SG.hu

Az EU fogyasztói csoportja panaszt tett a Shein ellen "sötét mintázatok" miatt

A BEUC páneurópai fogyasztóvédelmi szervezet panaszt nyújtott be az Európai Bizottsághoz a Shein divatáru-kiskereskedő ellen a „sötét minták” használata miatt, amely taktika célja, hogy az emberek többet vásároljanak az alkalmazáson és a weboldalon.

A BEUC ma közzétett jelentése szerint a Shein többek között olyan módszereket alkalmaz, amelyek „agresszív kereskedelmi gyakorlatnak” tekinthetők, például a felugró ablakokat, amelyek arra ösztönzik a vásárlókat, hogy ne hagyják el az alkalmazást, különben elveszítik a promóciókat, a visszaszámláló időzítőket, amelyek időhiányt okoznak a vásárlás befejezéséhez, valamint a végtelen görgetést az alkalmazáson. A BEUC azt is részletezte, hogy a Shein gyakori értesítéseket használ: egy telefonra egyetlen nap alatt 12 értesítést küldött az alkalmazás.

„A gyorsdivathoz mennyiségre van szükség, tömeges fogyasztásra, és ezek a sötét minták a tömeges fogyasztás ösztönzésére szolgálnak” - mondta Agustin Reyna, a BEUC főigazgatója. "Számunkra ahhoz, hogy kielégítőek legyenek, meg kell szabadulniuk ezektől a sötét mintáktól, de kérdés, hogy lesz-e elég ösztönzőjük erre, ismerve a potenciális hatást, amit ez a vásárlások mennyiségére gyakorolhat.” Egy nyilatkozatban Shein azt mondta: „Már most konstruktívan együttműködünk a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságokkal és az Európai Bizottsággal, hogy bizonyítsuk elkötelezettségünket az uniós jogszabályok és előírások betartása mellett”. Hozzátette, hogy a BEUC nem fogadta el a találkozóra vonatkozó kérését.

A Shein és a rivális Temu online kedvezményes platform népszerűsége Európában megugrott, részben az olyan alkalmazásoknak köszönhetően, amelyek arra ösztönzik a vásárlókat, hogy vegyenek részt a játékokban, és nyerjenek kedvezményeket és ingyenes termékeket. A BEUC korábban a Temu ellen is panaszt tett. A Shein sikerét a játékosítás segítette, amely a vásárlókat az alkalmazás rendszeres használatára ösztönzi. Az alkalmazásban található „Puppy Keep” játékban a felhasználók egy virtuális kutyát etetnek, és pontokat gyűjtenek, hogy ingyenes termékeket nyerjenek. További pontokat szerezhetnek az alkalmazáson való görgetéssel és a termékek megrendelésével, de minden nap be kell jelentkezniük a játékba, különben a halmozott jutalmak elvesztését kockáztatják.

A BEUC megjegyezte, hogy a sötét mintákat széles körben használják a ruházati kiskereskedők, és felszólította a fogyasztóvédelmi hálózatot, hogy más kiskereskedőket is vonjon be a vizsgálatba. Közölte, hogy 21 ország 25 tagszervezete - köztük Franciaország, Németország és Spanyolország - csatlakozott a Bizottsághoz és az európai fogyasztóvédelmi hálózathoz benyújtott panaszhoz. A múlt hónap végén az Európai Bizottság értesítette a Sheint az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályokat sértő gyakorlatokról, és figyelmeztetett, hogy bírságra számíthat, ha nem orvosolja az aggályokat. A vállalatot az uniós technológiai szabályozó hatóságok is vizsgálják, hogy miként tartja be az uniós online tartalomra vonatkozó szabályokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!