Alex
Több fotó, nagyobb Facebook utálat
Egy felmérés végeredménye szerint a közösségi hálózatokon megosztott túl sok fotó minden ismerősünk körében rombolhatja a kapcsolatokat.
Itt a tudományos hivatkozás azoknak, akik unják, hogy valamelyik ismerősük ötpercenként egy újabb fotót rak fel magáról: a University of Birmingham és három másik egyetem oktatói által jegyzett tanulmány szerint minél gyakrabban rak fel fotót magáról valaki annál kevésbé kedvelik. A kutatást végző Dr. David Houghton megállapította, hogy a túl sok megosztás - a közeli családtagokat és barátokat kivéve - egyértelműen veszélyezteti a közösségi kapcsolatokat. Véleménye szerint az emberek nem veszik figyelembe, hogy a kirakott információkat rengeteg különféle csoportba tartozó ember látja: családtagok, barátok, kollégák vagy akár üzleti partnerek is, és mindegyik különbözőképpen reagál a látottakra. Persze nem csak a mennyiség, hanem a típus is számít: főként az önarcképekkel érhetjük el, hogy megutáljanak minket, de a másokkal közösen készített túl sok kép is kihathat akár a jó barátságokra is.
508 fős mintát használtak, átlagosan 24 éves embereket, akiket öt csoportba osztottak (köztük egy kontrollcsoporttal), fele-fele arányban férfiakat és nőket. A kirakott fotókat hét csoportba sorolták be típus szerint (önportré, barát, esemény, család, táj, tárgy, állat), illetve azt is figyelték, hogy milyen viszonyban van a küldő és a fogadó fél. Általánosságban véve az idősebbek jobban bírják a sok megosztást, mint a fiatalabbak, és a nők, mint a férfiak. A kollégák hamar megunják a dolgot, és az is érdekes, hogy a családi képek mindenkire jó hatással vannak. A megjelentetési gyakoriság nagyon tudja befolyásolni a dolgokat mind pozitív, mind negatív irányba minden csoportnál és minden tipusú képnél.
A kutatás tanulságait nem az átlagembereknek kell levonniuk, akik számára általában teljesen lényegtelen kik és hányan lájkolják őket, hanem a cégekre és az egyéb szervezetek számára lehet hasznos. Rengeteg márkatulajdonos kéri vagy versenyezteti meg fogyasztóit, hogy termékükkel pózolva készítsenek magukról fotót, de mint kiderült, ez negatív hatással jár a fogyasztó ismerősei körében. A végkövetkeztetést Dr. Ben Marder vonta le, aki szerint "posztolás előtt kétszer gondoljuk át a dolgot és egyszer osszunk meg", mivel az aktivitás ugyan javíthatja a kapcsolatokat, de rombolhatja is.
Itt a tudományos hivatkozás azoknak, akik unják, hogy valamelyik ismerősük ötpercenként egy újabb fotót rak fel magáról: a University of Birmingham és három másik egyetem oktatói által jegyzett tanulmány szerint minél gyakrabban rak fel fotót magáról valaki annál kevésbé kedvelik. A kutatást végző Dr. David Houghton megállapította, hogy a túl sok megosztás - a közeli családtagokat és barátokat kivéve - egyértelműen veszélyezteti a közösségi kapcsolatokat. Véleménye szerint az emberek nem veszik figyelembe, hogy a kirakott információkat rengeteg különféle csoportba tartozó ember látja: családtagok, barátok, kollégák vagy akár üzleti partnerek is, és mindegyik különbözőképpen reagál a látottakra. Persze nem csak a mennyiség, hanem a típus is számít: főként az önarcképekkel érhetjük el, hogy megutáljanak minket, de a másokkal közösen készített túl sok kép is kihathat akár a jó barátságokra is.
508 fős mintát használtak, átlagosan 24 éves embereket, akiket öt csoportba osztottak (köztük egy kontrollcsoporttal), fele-fele arányban férfiakat és nőket. A kirakott fotókat hét csoportba sorolták be típus szerint (önportré, barát, esemény, család, táj, tárgy, állat), illetve azt is figyelték, hogy milyen viszonyban van a küldő és a fogadó fél. Általánosságban véve az idősebbek jobban bírják a sok megosztást, mint a fiatalabbak, és a nők, mint a férfiak. A kollégák hamar megunják a dolgot, és az is érdekes, hogy a családi képek mindenkire jó hatással vannak. A megjelentetési gyakoriság nagyon tudja befolyásolni a dolgokat mind pozitív, mind negatív irányba minden csoportnál és minden tipusú képnél.
A kutatás tanulságait nem az átlagembereknek kell levonniuk, akik számára általában teljesen lényegtelen kik és hányan lájkolják őket, hanem a cégekre és az egyéb szervezetek számára lehet hasznos. Rengeteg márkatulajdonos kéri vagy versenyezteti meg fogyasztóit, hogy termékükkel pózolva készítsenek magukról fotót, de mint kiderült, ez negatív hatással jár a fogyasztó ismerősei körében. A végkövetkeztetést Dr. Ben Marder vonta le, aki szerint "posztolás előtt kétszer gondoljuk át a dolgot és egyszer osszunk meg", mivel az aktivitás ugyan javíthatja a kapcsolatokat, de rombolhatja is.