SG.hu
Megállapodás a hírközlési biztos és a UPC között
Dr. Bodonovich Jenő média- és hírközlési biztos, valamint a UPC vezetői személyes egyeztetések után megállapodást írtak alá a UPC korábbi tájékoztató levele ügyében.
Ennek értelmében a UPC a korábbinál pontosabb, teljes részletességű tájékoztatást nyújt előfizetőinek az általa ajánlott szerződésmegújításról, és meghosszabbítja a határidőt annak elfogadására vagy visszautasítására. A kábelszolgáltató a továbbiakban 30 napos határidőt biztosít előfizetőinek arra, hogy jelezhessék, ha nem kívánják elfogadni a feltételek módosítását. Mint ismert, a hírközlési szolgáltató az előfizetői szerződéseinek új formában történő megkötésére a közelmúltban levélben tett ajánlatot ügyfelei részére. A tájékoztató szerint az új szerződés tartalmilag változatlan feltételekkel, ráutaló magatartással jönne létre, azaz az értesítés kézhezvételét követően a számla kiegyenlítésével vagy akár a szolgáltatás igénybe vételével.
A média- és hírközlési biztos a hozzá érkezett panaszok alapján, a szerződésmegújítás körülményeinek jogszerűségét vizsgáló hírközlési hatósági eljárástól függetlenül egyeztetést kezdeményezett, mert úgy ítélte meg, hogy a nem megfelelő tájékoztatás miatt érdeksérelem érhette az előfizetőket.
A UPC-vel való egyeztetések után írásos megállapodásban rögzítették, hogy az előfizetők teljes körű tájékoztatása érdekében a UPC vállalja egy ingyenesen hívható zöld szám létrehozását. A 2013. január 31-ig működtetett 06-80-980-013 ingyenesen hívható telefonszámon informálnak minden érdeklődőt annak részleteiről, hogy mit jelent az új előfizetői szerződés. A szolgáltató ugyaneddig a határidőig hosszabbítja meg a lehetőséget arra, hogy az előfizetői, ha a részletes tájékoztatás alapján meggondolták magukat, nyilatkozatot tegyenek az új szerződéses forma elfogadására vagy elutasítására, még akkor is, ha ráutaló magatartásként időközben a számlát befizették.
Az új szerződésekre vonatkozó nyilatkozatokat telefonon külön menüpontban, illetve e-mailben is fogadják az [email protected] címen, az előírt követelmények teljesítésének megkönnyítésére pedig formanyomtatványt készítenek. A UPC kötelezettséget vállalt arra is, hogy ezentúl minden kétoldalú módosítás esetén a szokásosnál jóval hosszabb határidőt, legalább 30 napot biztosít előfizetőinek az esetleges egyet nem értésük kifejezésére. A UPC, valamint a média- és hírközlési biztos a megállapodás tartalmáról közös tájékoztatót tesz közzé honlapján és a szolgáltató ügyfélszolgálati irodáiban az előfizetők számára.
Ennek értelmében a UPC a korábbinál pontosabb, teljes részletességű tájékoztatást nyújt előfizetőinek az általa ajánlott szerződésmegújításról, és meghosszabbítja a határidőt annak elfogadására vagy visszautasítására. A kábelszolgáltató a továbbiakban 30 napos határidőt biztosít előfizetőinek arra, hogy jelezhessék, ha nem kívánják elfogadni a feltételek módosítását. Mint ismert, a hírközlési szolgáltató az előfizetői szerződéseinek új formában történő megkötésére a közelmúltban levélben tett ajánlatot ügyfelei részére. A tájékoztató szerint az új szerződés tartalmilag változatlan feltételekkel, ráutaló magatartással jönne létre, azaz az értesítés kézhezvételét követően a számla kiegyenlítésével vagy akár a szolgáltatás igénybe vételével.
A média- és hírközlési biztos a hozzá érkezett panaszok alapján, a szerződésmegújítás körülményeinek jogszerűségét vizsgáló hírközlési hatósági eljárástól függetlenül egyeztetést kezdeményezett, mert úgy ítélte meg, hogy a nem megfelelő tájékoztatás miatt érdeksérelem érhette az előfizetőket.
A UPC-vel való egyeztetések után írásos megállapodásban rögzítették, hogy az előfizetők teljes körű tájékoztatása érdekében a UPC vállalja egy ingyenesen hívható zöld szám létrehozását. A 2013. január 31-ig működtetett 06-80-980-013 ingyenesen hívható telefonszámon informálnak minden érdeklődőt annak részleteiről, hogy mit jelent az új előfizetői szerződés. A szolgáltató ugyaneddig a határidőig hosszabbítja meg a lehetőséget arra, hogy az előfizetői, ha a részletes tájékoztatás alapján meggondolták magukat, nyilatkozatot tegyenek az új szerződéses forma elfogadására vagy elutasítására, még akkor is, ha ráutaló magatartásként időközben a számlát befizették.
Az új szerződésekre vonatkozó nyilatkozatokat telefonon külön menüpontban, illetve e-mailben is fogadják az [email protected] címen, az előírt követelmények teljesítésének megkönnyítésére pedig formanyomtatványt készítenek. A UPC kötelezettséget vállalt arra is, hogy ezentúl minden kétoldalú módosítás esetén a szokásosnál jóval hosszabb határidőt, legalább 30 napot biztosít előfizetőinek az esetleges egyet nem értésük kifejezésére. A UPC, valamint a média- és hírközlési biztos a megállapodás tartalmáról közös tájékoztatót tesz közzé honlapján és a szolgáltató ügyfélszolgálati irodáiban az előfizetők számára.