Gyurkity Péter
A harmadik helyre ácsingózik a Sony Mobile
A Sony a Samsung és az Apple mögött közvetlenül a harmadik helyet szeretné elfoglalni az okostelefonok piacán, ám ehhez meg kell előznie a kínai szereplőket. Az LG az LTE vonalon nyomul.
A Sony mobil üzletágának első embere a napokban újságírók előtt jelentette ki, hogy cége a lista harmadik helyét szeretné megkaparintani, ami elsőre kissé furcsának tűnik, ám a jelenlegi erőviszonyok ismeretében nagyon is logikus, sőt még talán kissé ambíciózus célkitűzés. A Samsung és az Apple előnye nyilván behozhatatlan, ám a dobogó legalsó fokát megcélozhatónak tartják.
A Sony az IDC legutóbbi felmérésében a negyedik helyen állt, a piac alig 4,5 százalékát mondva magáénak. Nem állnak tehát nagyon messze az ideálisnak tartott pozíciótól, ám számukra komoly problémát jelent, hogy közvetlenül előttük az a Huawei áll, amely az erős hazai (kínai) piacra támaszkodik, így igencsak széles bázis építhet ki magának. Nem véletlen, hogy a cégvezető utalt bizonyos olcsóbb modellek várható piacra dobására is, amelyek elsősorban a felemelkedő piacokon mutatkozó igényeket elégítenék ki - erre szükségük is lesz a megfelelő forgalom eléréséhez.
Az LG eközben saját eredményét kürtölte világgá, amely szerint eddig 10 millió LTE-okostelefont sikerült értékesíteniük. Ez éppen duplája az augusztusban kihirdetett mennyiségnek, ami önmagában szép eredmény, ám mégis feltűnő, hogy ilyen sokáig tartott elérniük a mérföldkövet. Mivel azonban az Optimus G terjesztése már gőzerővel folyik, ehhez pedig hamarosan az Optimus F7 és F5 okostelefonok is csatlakozhatnak (ez utóbbiak éppen a 4G-elérést hivatottak elérhetővé tenni egy kedvezőbb árszinten), az idei évben gyorsíthatnak az iramon.
LTE-készülékekből egyébként a jóslatok szerint több mint 270 millió darab találhat gazdára 2013 folyamán, nyilván ez adja majd a piac lendületének jelentős részét.
A Sony mobil üzletágának első embere a napokban újságírók előtt jelentette ki, hogy cége a lista harmadik helyét szeretné megkaparintani, ami elsőre kissé furcsának tűnik, ám a jelenlegi erőviszonyok ismeretében nagyon is logikus, sőt még talán kissé ambíciózus célkitűzés. A Samsung és az Apple előnye nyilván behozhatatlan, ám a dobogó legalsó fokát megcélozhatónak tartják.
A Sony az IDC legutóbbi felmérésében a negyedik helyen állt, a piac alig 4,5 százalékát mondva magáénak. Nem állnak tehát nagyon messze az ideálisnak tartott pozíciótól, ám számukra komoly problémát jelent, hogy közvetlenül előttük az a Huawei áll, amely az erős hazai (kínai) piacra támaszkodik, így igencsak széles bázis építhet ki magának. Nem véletlen, hogy a cégvezető utalt bizonyos olcsóbb modellek várható piacra dobására is, amelyek elsősorban a felemelkedő piacokon mutatkozó igényeket elégítenék ki - erre szükségük is lesz a megfelelő forgalom eléréséhez.
Az LG eközben saját eredményét kürtölte világgá, amely szerint eddig 10 millió LTE-okostelefont sikerült értékesíteniük. Ez éppen duplája az augusztusban kihirdetett mennyiségnek, ami önmagában szép eredmény, ám mégis feltűnő, hogy ilyen sokáig tartott elérniük a mérföldkövet. Mivel azonban az Optimus G terjesztése már gőzerővel folyik, ehhez pedig hamarosan az Optimus F7 és F5 okostelefonok is csatlakozhatnak (ez utóbbiak éppen a 4G-elérést hivatottak elérhetővé tenni egy kedvezőbb árszinten), az idei évben gyorsíthatnak az iramon.
LTE-készülékekből egyébként a jóslatok szerint több mint 270 millió darab találhat gazdára 2013 folyamán, nyilván ez adja majd a piac lendületének jelentős részét.