Berta Sándor
785 000 honlap bénult meg
A CloudFlare nevű IT-szolgáltató nem megfelelő módon hajtott végre egy frissítést és emiatt 785 000 honlap átmenetileg elérhetetlenné vált.
A cég egy új szűrőszabályt akart beállítani a routereiben, azonban ez nem jól sikerült és ennek köszönhetően 14 országban összesen 23 szerverközpont bénult meg egyik pillanatról a másikra. Azok a számítógépek, amelyek azonnal újraindultak, ismét lebénultak a megnövekedett forgalom miatt. Végül minden szervert a helyszínen kellett újraindítani. A CloudFlare proxy-szolgáltatást kínál az ügyfeleinek. Mindez rendkívül hasznos megoldás, hiszen többek között megvédi a partnereket a DDoS-támadásoktól és jelentős mértékben lerövidíti a hozzáférési időket, viszont ha kiesik a szolgáltató egyik szervere, akkor a hozzá kapcsolódó honlapok elérhetetlenné válnak. Most is ez történt.
Ugyan az üzemzavar csupán 62 percen át tartott, de tökéletesen rávilágított a rendszer gyenge pontjaira. A CloudFlare elnézést kért a fennakadásért és közölte, hogy a routergyártókkal közösen megpróbálja kideríteni mi okozhatta a problémát. Az összes munkatársukat riasztottak, ennek tudható be, hogy alig több mint egy óra alatt sikerült elhárítani az üzemzavart. "Számunkra ez teljesen elfogadhatatlan. Ez volt a harmadik nagy üzemzavarunk négy év alatt" - jelentette ki Matthew Prince, a CloudFlare vezérigazgatója. A szolgáltató a jövőben a routerekre és a szerverekre való kerülés előtt az eddiginél hosszabb ideig teszteli majd az új szűrőszabályokat és más beállításokat.
Adatbázishiba miatt a Posterous nevű blogszolgáltatás is elérhetetlenné vált, így a CloudFlare blogján megjelenő sajtóközleményt átmenetileg nem lehetett elolvasni.
A cég egy új szűrőszabályt akart beállítani a routereiben, azonban ez nem jól sikerült és ennek köszönhetően 14 országban összesen 23 szerverközpont bénult meg egyik pillanatról a másikra. Azok a számítógépek, amelyek azonnal újraindultak, ismét lebénultak a megnövekedett forgalom miatt. Végül minden szervert a helyszínen kellett újraindítani. A CloudFlare proxy-szolgáltatást kínál az ügyfeleinek. Mindez rendkívül hasznos megoldás, hiszen többek között megvédi a partnereket a DDoS-támadásoktól és jelentős mértékben lerövidíti a hozzáférési időket, viszont ha kiesik a szolgáltató egyik szervere, akkor a hozzá kapcsolódó honlapok elérhetetlenné válnak. Most is ez történt.
Ugyan az üzemzavar csupán 62 percen át tartott, de tökéletesen rávilágított a rendszer gyenge pontjaira. A CloudFlare elnézést kért a fennakadásért és közölte, hogy a routergyártókkal közösen megpróbálja kideríteni mi okozhatta a problémát. Az összes munkatársukat riasztottak, ennek tudható be, hogy alig több mint egy óra alatt sikerült elhárítani az üzemzavart. "Számunkra ez teljesen elfogadhatatlan. Ez volt a harmadik nagy üzemzavarunk négy év alatt" - jelentette ki Matthew Prince, a CloudFlare vezérigazgatója. A szolgáltató a jövőben a routerekre és a szerverekre való kerülés előtt az eddiginél hosszabb ideig teszteli majd az új szűrőszabályokat és más beállításokat.
Adatbázishiba miatt a Posterous nevű blogszolgáltatás is elérhetetlenné vált, így a CloudFlare blogján megjelenő sajtóközleményt átmenetileg nem lehetett elolvasni.