MTI

Elindult a CBA webáruháza, a Tesco még készül

Egyre több élelmiszer kiskereskedelmi lánc indít online bevásárlási szolgáltatást Magyarországon: a CBA kedden indította megújult webshop áruházát, a Tesco pedig jövő hónap végéig elindítja online bevásárlás szolgáltatását. Az Auchan és a Spar bár már foglalkozott a kérdéssel, azonban egyelőre nem tervezi hasonló szolgáltatás bevezetését, ahogy a Lidl sem.

A CBA megújult webshopja már üzemel - derül ki a cég közleményéből, amely szerint több mint 3000 termékből válogathatnak a vásárlók online. Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a rendelés leadását követően akár már 48 óra elteltével szállítanak, a szállítási időpontot pedig a vevő választhatja ki a felkínált lehetőségek közül; este is át lehet venni a termékeket. Újdonság, hogy pékárut, tejtermékeket, csomagolt húsokat, zöldséget, gyümölcsöt is lehet rendelni, vagyis friss termékek is a kínálatba kerültek - ismertette, hozzátéve, hogy az igények alapján módosítják a kínálatot. A kommunikációs igazgató szólt arról is, hogy egyelőre Budapesten és az agglomerációban lehet házhoz szállítást kérni. Hangsúlyozta: a CBA egyik 21. kerületi áruházában helyszíni átvételre is van lehetőség a rendelés leadását követő munkanapon, 12 órától. A CBA azzal számol, hogy a webes vásárlás a jövőben folyamatosan erősödni fog, ezért nagy hangsúlyt fordítanak erre a területre.

A Tesco Globál Áruházak Zrt.-nél január közepén indult el az előregisztráció a Tesco Online Bevásárlásra, amelyre a várakozásoknál jóval többen regisztráltak - mondta el Varró Balázs, a társaság kommunikációs vezetője. Az új szolgáltatás 2013 márciusának végéig beindul. Varró Balázs hozzátette: a szolgáltatás keretében mintegy 20 000 termék lesz kapható, házhozszállítást pedig egyelőre Budapesten és környékén terveznek.

Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója január végén elmondta: az Auchan is foglalkozott már az online vásárlás kérdésével, de egyelőre nincs döntés erről, így időpont sem a bevezetésre. Kiemelte: elsősorban a gazdaságos üzemeltetés feltételeit kell megteremteni, és egy ilyen beruházás elsősorban informatikai oldalról beruházás igényes. A kommunikációs igazgató kifejtette: akkor lehet elindítani a webáruházat, ha pontosan lehet látni, hogy a forgalomból mennyi idő alatt térül meg a befektetés. Emellett felmérések szerint Magyarországon népszerű a házhozszállítás, így logisztikailag ezt "jól össze kell rakni", hogy megtérüljön.

Fehér István, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője ugyancsak január végén azt közölte: vizsgálják a kérdést, de tekintettel arra, hogy döntés nem született, konkrétumokkal nem tud szolgálni. A Lidl-nél ma azt mondták, ők sem tervezik webáruház indítását. A GKIeNET és a T-Mobile közös felmérésének adatai szerint 2011-ben 155 milliárd forintnyi árut vásároltak online módon a magyar fogyasztók, ami a hazai kiskereskedelmi forgalom 2,4 százaléka. 2011 végén az online vásárlók száma 1,4 millió volt, ami a 14 év feletti internetezők körülbelül 35 százaléka.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)