszteni a játékosokat.
    És nagyon jó hogy lehet benne segítséget kérni.
    Vágó úr kérnék egy közönség segítséget.
  • Tikal #1
    Lara Croft GO szerintem jobb egy picit stilusban, de ez se rossz, szép nagyon és jók a fejtörők