Napi Online

Óriások léphetnek be a magyar online kereskedelembe

Két fejlemény tűnik biztosnak a jövő évi online kiskereskedelemmel kapcsolatban Magyarországon.

Az egyik, hogy az Amazon.com 2013-tól Magyarországot és Romániát is ellátja a szlovák disztribúciós központjából, a másik, hogy a Tesco Global Áruházak Zrt. az év első felében beindítja virtuális áruházát. Mindkét cég igazi mamutnak számít a magyar piacon, színre lépésük alapjaiban változtatná meg a fogyasztók netes vásárlási szokásait. Hab a tortán, hogy a Media Markt is tervezi a piacra lépést, ám a Tescóhoz hasonlóan semmilyen részletet nem árultak még el a cég magyarországi webes terveiről.

A trend a magyar webes kiskereskedelemben a két számjegyű növekedés. Idén 16 százalékos erősödés mutatkozott és a piackutatók jövőre is hasonlóra számítanak, ám egyelőre senki sem korrigál az új piaci belépők lehetséges hatásával. Tavaly a piac 160 milliárd forint körül alakult, ami a teljes magyar kiskereskedelem (üzemanyag nélkül számolt) forgalmának valamivel több mint két százaléka. (Ez egy gyenge évközi hónap kiskereskedelmi összforgalmának alig fele, ráadásul jelentős része az év végén, november−decemberben generálódik.) A piac tavaly 16−18 milliárd forinttal bővült. Az ereje egyelőre nem a számokban mérhető, hanem az információ tartalmában. A vásárlók jelentős része a tartós fogyasztási cikkekre szánt hagyományos költéseihez szinte minden esetben használja a netet, főként az árak összehasonlításához, illetve a termékek műszaki tartalmának vizsgálatához.

"Az új szereplők megjelenése várhatóan ösztönzi a piacon már jelen lévő webáruházakat, hogy még jobb minőségű szolgáltatásokat nyújtsanak" − mondta lapunknak Palocsay Géza, az Árukereső.hu operatív igazgatója. A hazai online áruházak szolgáltatási színvonalának emelkedése a piac tisztulásához is vezet − tette hozzá −, ez pedig növeli a vásárlói bizalmat és így az internetes kereskedelem hosszú távon újabb online vásárlói kört szólíthat meg. A nagy és ismert márkák megjelenése további széles réteget képes az e-kereskedelem felé terelni, ami hatalmas előnyt jelent minden piaci szereplőnek.

Palocsay számára nem meglepő az fmcg-szektor online-erősödése. Az Árukereső.hu budapesti központjából öt ország ár-összehasonlító oldalait irányítják, így számos piacot kísérnek folyamatosan figyelemmel. A cég külföldön azt látta, hogy az fmcg-szektor mellett a csináld magad (DIY) szegmensben az úgynevezett home and decor kategóriák jelentik sokfelé a fejlődés és bővülés irányát. A interneten vásárolható népszerű termékkategóriák számának gyarapodása további dinamizmust hoz az e-kereskedelem növekedésébe is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!