Berta Sándor
Növekszik és a reklámokra építene az Instagram
Jelenleg a platformon még nincsenek hirdetések, de ez nemsokára megváltozhat. A cég több megoldást is vizsgál, a változtatás azonban kockázatos lehet.
Emily White, a vállalkozás üzleti ügyekért felelős igazgatója közölte, hogy a következő években fokozatosan jelenhetnek majd meg a reklámok. A siker kulcsa az, hogy a marketingintézkedéseket úgy integrálják, hogy az Instagram lényege ne vesszen kárba. A menedzser hozzátette: hosszú távon bevételhez szeretnének jutni, de rövid távon ugyanakkor nincs rajtuk nyomás. Az alkalmazás 2010 óta létezik, a fejlesztők elsősorban arra összpontosítottak, hogy új felhasználókat nyerjenek meg azáltal, hogy egy letisztult dizájnt és egyszerű fotómegosztási lehetőséget kínálnak.
A cég bejelentette, hogy jelenleg havonta rendszeresen 150 millióan használják. Ez komoly növekedés, hiszen nemrég ez a szám csak 122 millió volt. Amennyiben folytatódik ez a folyamat, akkor a platform egyre jobban megközelíti a Twittert, amelynek márciusban lépte át a havi 200 millió rendszeres látogatószámot.
White 2010-ben került a Facebookhoz, először a helyi termékekért felelt, majd 2011 végén a mobil szolgáltatókkal folytatott együttműködésekért felelős igazgató lett. Amikor az Instagram felvásárlása után átkerült a céghez szembesült azzal, hogy még üzleti terv sincs. Az év elején 32-en dolgoztak a vállalatnak, de például senki nem törődött elemzések készítésével és mindössze egyetlen személy tartja a kapcsolatot azzal a több ezer társasággal, amelyek a szolgáltatáson keresztül népszerűsítik a termékeiket. Jelenleg már ötvenen dolgoznak az Instagramnál, közülük ketten készítenek elemzéseket és négyen tartják a kapcsolatokat a partnercégekkel.
A reklámokkal kapcsolatos stratégiaváltás miatt a portál könnyen elveszítheti a látogatói egy részét, elsősorban a fiatalokat. A túl sok hirdetés ugyanis elriaszthatja a felhasználókat. Brian Wieser, a Pivotal Research Group elemezője úgy vélte, hogy elméletileg az Instagram már most több százmillió dolláros bevételre tehetne szert, ehhez azonban mindenképpen szükség lenne egy kiterjedt értékesítési részlegre és azt kockáztatná, hogy sok látogatót elveszít. White és kollégái számos megoldást vizsgálnak. Ezek egyike lehet, hogyha a felhasználók egy termék fotójára kattintanak, akkor közvetlenül a kereskedő oldalára irányíthatják át. Az üzletember szeretné elkerülni a Facebook korábbi hibáit és mindig igyekszik a legegyszerűbb módon megvalósítani a különböző ötleteket.
A fotómegosztó szolgáltatás februárban érte el a 100 millió aktív felhasználót. A 2010 októberében indított platform júniusban vezette be a videofeltöltési funkciót. A felhasználók éltek a lehetőséggel, a honlapra 24 óra alatt 5 millió videót töltöttek fel.
Emily White, a vállalkozás üzleti ügyekért felelős igazgatója közölte, hogy a következő években fokozatosan jelenhetnek majd meg a reklámok. A siker kulcsa az, hogy a marketingintézkedéseket úgy integrálják, hogy az Instagram lényege ne vesszen kárba. A menedzser hozzátette: hosszú távon bevételhez szeretnének jutni, de rövid távon ugyanakkor nincs rajtuk nyomás. Az alkalmazás 2010 óta létezik, a fejlesztők elsősorban arra összpontosítottak, hogy új felhasználókat nyerjenek meg azáltal, hogy egy letisztult dizájnt és egyszerű fotómegosztási lehetőséget kínálnak.
A cég bejelentette, hogy jelenleg havonta rendszeresen 150 millióan használják. Ez komoly növekedés, hiszen nemrég ez a szám csak 122 millió volt. Amennyiben folytatódik ez a folyamat, akkor a platform egyre jobban megközelíti a Twittert, amelynek márciusban lépte át a havi 200 millió rendszeres látogatószámot.
White 2010-ben került a Facebookhoz, először a helyi termékekért felelt, majd 2011 végén a mobil szolgáltatókkal folytatott együttműködésekért felelős igazgató lett. Amikor az Instagram felvásárlása után átkerült a céghez szembesült azzal, hogy még üzleti terv sincs. Az év elején 32-en dolgoztak a vállalatnak, de például senki nem törődött elemzések készítésével és mindössze egyetlen személy tartja a kapcsolatot azzal a több ezer társasággal, amelyek a szolgáltatáson keresztül népszerűsítik a termékeiket. Jelenleg már ötvenen dolgoznak az Instagramnál, közülük ketten készítenek elemzéseket és négyen tartják a kapcsolatokat a partnercégekkel.
A reklámokkal kapcsolatos stratégiaváltás miatt a portál könnyen elveszítheti a látogatói egy részét, elsősorban a fiatalokat. A túl sok hirdetés ugyanis elriaszthatja a felhasználókat. Brian Wieser, a Pivotal Research Group elemezője úgy vélte, hogy elméletileg az Instagram már most több százmillió dolláros bevételre tehetne szert, ehhez azonban mindenképpen szükség lenne egy kiterjedt értékesítési részlegre és azt kockáztatná, hogy sok látogatót elveszít. White és kollégái számos megoldást vizsgálnak. Ezek egyike lehet, hogyha a felhasználók egy termék fotójára kattintanak, akkor közvetlenül a kereskedő oldalára irányíthatják át. Az üzletember szeretné elkerülni a Facebook korábbi hibáit és mindig igyekszik a legegyszerűbb módon megvalósítani a különböző ötleteket.
A fotómegosztó szolgáltatás februárban érte el a 100 millió aktív felhasználót. A 2010 októberében indított platform júniusban vezette be a videofeltöltési funkciót. A felhasználók éltek a lehetőséggel, a honlapra 24 óra alatt 5 millió videót töltöttek fel.