Gyurkity Péter

A harmadik helyre ácsingózik a Sony Mobile

A Sony a Samsung és az Apple mögött közvetlenül a harmadik helyet szeretné elfoglalni az okostelefonok piacán, ám ehhez meg kell előznie a kínai szereplőket. Az LG az LTE vonalon nyomul.

A Sony mobil üzletágának első embere a napokban újságírók előtt jelentette ki, hogy cége a lista harmadik helyét szeretné megkaparintani, ami elsőre kissé furcsának tűnik, ám a jelenlegi erőviszonyok ismeretében nagyon is logikus, sőt még talán kissé ambíciózus célkitűzés. A Samsung és az Apple előnye nyilván behozhatatlan, ám a dobogó legalsó fokát megcélozhatónak tartják.

A Sony az IDC legutóbbi felmérésében a negyedik helyen állt, a piac alig 4,5 százalékát mondva magáénak. Nem állnak tehát nagyon messze az ideálisnak tartott pozíciótól, ám számukra komoly problémát jelent, hogy közvetlenül előttük az a Huawei áll, amely az erős hazai (kínai) piacra támaszkodik, így igencsak széles bázis építhet ki magának. Nem véletlen, hogy a cégvezető utalt bizonyos olcsóbb modellek várható piacra dobására is, amelyek elsősorban a felemelkedő piacokon mutatkozó igényeket elégítenék ki - erre szükségük is lesz a megfelelő forgalom eléréséhez.


Az LG eközben saját eredményét kürtölte világgá, amely szerint eddig 10 millió LTE-okostelefont sikerült értékesíteniük. Ez éppen duplája az augusztusban kihirdetett mennyiségnek, ami önmagában szép eredmény, ám mégis feltűnő, hogy ilyen sokáig tartott elérniük a mérföldkövet. Mivel azonban az Optimus G terjesztése már gőzerővel folyik, ehhez pedig hamarosan az Optimus F7 és F5 okostelefonok is csatlakozhatnak (ez utóbbiak éppen a 4G-elérést hivatottak elérhetővé tenni egy kedvezőbb árszinten), az idei évben gyorsíthatnak az iramon.

LTE-készülékekből egyébként a jóslatok szerint több mint 270 millió darab találhat gazdára 2013 folyamán, nyilván ez adja majd a piac lendületének jelentős részét.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tomcsa4 #4
    Sony jó telefonokat gyárt, az anyaghasználat is jobb a közepesnél, de valóban túlárazott. Viszont eladásban a Huaweit-t nem fogja legyűrni.
  • csimmasz #3
    Szerintem rosszul áraz a sony.
    Egy LG L9 és egy xperia P között mi indokolja a 30% felárat?
    Még ha a hardver jobb is ez sok embernél már átlépi a lélektani határt.
  • narumon #2
    Hát pl akkor kezdhetnék azzal, hogy ezeket kiszedik belőle, mert szerintem ez az emberek nagy részének nem kell. (Nekem pl biztos nem kell egyik sem amit említettél). Ha ezeket kiszedik és olcsóbb lehetne valóban a telefon akkor ezt meg kell lépni.
  • kvp #1
    Jok a telefonjaik (pl. nekem is az van), de sajnos olyan extra dolgokat raknak bele amikrol a legtobb ember nem is tud, viszont az arat felviszi. Pl. az en kozepkategorias telefonomon is megvan az usb host mod lehetosege (pl. kulso merevlemez, eger/billentyuzet), de a legtobb ember nem is gondol ra, hogy ez rajta van. Ugyanilyen a samba share tamogatas. Hiaba tud a telefon file szerverkent es wifi hotspot-kent mukodni, ha a felhasznalok nem tudjak hogy kepes ra. Mivel a legtobb olcso android-os keszulek vagy egy iphone ezeket nem tudja, ezert a felhasznalok nem is keresik az extra feature-oket, pedig a sony belerakta mindezt, raadasul meg extra licenszdijakat is fizet miatta. Arrol nem beszelve, hogy a sony meg a japan piacon sem tud elso lenni, pedig regen viszonylag konnyen hoztak a vezeto poziciot. Remelhetoleg osszeszedik magukat, mert ha valasztani kell az olcso de iszonyat bena szoftveru samsung es a draga de tul buta iphone kozott, akkor a vegen csak a kinai allami telefongyar termekei maradnak, azok meg olyanok mint furdoszobabol szokol radioval telefonalni napviharban.