Berta Sándor
Kevesebb iPad-kijelzőt gyárt a Sharp
A japán cég szinte teljesen leállította az Apple iPad készülékeihez szállított 9,7 hüvelykes érintőképernyők gyártását. A döntésben komoly szerepe lehet az iPad mini sikerének.
A hírről a Reuters számolt be a céghez közel álló két forrásra hivatkozva. A legvalószínűbbnek az tűnik, hogy a döntés azután született meg, hogy kiderült: a vásárlók körében jobban fogy az iPad mini, mint a sima iPad modell. A japán társaság ezt észlelve a Kameyama üzemben gyakorlatilag a minimális szintre csökkentette le a kijelzők gyártását. Azért nem állították le a termelést, mert a gyártósort nem akarták leállítani.
A középső, 7 collos méretre van a legnagyobb kereslet
Azt már tavaly év végén látni lehetett, hogy egyre kevesebb új 9,7 collos kijelzőre van szükség, az Apple ugyanis úgy döntött, hogy - az új modellek megrendelése helyett - először a meglévő raktárkészletet akarja kisöpörni. A hírt eddig sem a Sharp, sem az Apple illetékesei nem erősítették meg, igaz, nem is cáfolták. A hírügynökségnek nyilatkozó két forrás nem tudta megmondani, hogy sikerült-e eladni a raktáron lévő táblagépeket.
Az Apple a Sharp mellett az LG Display és a Samsung Display cégektől is vásárol kijelzőket. A két vállalat szintén nem kommentálta a kiszivárgott információkat. A Macquarie Research piackutatói ugyanakkor elmondták, hogy ebben a negyedévben 40 százalékkal csökkent az értékesített iPad modellek száma és csupán 8 milliót tesz ki, ugyanez az adat az előző negyedévben még 13 millió volt.
A hírről a Reuters számolt be a céghez közel álló két forrásra hivatkozva. A legvalószínűbbnek az tűnik, hogy a döntés azután született meg, hogy kiderült: a vásárlók körében jobban fogy az iPad mini, mint a sima iPad modell. A japán társaság ezt észlelve a Kameyama üzemben gyakorlatilag a minimális szintre csökkentette le a kijelzők gyártását. Azért nem állították le a termelést, mert a gyártósort nem akarták leállítani.
A középső, 7 collos méretre van a legnagyobb kereslet
Azt már tavaly év végén látni lehetett, hogy egyre kevesebb új 9,7 collos kijelzőre van szükség, az Apple ugyanis úgy döntött, hogy - az új modellek megrendelése helyett - először a meglévő raktárkészletet akarja kisöpörni. A hírt eddig sem a Sharp, sem az Apple illetékesei nem erősítették meg, igaz, nem is cáfolták. A hírügynökségnek nyilatkozó két forrás nem tudta megmondani, hogy sikerült-e eladni a raktáron lévő táblagépeket.
Az Apple a Sharp mellett az LG Display és a Samsung Display cégektől is vásárol kijelzőket. A két vállalat szintén nem kommentálta a kiszivárgott információkat. A Macquarie Research piackutatói ugyanakkor elmondták, hogy ebben a negyedévben 40 százalékkal csökkent az értékesített iPad modellek száma és csupán 8 milliót tesz ki, ugyanez az adat az előző negyedévben még 13 millió volt.