Gyurkity Péter

Csökkenőben a webmail jelentősége

A mobil eszközök gyors terjedésével az azokon alkalmazott e-mail kliensek is egyre szélesebb tömeget szolgálnak ki, így jóval kevesebben látogatnak el a népszerű webmail oldalakra - veszélybe kerülhet a GMail és társainak jövője.

A comScore felmérése a digitális társadalom fejlődésének több mutatóját hasonlítja össze, a 2010 végi állapotokat állítják szembe az egy évvel későbbi helyzettel. Megállapítják többek között, hogy a webmail portálok látogatottsága több korosztályban jelentős mértékben visszaesett, ahogy egyre kevesebben veszik igénybe azokat a mindennapokban.

Példaként említhető a 12 és 17 év közöttiek kategóriája, ahol egyetlen év alatt 31 százalékkal esett vissza ez a forgalom, ám a negatív csúcsot a 18 és 24 év közöttiek tartják, ők ugyanis 34 százalékos csökkenést mutatnak. Jól látszik, hogy a fiatalabb felhasználók egyre inkább átállnak (vagy talán inkább visszaállnak) a hagyományos e-mail kliensekre, amely azonban szorosan összefügg egy másik piaci trenddel. Egészen pontosan a hordozható eszközök, ezen belül is az okostelefonok gyors terjedéséről van szó, amely ugyan immár szinte mindenki számára ismeretes tény, azonban itt is fontos változások okozója. A korosztályok közötti különbség nyilvánvalóvá válik, ha szemügyre vesszük a 45 és 54 év közöttiek csoportját, egyedül ők tudtak ugyanis jelentősebb növekedést felmutatni a webmail használatban, ez azonban kimerült 15 százalékban.


A webalapú levelezéssel eltöltött idő százalékos változása az életkor függvényében

A piackutató cég igyekszik leszögezni, hogy mindez nem jelenti a teljes e-mail forgalom visszaesését, éppen ellenkezőleg. Minden korábbinál több elektronikus levelet továbbítottunk a tavalyi év végén, mindössze arról van szó, hogy ezek egyre nagyobb hányada ered az immár állandóan online okostelefonokról, pontosabban azok e-mail klienseiről. Ez nagy érvágást jelent azonban az olyan óriásoknak, mint a GMail és a Hotmail, hiszen ezek elsősorban a webmail portálokon, valamint az oda vezető úton található reklámokból szeretnének megélni, márpedig a forgalom visszaesése nyilván azt is jelenti egyben, hogy kevesebben látják ezen hirdetéseket.

Könnyen előfordulhat, hogy a trend folytatódásával komoly kérdések merülnek fel a webmail oldalak üzleti modelljével, annak életképességével kapcsolatban, annál is inkább, mert a változásokat elsősorban okozó okostelefonok terjedési üteme egy darabig biztosan nem mérséklődik majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Madve #18
    Szerintem te a freemailrl beszélsz olyan freemail címem, amit regisztráció óta nem használtam, csak a címet foglaltam le, és mégis kapok rá napi szinten egy rakat spamet. Gmailre meg havonta kb egy becsúszik a leveleim közé a többi mind a spam mappában landol...
  • kryst #17
    Én nagyon nem szeretem ezt a webmailt! Nekem Pc-én és telefonon is kliens van. Egyszerűbb megnyitni a klienst mint mindig böngészőbe levelezgetni. Gmailt meg teljesen kihagyom. Regisztráció után 2nappal megnéztem, aztán volt benne 20db levél, ami mindenféle reklámmal voltak megtűzdelve. Úgy, hogy tőlem lehet hiper szuper, nem kell ilyen. A klienst meg be kell állítani úgy, hogy töltse le a leveleket, de a kiszolgálón maradjon ott, aztán bármikor ellehet érni akár webről, akár kliensből is.
  • wraithLord #16
    Nekem a "mobileszközöm" egy netbook, és azon szoktam gmailezni. Nem is szándékozom ezen változtatni.

    A Gmailen pedig tényleg van reklám - egy vékony sávban, felül, és a megnyitott leveleken belül oldalt. De csak sima linkes szöveg, soha nem zavart.
  • Madve #15
    A freemail is, origo is a T-csoport kezében van, tehát Té...
  • Madve #14
    A gmailen van, ismétlem van reklám. Lépj csak be, és nézd meg. De ami tény, nem olyan tolakodó módon jelenik meg, mint bármelyik másik szolgáltató esetében. Nokia telefonom esetében az e-mail kliens kezeli a subfoldereket is, szóval nem gond olvasni a gmail mellett a másik 5 e-mail címemet is (amiket mind a gmail kezel), persze mindezt reklám nélkül...
  • Knife #13
    Megjegyzem a cikk írója sem nézett utána annak amit írt. Egy lapon nem lehet említeni a gmailt a freemail meg citromail meg hasonló badarságokkal. Egyrészt a gmailen nincs, ismétlem nincs reklám amit a cikkíró emleget, így annak bevételétől sem tud elesni. Ezenkívül a freemailnek ha jól tudom a mai napig csak ez a bevétele van, miket is beszélek nem is freemail, hanem origo. Tehát majd ha a Google-t és az origot egy lapon emlegetjük, kezdhetünk valamit azok webes felületű levelezőrendszereivel is.
  • Knife #12
    Mert az Android mi? Nem az jelenti az "operációs rendszer" fogalmát, hogy Win95 van rajta.
    Milyen "rendes" programok hiányoznak neked?
    Az ilyeneket szeretném, ha még mindig Ford T modellel furikáznának, mert azok még autók, de a mostaniak már túl komfortosak ahhoz, hogy simán le közlekedési eszközözzem. :D lol
  • narumon #11
    Egyetértek. Pont ezek miatt használom én is már szinte kizárólag csak a gmailt.
  • narumon #10
    Én pont fordítva, mostanában tértem át a webmailre így mindig mindenhonnan elérem a leveleimet. Padon, telefonon már fel van téve hozzá az app. Én azt hittem, hogy a levelező programok mennek kifele azt nem használja már senki.:o
  • Griphons #9
    Ez a tendencia igen gyorsan meg fog fordulni, amint kijönnek a normális táblapc-k, nem ezek a kisbabáknak való butított linux disztribes kvarcjátékok, amikre normális programokat nem lehet telepíteni, csak vacak kétgombos videojátékokat.
    Majd ha a táblapc tényleg pc lesz, és fut rajta operációs rendszer is (az Android nem az!!!), akkor szépen mindenki visszaugrik a jól megszokott gmail-es felületéhez.