MTI
A sziklának ütközött Costa Concordia rossz térképpel hajózott
Rossz térképpel hajóztak, s nem működtek a műszaki rendszerek a január 13-án elsüllyedt Costa Concordián a szakértői vizsgálatok eredményei szerint.
A szakértői jelentést a Corriere della Sera napilap ismertette. A toszkán tengeren, Giglio szigeténél sziklának ütközött és oldalára borult óceánjáró hajó kapitánya és tisztjei nem észlelték előre a veszélyt, mivel a Costa Concordia műszaki rendszere nem működött - állapították meg a Costa Concordia tragédiájával foglalkozó grossetói ügyészség által kijelölt szakértők. A hajó fekete dobozából származó információk feldolgozása július 21-re fejeződik be, de az eddigi vizsgálat szerint kevés új adat várható. A szakértők megállapították, hogy a zátonyra futott hajó fekete doboza már a baleset előtt négy nappal elromlott.
A Francesco Schettino kapitány és a Costa Crociere hajótársaság közötti e-mail üzenetekből kiderült, hogy a meghibásodott fekete dobozt január 14-én akarták megjavítani. Az e-mailek azt tanúsítják, nem ez volt az első alkalom, hogy a Costa Concordián hasonló problémák merültek fel. A tragikus baleset körülményeinek tisztázásában a fedélzeti számítógép segíthet, de ez is csak este 23 óra 36 percig regisztrálta az eseményeket. A hajó háromnegyed tízkor ütközött sziklának, majdnem két órával később az utasok mentése még kezdeti fázisában tartott.
A szakértők azt is megállapították, hogy a Costa Concordián használt tengeri térképek nem feleltek meg az előírásoknak. Schettino nem naprakész térképet követett. Ez magyarázhatja, miért állította a baleset után azt, hogy "a térkép nem mutatta a sziklát, a sziklának nem kellett volna ott lennie". A Costa Concordián a hermetikusan lezárható ajtók nyitva voltak. Ezért öntötte el a tenger gyorsan a hajótestet. A Costa Crociere hangsúlyozta, hogy a fekete doboz ugyan hibakódot jelzett, de ettől még működött. A hajótársaság hozzátette, hogy a műszaki berendezések ellenőrzése a kapitány feladata volt.
Az óceánjáró hajón lévő 4229 ember közül 32-en életüket vesztették, köztük egy zenészként ott dolgozó magyar. Két áldozat holttestét még mindig nem találták meg.
A szakértői jelentést a Corriere della Sera napilap ismertette. A toszkán tengeren, Giglio szigeténél sziklának ütközött és oldalára borult óceánjáró hajó kapitánya és tisztjei nem észlelték előre a veszélyt, mivel a Costa Concordia műszaki rendszere nem működött - állapították meg a Costa Concordia tragédiájával foglalkozó grossetói ügyészség által kijelölt szakértők. A hajó fekete dobozából származó információk feldolgozása július 21-re fejeződik be, de az eddigi vizsgálat szerint kevés új adat várható. A szakértők megállapították, hogy a zátonyra futott hajó fekete doboza már a baleset előtt négy nappal elromlott.
A Francesco Schettino kapitány és a Costa Crociere hajótársaság közötti e-mail üzenetekből kiderült, hogy a meghibásodott fekete dobozt január 14-én akarták megjavítani. Az e-mailek azt tanúsítják, nem ez volt az első alkalom, hogy a Costa Concordián hasonló problémák merültek fel. A tragikus baleset körülményeinek tisztázásában a fedélzeti számítógép segíthet, de ez is csak este 23 óra 36 percig regisztrálta az eseményeket. A hajó háromnegyed tízkor ütközött sziklának, majdnem két órával később az utasok mentése még kezdeti fázisában tartott.
A szakértők azt is megállapították, hogy a Costa Concordián használt tengeri térképek nem feleltek meg az előírásoknak. Schettino nem naprakész térképet követett. Ez magyarázhatja, miért állította a baleset után azt, hogy "a térkép nem mutatta a sziklát, a sziklának nem kellett volna ott lennie". A Costa Concordián a hermetikusan lezárható ajtók nyitva voltak. Ezért öntötte el a tenger gyorsan a hajótestet. A Costa Crociere hangsúlyozta, hogy a fekete doboz ugyan hibakódot jelzett, de ettől még működött. A hajótársaság hozzátette, hogy a műszaki berendezések ellenőrzése a kapitány feladata volt.
Az óceánjáró hajón lévő 4229 ember közül 32-en életüket vesztették, köztük egy zenészként ott dolgozó magyar. Két áldozat holttestét még mindig nem találták meg.