SG.hu
Digitális tananyagokat készített az ELTE
Az ELTE Társadalomtudományi és Informatikai Kar oktatói együttműködve vállalták 14 új digitális tananyag kidolgozását, melyek közül három angol nyelven készül.
Az ELTE és a közreműködő partnerek szakemberei két olyan tudásmenedzsment rendszert dolgoznak ki, amelyek a képzés szolgálatába állva segítik majd jobban megérteni a társadalmi konfliktusok kialakulását, és támogatják azok előre-jelezhetőségét, valamint jövőbeli kezelésüket. Az interdiszciplináris jellegű társadalominformatikai megközelítés újszerűsége abban áll, hogy az informatikai és a társadalomtudományi képzésben alkalmazott kompetenciákat integrálja, és ezek együttes kezelésével, fejlesztésével a hazai felsőoktatás szereplői számára olyan megismerési lehetőségeket teremt, amelyek eddig nem jöhettek létre.
Az IKT-eszközökkel és módszertanokkal kapcsolatos képzésekkel az ELTE nem csak a hallgatóknál kívánja elmélyíteni az informatikai és kommunikációs kompetenciákat. Egyúttal kiemelt súlyt helyez arra is, hogy legyen mód a modern tananyagfejlesztésben részt vevő oktató szakmai fejlődésére is. Az Európai Unió támogatásával készülő 125 millió Ft összköltségű projekt során kifejlesztett interdiszciplináris e-learning tananyagok a MOODLE keretrendszerben kerülnek felhasználásra. Ennek előnye, hogy biztosítja a jelentkezés/jelentkeztetés, valamint a felvételek és értesítések módját, a tervezett tanfolyamok, kurzusok típusának és a kapcsolódó keretrendszer-funkciók áttekintését tanári (tutori) és tanulói szerepkörönként.
A projekt közvetlen célja, hogy a haladó web-alapú eszközöket a társadalomtudományi kutatások szolgálatába állítva új paradigmát alkossanak, és a két kialakítandó tudásmenedzsment rendszer segítségével mutassák be az informatika és a társadalomtudományok kapcsolódási pontjait. További célkitűzés, hogy az innovatív kutatási elképzeléseket lehetőséggé formálva, az európai források felhasználásával egyszerre növelje a magyar felsőoktatás minőségének színvonalát, a hazai tudományos élet versenyképességét, elősegítve ezzel a jövő nemzedékének szellemi gyarapodását.
Az ELTE és a közreműködő partnerek szakemberei két olyan tudásmenedzsment rendszert dolgoznak ki, amelyek a képzés szolgálatába állva segítik majd jobban megérteni a társadalmi konfliktusok kialakulását, és támogatják azok előre-jelezhetőségét, valamint jövőbeli kezelésüket. Az interdiszciplináris jellegű társadalominformatikai megközelítés újszerűsége abban áll, hogy az informatikai és a társadalomtudományi képzésben alkalmazott kompetenciákat integrálja, és ezek együttes kezelésével, fejlesztésével a hazai felsőoktatás szereplői számára olyan megismerési lehetőségeket teremt, amelyek eddig nem jöhettek létre.
Az IKT-eszközökkel és módszertanokkal kapcsolatos képzésekkel az ELTE nem csak a hallgatóknál kívánja elmélyíteni az informatikai és kommunikációs kompetenciákat. Egyúttal kiemelt súlyt helyez arra is, hogy legyen mód a modern tananyagfejlesztésben részt vevő oktató szakmai fejlődésére is. Az Európai Unió támogatásával készülő 125 millió Ft összköltségű projekt során kifejlesztett interdiszciplináris e-learning tananyagok a MOODLE keretrendszerben kerülnek felhasználásra. Ennek előnye, hogy biztosítja a jelentkezés/jelentkeztetés, valamint a felvételek és értesítések módját, a tervezett tanfolyamok, kurzusok típusának és a kapcsolódó keretrendszer-funkciók áttekintését tanári (tutori) és tanulói szerepkörönként.
A projekt közvetlen célja, hogy a haladó web-alapú eszközöket a társadalomtudományi kutatások szolgálatába állítva új paradigmát alkossanak, és a két kialakítandó tudásmenedzsment rendszer segítségével mutassák be az informatika és a társadalomtudományok kapcsolódási pontjait. További célkitűzés, hogy az innovatív kutatási elképzeléseket lehetőséggé formálva, az európai források felhasználásával egyszerre növelje a magyar felsőoktatás minőségének színvonalát, a hazai tudományos élet versenyképességét, elősegítve ezzel a jövő nemzedékének szellemi gyarapodását.