MTI
Jutalmat ad angolul tudó alkalmazottainak a Softbank
Egymillió jenes (mintegy 2,5 millió forintos) jutalmat ajánlott fel angol nyelvből felsőfokú nyelvvizsgát tevő dolgozóinak a Softbank japán távközlési-informatikai konszern, amely tavaly októberben 20 milliárd dollárért vásárolta fel az amerikai Sprint Nextel mobilszolgáltató részvényeinek 70 százalékát.
A cég azon dolgozóinak fizeti ki a jutalmat, akik a TOEIC elnevezésű teszten a 990-ből legalább 900 pontot érnek el. A 800 pontot teljesítők 300 ezer jent kapnak. "Úgy döntöttünk, hogy pénzzel növeljük dolgozóink motivációját" - közölte a cég szóvivője a Japan Today hírportál tudósítása szerint. A felvásárlással angol nyelvterületre lépő cég eddig is tartott angoloktatást dolgozói számára, de az eredmények elmaradtak a várttól, ezért döntöttek a pénzügyi motiválás mellett. A belföldi kereslet gyengesége miatt az erős jen és a kormányzati hitelprogramok által megtámogatott japán cégek a közelmúltban jelentős számú külföldi vállalatot vásároltak fel, a terjeszkedést azonban megnehezíti, hogy a japán munkaerő angoltudása messze elmarad a nemzetközi és regionális átlagtól.
A Sprint Nextel felvásárlásával ügyfélszámát tekintve a világ harmadik legnagyobb mobilszolgáltatójává váló Softbank nem az egyetlen külföldön terjeszkedő japán cég, amelynek gondot jelent az angoltudás hiánya dolgozói köreiben. A Rakuten internetes kereskedelmi vállalat, valamint a legnagyobb japán ruházati cég, a Uniqlo irodáiban is az angol használatát próbálják bevezetni a nemzetközi nyitás megkönnyítése érdekében.
A cég azon dolgozóinak fizeti ki a jutalmat, akik a TOEIC elnevezésű teszten a 990-ből legalább 900 pontot érnek el. A 800 pontot teljesítők 300 ezer jent kapnak. "Úgy döntöttünk, hogy pénzzel növeljük dolgozóink motivációját" - közölte a cég szóvivője a Japan Today hírportál tudósítása szerint. A felvásárlással angol nyelvterületre lépő cég eddig is tartott angoloktatást dolgozói számára, de az eredmények elmaradtak a várttól, ezért döntöttek a pénzügyi motiválás mellett. A belföldi kereslet gyengesége miatt az erős jen és a kormányzati hitelprogramok által megtámogatott japán cégek a közelmúltban jelentős számú külföldi vállalatot vásároltak fel, a terjeszkedést azonban megnehezíti, hogy a japán munkaerő angoltudása messze elmarad a nemzetközi és regionális átlagtól.
A Sprint Nextel felvásárlásával ügyfélszámát tekintve a világ harmadik legnagyobb mobilszolgáltatójává váló Softbank nem az egyetlen külföldön terjeszkedő japán cég, amelynek gondot jelent az angoltudás hiánya dolgozói köreiben. A Rakuten internetes kereskedelmi vállalat, valamint a legnagyobb japán ruházati cég, a Uniqlo irodáiban is az angol használatát próbálják bevezetni a nemzetközi nyitás megkönnyítése érdekében.