SG.hu
Sokan már az interneten keresik a leárazásokat
A MasterCard adatai szerint az európai fogyasztók 60%-a már az interneten is keresi a januári leárazások miatt kedvezőbb áron elérhető termékeket, hiszen az internetes vásárlás kényelmes alternatívája az ilyenkor zsúfolt üzleteknek, bevásárlóközpontoknak.
„Bár az online vásárlók aránya Magyarországon alacsonyabb – a fogyasztók mintegy harmada számít aktív internetes vásárlónak, - a kedvezmények és árleszállítások egyre több embert csábítanak a virtuális üzletekbe” – mondja Pataky Piroska, a MasterCard Europe innovatív területekért felelős marketing és kommunikációs vezetője. „A folyamat hátterében egyértelműen az áll, hogy a webes vásárlás kézzelfogható előnyöket kínál. A kedvezmények és a sok esetben elérhető ingyenes házhozszállítás mellett például külföldi üzletekből is bármikor rendelhetünk.”
Az Európai Bizottság egy felmérése szerint az Unióban elérhető összes internetes áruház választéka tizenhatszor nagyobb, mint az egyes országokban üzemelő fizikai üzletek kínálata. "Kezdjük a keresést az üzlet nemzetközi oldalán. Innen a vállalat irányít majd minket arra az oldalra, amelyen online vásárolhatunk Magyarországról is” - teszi hozzá a MasterCard szakembere, - „a virtuális üzletek kínálatában válogatva azonban fontos, hogy figyeljünk a biztonságra is.”
Mindig ellenőrizzük a webáruházat, hogy megtudjuk, régóta működő, megbízható kereskedőről van-e szó. Az ellenőrzésben segítségünkre lehetnek az online áruház jogi adatai. Itt megtaláljuk a cég elérhetőségeit, kereskedelmi kamarai azonosítóját, adószámát, a fizetésre és szállításra vonatkozó információkat, általános szerződési feltételeket, a garanciára és a visszatérítésre vonatkozó tudnivalókat. Keressük a honlapon található biztonsági jelzéseket is, például a nagy kártyacégek biztonsági logóját vagy egyéb titkosítást, pl. SSL-kódot.
A mobil eszközök, táblagépek és okostelefonok elterjedése további előnyöket tartogat az internetes vásárlók számára. Egy árleszállítást látva ugyanis azonnal ellenőrizni tudjuk más üzletek árait attól függetlenül, hogy éppen otthon, a munkahelyünkön vagy az üzletben vagyunk. Jellemző, hogy a fogyasztók először megnézik a termékeket az üzletben, majd összehasonlítva az árakat, a kedvezménytől függően rendelik meg és fizetik ki bankkártyával az interneten. Ezt támasztja alá a comScore által az okostelefon tulajdonosok körében végzett felmérés is, amely szerint Angliában majdnem minden második felhasználó (44%) vásárolt már valamilyen mobileszköz segítségével legalább egy alkalommal az interneten, amíg éppen egy üzletben tartózkodott.
„Az internetes vásárlás nagy előnye, hogy nincs helyhez kötve – mondja Szetnics László, a MasterCard Europe innovatív fizetési szolgáltatásokért felelős regionális vezetője, - ezáltal szabadságot ad a fogyasztóknak. Azonban fontos, hogy bárhol is vagyunk, figyeljünk arra, hogy kerüljük a nyilvános internetes kávézókat, hotspotokat, és saját eszközünkről (számítógép, táblagép vagy mobiltelefon), megbízható kapcsolatot használva intézzük a bankkártyás fizetést.”
További előnyöket tartogat az internetes vásárlónak a közösségi média, ezért érdemes figyelni az olyan népszerű csatornákat, mint a Pinterest, Fancy vagy a Twitter, ha értesülni szeretnénk a legjobb akciókról. Jellemző ugyanis, hogy a felhasználók gyakran kérik ki barátaik véleményét közvetlenül vásárlás előtt, vagy akár közben, egy próbafülkében készített fotóval vagy a termék linkjét tartalmazó poszttal, amelyet azonnal megosztanak a közösségi oldalakon.
„Bár az online vásárlók aránya Magyarországon alacsonyabb – a fogyasztók mintegy harmada számít aktív internetes vásárlónak, - a kedvezmények és árleszállítások egyre több embert csábítanak a virtuális üzletekbe” – mondja Pataky Piroska, a MasterCard Europe innovatív területekért felelős marketing és kommunikációs vezetője. „A folyamat hátterében egyértelműen az áll, hogy a webes vásárlás kézzelfogható előnyöket kínál. A kedvezmények és a sok esetben elérhető ingyenes házhozszállítás mellett például külföldi üzletekből is bármikor rendelhetünk.”
Az Európai Bizottság egy felmérése szerint az Unióban elérhető összes internetes áruház választéka tizenhatszor nagyobb, mint az egyes országokban üzemelő fizikai üzletek kínálata. "Kezdjük a keresést az üzlet nemzetközi oldalán. Innen a vállalat irányít majd minket arra az oldalra, amelyen online vásárolhatunk Magyarországról is” - teszi hozzá a MasterCard szakembere, - „a virtuális üzletek kínálatában válogatva azonban fontos, hogy figyeljünk a biztonságra is.”
Mindig ellenőrizzük a webáruházat, hogy megtudjuk, régóta működő, megbízható kereskedőről van-e szó. Az ellenőrzésben segítségünkre lehetnek az online áruház jogi adatai. Itt megtaláljuk a cég elérhetőségeit, kereskedelmi kamarai azonosítóját, adószámát, a fizetésre és szállításra vonatkozó információkat, általános szerződési feltételeket, a garanciára és a visszatérítésre vonatkozó tudnivalókat. Keressük a honlapon található biztonsági jelzéseket is, például a nagy kártyacégek biztonsági logóját vagy egyéb titkosítást, pl. SSL-kódot.
A mobil eszközök, táblagépek és okostelefonok elterjedése további előnyöket tartogat az internetes vásárlók számára. Egy árleszállítást látva ugyanis azonnal ellenőrizni tudjuk más üzletek árait attól függetlenül, hogy éppen otthon, a munkahelyünkön vagy az üzletben vagyunk. Jellemző, hogy a fogyasztók először megnézik a termékeket az üzletben, majd összehasonlítva az árakat, a kedvezménytől függően rendelik meg és fizetik ki bankkártyával az interneten. Ezt támasztja alá a comScore által az okostelefon tulajdonosok körében végzett felmérés is, amely szerint Angliában majdnem minden második felhasználó (44%) vásárolt már valamilyen mobileszköz segítségével legalább egy alkalommal az interneten, amíg éppen egy üzletben tartózkodott.
„Az internetes vásárlás nagy előnye, hogy nincs helyhez kötve – mondja Szetnics László, a MasterCard Europe innovatív fizetési szolgáltatásokért felelős regionális vezetője, - ezáltal szabadságot ad a fogyasztóknak. Azonban fontos, hogy bárhol is vagyunk, figyeljünk arra, hogy kerüljük a nyilvános internetes kávézókat, hotspotokat, és saját eszközünkről (számítógép, táblagép vagy mobiltelefon), megbízható kapcsolatot használva intézzük a bankkártyás fizetést.”
További előnyöket tartogat az internetes vásárlónak a közösségi média, ezért érdemes figyelni az olyan népszerű csatornákat, mint a Pinterest, Fancy vagy a Twitter, ha értesülni szeretnénk a legjobb akciókról. Jellemző ugyanis, hogy a felhasználók gyakran kérik ki barátaik véleményét közvetlenül vásárlás előtt, vagy akár közben, egy próbafülkében készített fotóval vagy a termék linkjét tartalmazó poszttal, amelyet azonnal megosztanak a közösségi oldalakon.