SG.hu

A webáruházak hajtják a csomagküldő cégeket

A csomagküldés piacának múltbéli és jövőbeni változását az internet és a webáruházak megjelenése, valamint a megváltozott piaci helyzetekre adott válaszok jellemzik.

Egy hazai piaci szereplő, a Sprinter Futárszolgálat Kft. az utóbbi négy évben közel megháromszorozta nettó árbevételét (2008-ban 560 millió, 2012-ben pedig 1,5 milliárd forint volt). A társaság szerint a következő 5 évben mindössze négy-öt szereplő maradhat ezen a területen: azok, akik az online kereskedelem résztvevőivel együttműködve fejlesztenek. A csomagküldési szokások jelentős változásának alapját a Sprinter elsősorban az online kereskedelem elvárásaiban látja. Azok a futárcégek, akik ezt a fejlődést támogatni tudták és nyitottak az e-kereskedőkkel való közös fejlesztésekre, azok a vállalatok sikeresek.

Ma már sok esetben az online kereskedő társaság raktározási szolgáltatást is elvár a futárcégektől. Néhány évtizede a megrendelőknek a csomag biztonságos célba érése volt az elsődleges. A 2000-es évek elején egy csomag elszállításának díja több ezer forintba került, ma már ez átlagosan 1 000 forint alá ment. Napjainkban az ügyfeleknek az ár mellett a gyorsaság és a kézbesítés előrejelzésének pontossága a legfontosabb, vagyis a kiszámíthatóság. A szállítmányozó cégek eleinte papír alapon tervezték meg a kiszállítás útvonalát. Az elmúlt években a folyamatos fejlesztések révén a Sprinter PDA-s működésre tért át, amivel 99,7% feletti pontosságot (időben), transzparens működést (weboldalon követhető a csomag) és magasabb kiszámíthatóságot ért el. A jelenleg közel 1 000 webáruház által használt személyes átvételi helyek kínálta lehetőségek is hozzájárulnak majd a további fejlődéshez.

"Az internetes vásárlás térhódítása és a megváltozott piac új környezetet, lehetőségeket hozott a csomagküldés piaci szereplőinek. Ez az elsődleges kiváltója az ágazat gyors és sikeres fejlődésének is. A közeli jövőt a személyes, otthoni vagy irodai átvétel mellett a fix pontokon való átvételben látjuk; ezzel a megoldással és további fejlesztéseinkkel bővül a lehetőségek tára ügyfeleink és elsősorban a web kereskedelemben üzemelő megbízóink számára" - mondta Rácz András, a Sprinter ügyvezető igazgatója.

Majd hozzátette: a csomagküldési piac várhatóan a webáruházak forgalomnövekedésével egyenes arányban vagy azt meghaladóan fog fejlődni. De öt éven belül mindössze 4-5 szereplő marad talpon a csomagszállító társaságok közül: azok, akik az online kereskedelem igényeire szabottan fejlesztenek, innovatívak és jó ár-érték arányú szolgáltatást nyújtanak. Felmérések szerint a magyar elektronikus kereskedelem piacán 2012-ben 177 milliárd forint értékű termék mozgott. Ezen a területen 2013-ra 200 milliárd forint feletti forgalom várható, évente pedig legalább 10 százalékos növekedésre számíthatunk. Tavaly a magyar webáruházak (amelyek száma 5-6 ezerre tehető) több mint harmada 50 százalékkal növelte árbevételét az előző évhez képest.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!