MTI

Tovább csökkentek a PC-eladások

A tavalyi negyedik negyedévben a várakozásoknak megfelelően csökkentek a személyi számítógép (PC) eladások az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban - írja elemzésében az amerikai IDC piackutató vállalat.

A gyenge lakossági kereslet és az üzleti szféra kiadáscsökkentései miatt az előző évi negyedik negyedévhez képest 2012 negyedik negyedévében 10,7 százalékkal estek a személyiszámítógép-eladások a régióban. A múlt év egészében az értékesítések 1,6 százalékkal csökkentek, összesen 105,6 millió darabra. Ezen belül a hordozható készülékek eladása 0,8 százalékkal, az asztali gépeké pedig 2,9 százalékkal csökkent. Az eladásokat a Hewlett-Packard (HP) vezette a negyedik negyedévben is. Forgalma csökkent ugyan, de piaci részesedése emelkedett. A tavalyi negyedik negyedévben a HP 5,605 millió személyi számítógépet értékesített, 6,9 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, miközben piaci részesedése 19,5 százalékról 20,3 százalékra emelkedett.

A rangsorban a második helyet a Lenovo érdemelte ki 3,069 millió, az egy évvel korábbinál 25,5 százalékkal több készülék értékesítésével. Piaci részesedése 7,9 százalékról 11,1 százalékra emelkedett. Az eladási számok alapján harmadik Acer piacrésze 11,5-ről 10,0 százalékra csökkent, mivel a negyedik negyedévben az egy évvel korábbinál 22,3 százalékkal kevesebb, 2,756 millió számítógépet adott el. Az ASUS eladásai is csökkentek, 2,706 millió gépet adott el tavaly, a negyedik negyedévben, 17,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, ami 10,6 százalék helyett 9,8 százalékos piaci részesedésnek felelt meg és a negyedik helyet biztosította számára a gyártók értékesítési rangsorában.

A rangsorban ötödik Dell 25,1 százalékkal kevesebb személyi számítógépet értékesített a negyedik negyedévben, összesen 2,472 millió darabot, piaci részesedése pedig 10,7 százalékról 8,9 százalékra csökkent. Az összes többi számítógépgyártó 11,024 millió gépet adott el tavaly október-decemberben, 10,8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, együttes piaci részesedésük viszont alig változott, 39,8 százalékról 39,9 százalékra emelkedett.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • lambda5 #1
    Ha a brand gyártók eladásait vesszük figyelembe, akkor teljesen érthető a dolog. Irodai alkalmazásokra már van elég alternatíva... a felsorolt gyártók termékei között is...