SG.hu
A Shein megsérti az uniós fogyasztóvédelmi szabályokat
Az Európai Unió szabályozó hatóságai szerint a Kínában alapított Shein e-kereskedelmi platform értékesítési taktikája sérti az uniós jogszabályokat, és a vállalat bírságra számíthat, ha nem változtat magatartásán.
Az EU végrehajtó testülete közölte, hogy a fogyasztóvédelmi szabályozók úgy találták, hogy a Shein számos gyakorlata sérti a hamis árengedmények, a megtévesztő termékcímkék, a félrevezető információk és a vásárlókat a vásárlás befejezésére kényszerítő weboldal-kialakítás elleni szabályokat. A Bizottság hozzátette, hogy a vállalat fenntarthatósági állításai félrevezetőek, és a vállalat megnehezíti a vásárlók számára, hogy kérdésekkel és panaszokkal forduljanak hozzájuk.
"Nem fogunk visszariadni az e-kereskedelmi platformok felelősségre vonásától, függetlenül attól, hogy hol van a székhelyük” - mondta Michael McGrath, az Európai Bizottság igazságügyi és fogyasztóvédelmi biztosa közleményében. „Most a Sheinnek kell lépnie, tiszteletben kell tartania a szabályokat, és gyakorlatát teljes mértékben összhangba kell hoznia az uniós fogyasztói normákkal” - tette hozzá. A Shein szóvivője szerint a vállalat együttműködik a nemzeti hatóságokkal és a Bizottsággal, hogy megmutassa elkötelezettségét az uniós jogszabályok betartása iránt. „Továbbra is elsődleges célunk annak biztosítása, hogy az európai fogyasztók biztonságos, megbízható és élvezetes online vásárlási élményben részesülhessenek” - mondták.
Az EU fogyasztóvédelmi együttműködési hálózata - amelyet Belgium, Franciaország, Írország és Hollandia vezet, és amelyet a Bizottság koordinál - vizsgálatot indított a vállalat ellen, mert aggályai vannak a vállalat politikájával kapcsolatban, szerintük az nem felel meg az e-kereskedelemre, a fogyasztói jogokra és a kereskedelmi gyakorlatra vonatkozó európai jogszabályoknak. A Shein-t az uniós bizottság a digitális szolgáltatásokról szóló törvény alapján is vizsgálja, amely egy olyan mérföldkőnek számító szabályrendszer, amelynek célja, hogy a nagyon nagy platformokat arra kényszerítse, hogy többet tegyenek az átláthatóság előmozdítása és az illegális online termékek kiszűrése érdekében.
Az EU végrehajtó szerve megpróbál fellépni az olyan országokból, mint például Kína, származó olcsó és potenciálisan nem biztonságos termékek áradata ellen, amelyek elárasztják a kontinenst. Maros Sefcovic, az EU kereskedelmi biztosa a hónap elején azt mondta, hogy a bizottság kezelési díjat vethet ki az EU-ba behozott alacsony értékű csomagokra, ami árthat az olyan kiskereskedőknek, mint a Shein és a Temu. A bizottság februárban egy olyan vámreformot is kilátásba helyezett, amelynek értelmében az e-kereskedelmi platformok több adatot adnának át az EU-nak, így a tisztviselők jobban felügyelhetnék a régióba szállított csomagokat.
Az uniós végrehajtó testület szerint a Sheinnek június végéig kell válaszolnia a szabályozó hatóságok megállapításaira, és kötelezettségvállalásokat kell tennie az aggályok orvoslására. A vállalatot az érintett uniós tagállamokban elért forgalma alapján bírsággal sújthatják, ha nem foglalkozik a hálózat aggályaival. A fogyasztóvédelmi hatóság további információkat kért a Sheintől annak ellenőrzése érdekében, hogy betartja-e az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályok más aspektusait, például a vállalatok azon kötelezettségét, hogy a termékrangsorokkal, véleményekkel és értékelésekkel ne vezessék félre a vásárlókat.
Az EU végrehajtó testülete közölte, hogy a fogyasztóvédelmi szabályozók úgy találták, hogy a Shein számos gyakorlata sérti a hamis árengedmények, a megtévesztő termékcímkék, a félrevezető információk és a vásárlókat a vásárlás befejezésére kényszerítő weboldal-kialakítás elleni szabályokat. A Bizottság hozzátette, hogy a vállalat fenntarthatósági állításai félrevezetőek, és a vállalat megnehezíti a vásárlók számára, hogy kérdésekkel és panaszokkal forduljanak hozzájuk.
"Nem fogunk visszariadni az e-kereskedelmi platformok felelősségre vonásától, függetlenül attól, hogy hol van a székhelyük” - mondta Michael McGrath, az Európai Bizottság igazságügyi és fogyasztóvédelmi biztosa közleményében. „Most a Sheinnek kell lépnie, tiszteletben kell tartania a szabályokat, és gyakorlatát teljes mértékben összhangba kell hoznia az uniós fogyasztói normákkal” - tette hozzá. A Shein szóvivője szerint a vállalat együttműködik a nemzeti hatóságokkal és a Bizottsággal, hogy megmutassa elkötelezettségét az uniós jogszabályok betartása iránt. „Továbbra is elsődleges célunk annak biztosítása, hogy az európai fogyasztók biztonságos, megbízható és élvezetes online vásárlási élményben részesülhessenek” - mondták.
Az EU fogyasztóvédelmi együttműködési hálózata - amelyet Belgium, Franciaország, Írország és Hollandia vezet, és amelyet a Bizottság koordinál - vizsgálatot indított a vállalat ellen, mert aggályai vannak a vállalat politikájával kapcsolatban, szerintük az nem felel meg az e-kereskedelemre, a fogyasztói jogokra és a kereskedelmi gyakorlatra vonatkozó európai jogszabályoknak. A Shein-t az uniós bizottság a digitális szolgáltatásokról szóló törvény alapján is vizsgálja, amely egy olyan mérföldkőnek számító szabályrendszer, amelynek célja, hogy a nagyon nagy platformokat arra kényszerítse, hogy többet tegyenek az átláthatóság előmozdítása és az illegális online termékek kiszűrése érdekében.
Az EU végrehajtó szerve megpróbál fellépni az olyan országokból, mint például Kína, származó olcsó és potenciálisan nem biztonságos termékek áradata ellen, amelyek elárasztják a kontinenst. Maros Sefcovic, az EU kereskedelmi biztosa a hónap elején azt mondta, hogy a bizottság kezelési díjat vethet ki az EU-ba behozott alacsony értékű csomagokra, ami árthat az olyan kiskereskedőknek, mint a Shein és a Temu. A bizottság februárban egy olyan vámreformot is kilátásba helyezett, amelynek értelmében az e-kereskedelmi platformok több adatot adnának át az EU-nak, így a tisztviselők jobban felügyelhetnék a régióba szállított csomagokat.
Az uniós végrehajtó testület szerint a Sheinnek június végéig kell válaszolnia a szabályozó hatóságok megállapításaira, és kötelezettségvállalásokat kell tennie az aggályok orvoslására. A vállalatot az érintett uniós tagállamokban elért forgalma alapján bírsággal sújthatják, ha nem foglalkozik a hálózat aggályaival. A fogyasztóvédelmi hatóság további információkat kért a Sheintől annak ellenőrzése érdekében, hogy betartja-e az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályok más aspektusait, például a vállalatok azon kötelezettségét, hogy a termékrangsorokkal, véleményekkel és értékelésekkel ne vezessék félre a vásárlókat.