SG.hu
Háromszorosára nőtt az áruhitel a webshopokban
A netes vásárlás gyors terjedése hazánkban is tetten érhető: az üzletek helyett sokszor inkább a webshopokban böngészünk és vesszük meg a kiszemelt terméket. Újdonság azonban, hogy már nemcsak a vásárlást, de a részletfizetést is intézhetjük otthonról, és ezzel a lehetőséggel egyre többen élünk. Háromszor akkora összegben veszünk fel online áruhitelt, mint az elmúlt évben a Cetelem szerint.
Az internetes vásárlás térhódításához nem férhet kétség. Bár a témában született kutatások, előrejelzések a növekedés nagyságrendjét eltérően látják, egy biztos: az évek óta tartó válság ellenére az online kereskedelem robbanásszerű terjedése megállíthatatlan. A netes vásárlás hazánkban is egyre népszerűbb, becslések szerint ebben az évben mintegy 170-180 milliárd forintot költünk el a világhálón. Az alacsonyabb árak, a nagyobb választék is az online piacot erősíti: míg a bolti forgalom 3 százalékkal csökkent, a webshopok és a csomagküldő szolgálatok eladásai tavaly óta közel 50%-kal növekedtek a KSH adatai szerint.
Egyre többen vesszük igénybe az online részletfizetést: a Cetelem adatai szerint idén már háromszor akkora értékben vásároltunk így a webáruházakban, mint az előző évben. Az internetes áruhitel terjedését jól jelzi az is, hogy a Cetelem teljes áruhitel forgalmának már közel 4%-át teszik ki az online hitelek és a felvett összeg átlagosan 11%-kal magasabb, mint a „hagyományos” áruhitelek esetében.
Az adatokból az is kiderül, hogy a korábbiaknál drágább holmikat veszünk online részletre, hiszen a tavalyi évhez képest az interneten felvett átlagos hitelösszeg negyedével emelkedett. Leginkább műszaki cikkeket - lapostévét, laptopot, mobilt és egyéb kütyüket - vásárolunk a Cetelem interneten igényelhető áruhitelével, de a bank szerint a termékek köre tovább bővül. Sőt, az internetes részletfizetés térhódításával a forgalom növekedése is valószínűsíthető, a Cetelem becslései szerint jövőre megduplázódhat az interneten keresztül felvett áruhitelek összege. „Az e-kereskedelem fejlődésével egyre többen már az interneten vesznek fel hitelt, de ez a tendencia fordítva is igaz. Az online részletfizetés lehetősége jelentősen hozzájárulhat az e-kereskedelem növekedéséhez, ahogy azt nemzetközi színtéren is látjuk, ahol már olyan erős márkák is a Cetelem hitelezési partnerei, mint az Apple, a Sony, vagy a Dell”- mondta el Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem marketing igazgatója.
Az internetes vásárlás térhódításához nem férhet kétség. Bár a témában született kutatások, előrejelzések a növekedés nagyságrendjét eltérően látják, egy biztos: az évek óta tartó válság ellenére az online kereskedelem robbanásszerű terjedése megállíthatatlan. A netes vásárlás hazánkban is egyre népszerűbb, becslések szerint ebben az évben mintegy 170-180 milliárd forintot költünk el a világhálón. Az alacsonyabb árak, a nagyobb választék is az online piacot erősíti: míg a bolti forgalom 3 százalékkal csökkent, a webshopok és a csomagküldő szolgálatok eladásai tavaly óta közel 50%-kal növekedtek a KSH adatai szerint.
Egyre többen vesszük igénybe az online részletfizetést: a Cetelem adatai szerint idén már háromszor akkora értékben vásároltunk így a webáruházakban, mint az előző évben. Az internetes áruhitel terjedését jól jelzi az is, hogy a Cetelem teljes áruhitel forgalmának már közel 4%-át teszik ki az online hitelek és a felvett összeg átlagosan 11%-kal magasabb, mint a „hagyományos” áruhitelek esetében.
Az adatokból az is kiderül, hogy a korábbiaknál drágább holmikat veszünk online részletre, hiszen a tavalyi évhez képest az interneten felvett átlagos hitelösszeg negyedével emelkedett. Leginkább műszaki cikkeket - lapostévét, laptopot, mobilt és egyéb kütyüket - vásárolunk a Cetelem interneten igényelhető áruhitelével, de a bank szerint a termékek köre tovább bővül. Sőt, az internetes részletfizetés térhódításával a forgalom növekedése is valószínűsíthető, a Cetelem becslései szerint jövőre megduplázódhat az interneten keresztül felvett áruhitelek összege. „Az e-kereskedelem fejlődésével egyre többen már az interneten vesznek fel hitelt, de ez a tendencia fordítva is igaz. Az online részletfizetés lehetősége jelentősen hozzájárulhat az e-kereskedelem növekedéséhez, ahogy azt nemzetközi színtéren is látjuk, ahol már olyan erős márkák is a Cetelem hitelezési partnerei, mint az Apple, a Sony, vagy a Dell”- mondta el Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem marketing igazgatója.