MTI
Arab terjeszkedés a kínai e-kereskedelmi piacon
Az egyik szaúdi herceg cége, a Kingdom Holding Company (KHC) 400 millió dolláros részesedést vásárolt az egyik legnagyobb kínai elektronikus kereskedelmi cégben, a 360buy-ban - jelenti a kínai gazdasági sajtó.
A 35 ezer embert foglalkoztató, pekingi központú vállalat jelenleg a második legnagyobb a kínai e-kereskedelmi piacon, a legnagyobb a fogyasztói elektronika terén, és az elmúlt években jelentős növekedést tudott felmutatni. Tavalyi eladásai a 60 millió jüant (2,1 milliárd forint) is elérték, idén a cég vezetése legalább 100 millió jüanos (3,5 milliárd forint) forgalmat remél. Az ügylettel nemzetközi portfóliójának szélesítését kívánta elérni a KHC, ezen túl Szaúd-Arábia és Kína közti kapcsolatok erősítéséhez járult hozzá - idézi az Al-Valid Bin Talal szaúdi herceg többségi tulajdonában lévő vállalat közleményét a sina.com hírportál.
Al-Valid Bin Talal a Bloomberg hírügynökség szerint a világ tizedik leggazdagabb embere, teljes vagyona a 27,8 milliárd dollárt is meghaladja. A herceg tavaly 300 millió dolláros részesedést vásárolt a Twitter mikroblog anyacégében, ezen túl többek közt az Apple, a News Corp., a Citigroup és a Time Warner vállalatokban is tulajdonnal bír. Az elemzők szerint a KHC a jelentős növekedési potenciállal rendelkező cégekbe fektet, így a kínai e-kereskedelmi piacon való terjeszkedés sem meglepetés. Az elmúlt években töretlenül nőtt a világhálón történő vásárlások összege Kínában, az a 2008-as 128 milliárd jüan (4,5 ezer milliárd forint) után 2010-re 476 milliárd jüant (17 ezer milliárd forint) tett ki, vagyis két év alatt csaknem megnégyszereződött, 2012-ben pedig az ezer milliárdos (35 ezer milliárd forint) határt is átlépte ez az érték.
A Boston Consulting Group nemzetközi tanácsadó cég egy tavalyi tanulmánya szerint a kínai elektronikus kereskedelmi tranzakciók értéke 2015-re elérheti a kétezer milliárd jüant (70 ezer milliárd forint), ezzel a kelet-ázsiai ország világelsővé válhat az internetes eladások piacán.
A 35 ezer embert foglalkoztató, pekingi központú vállalat jelenleg a második legnagyobb a kínai e-kereskedelmi piacon, a legnagyobb a fogyasztói elektronika terén, és az elmúlt években jelentős növekedést tudott felmutatni. Tavalyi eladásai a 60 millió jüant (2,1 milliárd forint) is elérték, idén a cég vezetése legalább 100 millió jüanos (3,5 milliárd forint) forgalmat remél. Az ügylettel nemzetközi portfóliójának szélesítését kívánta elérni a KHC, ezen túl Szaúd-Arábia és Kína közti kapcsolatok erősítéséhez járult hozzá - idézi az Al-Valid Bin Talal szaúdi herceg többségi tulajdonában lévő vállalat közleményét a sina.com hírportál.
Al-Valid Bin Talal a Bloomberg hírügynökség szerint a világ tizedik leggazdagabb embere, teljes vagyona a 27,8 milliárd dollárt is meghaladja. A herceg tavaly 300 millió dolláros részesedést vásárolt a Twitter mikroblog anyacégében, ezen túl többek közt az Apple, a News Corp., a Citigroup és a Time Warner vállalatokban is tulajdonnal bír. Az elemzők szerint a KHC a jelentős növekedési potenciállal rendelkező cégekbe fektet, így a kínai e-kereskedelmi piacon való terjeszkedés sem meglepetés. Az elmúlt években töretlenül nőtt a világhálón történő vásárlások összege Kínában, az a 2008-as 128 milliárd jüan (4,5 ezer milliárd forint) után 2010-re 476 milliárd jüant (17 ezer milliárd forint) tett ki, vagyis két év alatt csaknem megnégyszereződött, 2012-ben pedig az ezer milliárdos (35 ezer milliárd forint) határt is átlépte ez az érték.
A Boston Consulting Group nemzetközi tanácsadó cég egy tavalyi tanulmánya szerint a kínai elektronikus kereskedelmi tranzakciók értéke 2015-re elérheti a kétezer milliárd jüant (70 ezer milliárd forint), ezzel a kelet-ázsiai ország világelsővé válhat az internetes eladások piacán.