Ötvös Tibor

Öt perc Thief


Az Eidos Montreal két jelenettel is reklámozta a Thiefet a VGX-en.

Az egyikben közel 5 percet láthatunk magából a játékmenetből, a másik már érdekesebb. Ebből ugyanis megismerhetjük a Thief háttérsztoriját és azt is, hogyan került Garrett a történet középpontjába. Hősünk egy átlagos "rablást" akart végrehajtani segítőjével, ám kiderült közben, hogy valami nem evilági eseménysor közepébe csöppennek, melynek a hölgy áldozata is lesz.



A sztori folyamán pedig kiderül, hogy természetesen csak mi akadályozhatjuk meg azt, hogy a világunkban beköszönjön a sötétség, ami Garrett számára nem lenne rossz, ám vannak rosszabb dolgok is ott, mint mi. A Thief február 28-án jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Atisz #5
    Akármilyen egyszerű elven is alapult a harc (ha jobbra volt az ellenfél, jobbról vágtál, ha balra, akkor balra, valamint ugye volt a sújtás, amit az egérgomb hosszabb nyomva tartásával lehetett végrehajtani), szerintem korrektül lehetett vívni (szigorúan persze emberi ellenfelek ellen - a későbbiek, pláne a zombik ellen mindez nem vezetett sok jóra). Tény, hogy a játék nem erre épült mint ahogy írtam és sokkal nagyobb élményt nyújtott úgy elintézni az ellenfeleket, hogy nem vettek észre.

    Egyébként mindig hard-on nyomtam a Thief-et, ahogy minden valamire való játékos is, mivel sok más játékkal ellentétben nem attól volt nehezebb, hogy több száz %-os életerővel rohangáltak az ellenfelek, hanem amiatt, hogy komplexebb feladatokat kellett végrehajtani, vér nélkül kellett teljesíteni az adott részt, valamint sikeresen ki is kellett jutni az adott objektumból.
    Tehát mindezen kihívást jelentő elemek mellett ellene vagyok annak, hogy a tolvaj egy nyamvadt tőrrel a kezében szaladgáljon, amikor az ellenfeleknél kard van. Véleményem szerint ugyanis a már említett kardvívás csak hozzáadott a játék értékéhez, amellett, hogy én is csak ritkán használtam (a vége felé igen, amikor már túlvilági lények ellen kellett harcolni).
  • Zero 7th #4
    Easy-n lehet, hogy harcos volt. A játék meg hardon és experten ért valamit... Ha olvasol korabeli leírásokat, mindegyik azt emeli ki, hogy gyenge a főhős, harcra meglehetősen alkalmatlan. Egyébként több ellenfél ellen majdnem teljesen esélytelen volt a harc.

    És lehet, hogy neked nem von le az élvezetből, nekem igen. Mert rákényszeríti a fejlesztőket mindenféle fasz megoldásra. AC Brotherhoodot játszom, volt egy küldetés, amit lopakodva kellett megcsinálni. Hogy vesz rá a játék a lopakodásra? Közli, hogy az a challenge, hogy ha nem vesznek észre. Bebuktam a challenge-et, alig bírtam magam megöletni, hogy újrakezdődjön.
    Thiefben ugyanez úgy volt megoldva, hogy ha észrevettek, akkor MEGÖLTEK a picsába. Kicsit kevésbé zökkent ki a játék hangulatából, ha maga a játék oldja meg ezt, nem pedig megjelenik a képernyőn egy baszom nagy piros felirat, hogy challenge failed. Lehet, hogy neked ez nem fontos, nekem igen.
  • Atisz #3
    Mondasz valamit, de azért, mert az első részben pl. teljes értékű harcos (is) volt a főhős, még mit sem vont le mindez a játék élvezeti értékéből és sokkal egyszerűbb volt lopakodva elintézni valakit, mint felkelve a figyelmét. A vívás afféle utolsó lehetőség volt. Ettől még nem lesz rossz a játék.
    Egyébként ha megfigyeled a 2. videót, akkor látható, hogy itt is a sötétből érdemes lecsapni, csupán az a rész lett kivéve, hogy jóval nehezebb megölni valakit, ha egyszer észrevesz (ami tök logikus, mivel ha valakit leszúrnak, az ugyanúgy halálos lehet, függetlenül attól, hogy az áldozat tud erről, avagy sem).
  • Zero 7th #2
    Ja, tök jó, hogy azt az egy dolgot basszák tönkre, ami kiemelte a többi FPS közül. Sebaj, Dishonored/Assassins Creed rókabőrre biztosan nagyobb igény van...

    Úgy tűnik a lopakodós játékok kimentek a divatból... Splinter Cellből CoD lett, A Dishonored és az AC egy istenszimulátor*, a Hitmant meg a felismerhetetlenségig tönkrekúrták.

    Eh, egy korszak vége. Van ilyen.

    *(komolyan, most játszom a Brotherhooddal, elbasztam egy küldit, meg akartam öletni magam az ellenségekkel. Öt embernek vagy három percébe telt, mire az utsó kocka életem leverte. Röhej.)
  • Atisz #1
    Korrekt, hogy végre a szemtől-szembeni harcban sem lesz hendikepes a főhős (a 3. részben egyenesen nevetséges volt a tőr). Viszont kár, hogy a sztori dettó ugyanaz lesz, mint az 1. vagy a 3. részben (az egoista tolvaj megmenti a várost a démonoktól).