Berta Sándor
A héten indulhatnak a YouTube prémium csatornái
A Financial Times tudósítása alapján a videomegosztó napokon belül stratégiát válthat, bemutathatja az új koncepcióját és elindíthatja a fizetős ajánlatait.
A brit gazdasági napilap arról számolt be, hogy a Google leányvállalata körülbelül 50 tematikus csatorna esetében bevezeti a fizetős modellt. A felhasználóknak az egyes ajánlatok eléréséért havonta 1,99 dollárt kell majd fizetniük. A Financial Times érdeklődésére ugyanakkor a társaság azt közölte, hogy a prémium csatornákkal kapcsolatban nincs mit nyilvánosságra hoznia. A YouTube egy előfizetéseken alapuló platformot fejlesztene ki, amely az embereknek több tartalmat kínálna és egyúttal egy új bevételi forrást jelentene nem csupán a Google, hanem a tartalomszolgáltató partnerei számára is.
Az új modell lehetővé tenné a filmsorozatok vagy filmek közvetlen értékesítését. Szakértők becslései szerint idén a YouTube bevételeinek körülbelül a felét már a digitális videoreklámokból származó bevételek tehetik majd ki és ez az arány a teljes összeget tekintve a következő években tovább nőhet. Az oldal folyamatosan eltávolodik az alapötletétől, amely az volt, hogy kizárólag a felhasználók által készített és feltöltött videóknak ad megjelenési lehetőséget, ehelyett egyre több a profi felvétel.
Már január végén kiszivárgott, hogy jönnek a prémium YouTube-ajánlatok, a portál természetesen a népszerű csatornákat tenné fizetősekké. A vállalat az új konstrukcióval szeretne vonzóbbá válni a producerek és a hirdetési ügyfelek számára, s így csábítaná el őket a televízióadóktól. Az ajánlat a streaming-szolgáltatásokra nézve is veszélyes lehet, a Hulu vagy a Netflix könnyen új vetélytársat kaphat.
A brit gazdasági napilap arról számolt be, hogy a Google leányvállalata körülbelül 50 tematikus csatorna esetében bevezeti a fizetős modellt. A felhasználóknak az egyes ajánlatok eléréséért havonta 1,99 dollárt kell majd fizetniük. A Financial Times érdeklődésére ugyanakkor a társaság azt közölte, hogy a prémium csatornákkal kapcsolatban nincs mit nyilvánosságra hoznia. A YouTube egy előfizetéseken alapuló platformot fejlesztene ki, amely az embereknek több tartalmat kínálna és egyúttal egy új bevételi forrást jelentene nem csupán a Google, hanem a tartalomszolgáltató partnerei számára is.
Az új modell lehetővé tenné a filmsorozatok vagy filmek közvetlen értékesítését. Szakértők becslései szerint idén a YouTube bevételeinek körülbelül a felét már a digitális videoreklámokból származó bevételek tehetik majd ki és ez az arány a teljes összeget tekintve a következő években tovább nőhet. Az oldal folyamatosan eltávolodik az alapötletétől, amely az volt, hogy kizárólag a felhasználók által készített és feltöltött videóknak ad megjelenési lehetőséget, ehelyett egyre több a profi felvétel.
Már január végén kiszivárgott, hogy jönnek a prémium YouTube-ajánlatok, a portál természetesen a népszerű csatornákat tenné fizetősekké. A vállalat az új konstrukcióval szeretne vonzóbbá válni a producerek és a hirdetési ügyfelek számára, s így csábítaná el őket a televízióadóktól. Az ajánlat a streaming-szolgáltatásokra nézve is veszélyes lehet, a Hulu vagy a Netflix könnyen új vetélytársat kaphat.