Napi Online
Jó karácsonyra számítanak az online boltok
Optimistán várják a karácsonyi szezont az online elektronikai kereskedők az eddigi idei forgalom alapján.
Az Extreme Digital (ED) Zrt. az év elejétől mostanáig az egy évvel korábbinál 25 százalékkal magasabb forgalmat ért el − mondta Várkonyi Balázs ügyvezető igazgató. Az LCD- és LED-televíziókból 60, okos telefonokból 200, laptopokból pedig 15 százalékkal fogyott több, a fényképezőgépek forgalma stagnált. Hasonló növekedésről számolt be Vajda Péter, az eBolt Kft. ügyvezetője. Az online áruház forgalma az egy évvel korábbinál több mint 30 százalékkal volt magasabb, a legnagyobb növekedést a háztartási és a barkácsgépek piaca mutatta, de jelentősen bővült a szórakoztató elektronikai cikkek és a televíziók értékesítése is. A notebook-netbook eladások több mint 60 százalékkal emelkedtek 2010 azonos időszakához képest.
A műszaki termékek átlagára idén is csökkent, a drágább telefonok, led-tévék árai erősen estek − közölte Várkonyi −, a notebookok átlagárszintje nem változott, de ugyanannyi pénzért jobb teljesítményű termék vásárolható. A komolyabb fényképezőgépeknél a japán természeti katasztrófa okozott némi hiányt és dinamikus áremelkedést, a mostani thaiföldi árvíz miatt pedig a it-termékek, főleg a háttértárolók ára szabadult el irreálisan − tette hozzá Várkonyi. Az eBoltnál az átlagos vásárlási érték lényegében a tavalyinak felel meg, a forintgyengülés az árakat sem hagyta érintetlenül − figyelmeztetett Vajda −, mára szinte minden gyártó emelt. Ez a vevők árérzékenysége miatt a verseny erősödését hozta, az eBolt ezért a működési költségek optimalizálásával igyekszik elkerülni az áremelést a karácsonyi szezonban, amely az egész évi forgalma 35 százalékát jelenti.
Decemberre egy átlagos hónap eladásainak háromszorosával számol az ED, az utolsó negyedévi forgalom pedig jellemzően 2,5-szerese a másik három átlagának. Várkonyi szerint a roham az interneten hamarabb kezdődik, a látogatószám és a forgalom dinamikusan emelkedik november közepe óta. Az ED kibővített raktárkapacitással és új csomagolási rendszerrel készül a karácsonyi szezonra, amikor a dolgozói létszámot is megduplázzák. A társaság az euró−forint árfolyam alakulása miatt már korábban nagyobb árukészletet halmozott fel. A szezonra az eBolt is idénymunkaerő felvételével, gyorsabb szerverrel, megnövelt raktárkészlettel, illetve speciális akciókkal készül.
Az idei karácsony sikertermékei az okos termékek, kiemelten a televíziók, okos telefonok és táblagépek lehetnek, de a a kisebb háztartási termékek is népszerűek − mondta Várkonyi Balázs. Vajda Péter szerint sokan keresik a digitális földi sugárzású tv-vevőket, médialejátszókat, szépségápolási és egészségmegőrző termékeket is.
Az Extreme Digital (ED) Zrt. az év elejétől mostanáig az egy évvel korábbinál 25 százalékkal magasabb forgalmat ért el − mondta Várkonyi Balázs ügyvezető igazgató. Az LCD- és LED-televíziókból 60, okos telefonokból 200, laptopokból pedig 15 százalékkal fogyott több, a fényképezőgépek forgalma stagnált. Hasonló növekedésről számolt be Vajda Péter, az eBolt Kft. ügyvezetője. Az online áruház forgalma az egy évvel korábbinál több mint 30 százalékkal volt magasabb, a legnagyobb növekedést a háztartási és a barkácsgépek piaca mutatta, de jelentősen bővült a szórakoztató elektronikai cikkek és a televíziók értékesítése is. A notebook-netbook eladások több mint 60 százalékkal emelkedtek 2010 azonos időszakához képest.
A műszaki termékek átlagára idén is csökkent, a drágább telefonok, led-tévék árai erősen estek − közölte Várkonyi −, a notebookok átlagárszintje nem változott, de ugyanannyi pénzért jobb teljesítményű termék vásárolható. A komolyabb fényképezőgépeknél a japán természeti katasztrófa okozott némi hiányt és dinamikus áremelkedést, a mostani thaiföldi árvíz miatt pedig a it-termékek, főleg a háttértárolók ára szabadult el irreálisan − tette hozzá Várkonyi. Az eBoltnál az átlagos vásárlási érték lényegében a tavalyinak felel meg, a forintgyengülés az árakat sem hagyta érintetlenül − figyelmeztetett Vajda −, mára szinte minden gyártó emelt. Ez a vevők árérzékenysége miatt a verseny erősödését hozta, az eBolt ezért a működési költségek optimalizálásával igyekszik elkerülni az áremelést a karácsonyi szezonban, amely az egész évi forgalma 35 százalékát jelenti.
Decemberre egy átlagos hónap eladásainak háromszorosával számol az ED, az utolsó negyedévi forgalom pedig jellemzően 2,5-szerese a másik három átlagának. Várkonyi szerint a roham az interneten hamarabb kezdődik, a látogatószám és a forgalom dinamikusan emelkedik november közepe óta. Az ED kibővített raktárkapacitással és új csomagolási rendszerrel készül a karácsonyi szezonra, amikor a dolgozói létszámot is megduplázzák. A társaság az euró−forint árfolyam alakulása miatt már korábban nagyobb árukészletet halmozott fel. A szezonra az eBolt is idénymunkaerő felvételével, gyorsabb szerverrel, megnövelt raktárkészlettel, illetve speciális akciókkal készül.
Az idei karácsony sikertermékei az okos termékek, kiemelten a televíziók, okos telefonok és táblagépek lehetnek, de a a kisebb háztartási termékek is népszerűek − mondta Várkonyi Balázs. Vajda Péter szerint sokan keresik a digitális földi sugárzású tv-vevőket, médialejátszókat, szépségápolási és egészségmegőrző termékeket is.