SG.hu

A régi telefonrendszerek gátolják a vállalatok fejlődését

A hagyományos hardver-alapú vállalati telefonrendszerek elérték korlátaikat, és már nem képesek megfelelni a felhasználók mobilitás és rugalmasság iránti elvárásainak.

A változtatás szükségét a vállalatvezetők is érzik: a Siemens tanulmánya szerint 89 százalékuk tervez kommunikációs infrastruktúra-beruházást egy éven belül , melynek célja az egységes kommunikáció (UC) megteremtése. A magasabb szintű együttműködés így rugalmasabb szolgáltatásokat tesz lehetővé, és versenyelőnyhöz juttatja a vállalatokat.

A régóta üzemelő kommunikációs rendszerek a vállalatok és intézmények növekedésével párhuzamosan bővültek, ma már azonban nem felelnek meg a folyamatosan változó felhasználói igényeknek. A hagyományos hálózatok fenntartása, frissítése, magas hívásdíjai, alacsony szintű együttműködési és kommunikációs képessége, rendszerhibából fakadó megnövekedett kockázata pedig az ügyfelek elégedetlensége mellett mindennapos többletköltséget eredményez. A cég tanulmánya szerint a vállalatok 72 százaléka mégis ezek folyamatos bővítése mellett döntött az elmúlt időszakban.

A vállalati kommunikációban azonban egyértelmű paradigmaváltás zajlik, és öt különálló trend – a korlátlan mobilitás, az új generációs felhasználói élmény, a közösségi média, felhőszolgáltatások és a rugalmas telepítési lehetőségek – együttes hatása teremt lépéskényszert. Egy 2011 szeptemberében végzett nemzetközi felmérésből kiderül, hogy a vállalatvezetők 68 százaléka szerint ügyfeleik jobb elérhetőségre és korszerűbb, fejlettebb kommunikációra vágynak beszállítóikkal . Így azok a vállalatok, amelyek nem képesek megfelelni ezeknek az elvárásoknak, el is veszíthetik ügyfeleiket. A Siemens tanulmányából az is kiderül, hogy a nemzetközi vállalatok több mint fele (53%) már elkezdte egységesíteni kommunikációs környezetét – többek között a tabletek és okostelefonok integrációját a vállalati rendszerekbe – Magyarországon azonban még a folyamat elején járunk.

„Azok a vállalatok, amelyek beleragadnak régi kommunikációs rendszereikbe, hamarosan versenyképtelenné válnak. A tétlenségnek pedig ára van, akár a versenyelőnyt, akár a költségcsökkentést nézzük. A vállalatvezetők 79 százaléka szeretne olcsóbb, 65 százalékuk pedig egyszerűbb kommunikációs rendszert, amely jól mutatja a változtatás szükségességét” - mondta Orbán Előd, az Enterprise Group ügyvezető igazgatója.

Az egységes kommunikáció standardizált, innovatív technológiái lehetővé teszik, hogy a kommunikációs eszközök és alkalmazások egységes rendszerben jelenjenek meg. A felhasználó így egyetlen platformon keresztül képes elérni levelezését, hangpostáját, SMS-üzeneteit és chatfiókját, illetve használhatja mobilkommunikációs eszközeit és alkalmazásait. Szabályozhatja, milyen csatornán érhetik el, így egy megbeszélés során nem a mobiltelefonja fog csörögni, a rendszer a chat és e-mail funkciókat javasolja helyette. Modern megoldások használatával így minimálisra csökkenthető az információ átfutásának ideje, ezáltal felgyorsulnak a munkafolyamatok, amely pénzben mérhető megtakarítást jelent a vállalatok és intézmények számára.

A nemzetközi tapasztalatok szerint az egységes kommunikációnak köszönhetően a vállalatok egyértelműen hatékonyabbá és versenyképesebbé válnak. Az új technológiák bevezetésével csökkenő karbantartási, üzemeltetési és fejlesztési költségeket érhetnek el, sőt akár a használat alapú (pay-as-you go) fizetési modell előnyeit is élvezhetik. Továbbá olyan új, rugalmas szolgáltatásokat kínálhatnak, amelyek lehetőséget teremtenek a közös munkára és együttműködésre a felhasználók, ügyfelek és beszállítók között, mindezt a saját preferált eszközeikkel, akár közösségi szinten is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!