SG.hu

Szabályozná az ügyfélszolgálatokat a FEOSZ

Szigorúbb szabályozás szükséges az ügyfélszolgálatok működésére vonatkozóan - véli a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.

Az elmúlt időszakban több fogyasztó arról számolt be nekik, hogy panaszuk esetén a vállalkozások (akár közüzemi, akár más szolgáltatást nyújtó) nem teljesítik a törvényben lefektetett válaszadási határidőt, válaszra sem méltatják őket, illetve egyes megkeresések arról tesznek tanúbizonyságot, hogy a telefonos ügyfélszolgálatokon hosszú perceket kell várni, mire egyáltalán ügyintézőt kapcsolnak az ügyfelek számára. A személyes ügyintézés pedig a távolság, vagy munkahelyi elfoglaltság miatt megoldhatatlan a fogyasztók számára.

A jelenlegi szabályozás szerint a közüzemi szolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozások telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálata esetében biztosítani kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést. A szövetség tapasztalatai alapján azonban a szolgáltatók igen tágan értelmezik sokszor az "ésszerű várakozási idő" fogalmát és a fogyasztóknak nem egyszer akár tíz-húsz, vagy harminc perceket is kell arra várakozniuk, hogy érdemi telefonos ügyintézési lehetőséghez jussanak. Álláspontunk szerint jogszabályban szükséges rögzíteni, hogy a telefonos ügyfélszolgálat megkeresése esetén legfeljebb négy percen belül legyenek kötelesek ügyintézőt kapcsolni a fogyasztók számára.

A közlemény szeirnt a személyes megkeresések kapcsán szükséges rögzíteni, hogy a fogyasztó számára az időpont kérésétől számított 5 munkanapon belül a szolgáltató köteles legyen személyes ügyfélfogadási időpontot biztosítani, és ne fordulhasson elő az a helyzet, hogy csak 2-3 héttel későbbi időpontban tud személyesen eljárni a fogyasztó, amikor már például a vitatott számla befizetési határideje lejárt. Ugyanígy sokak számára nem elegendő, hogy a hét egyetlen munkanapján intézhetik személyesen az ügyüket reggel 8 órától este 20 óráig, ezért a meghosszabbított nyitvatartást a hét legalább két munkanapján lehetővé kellene tenni a fogyasztók számára.

A fogyasztók védelme érdekében a szövetség álláspontja szerint a hatóságok jogkörét szigorítani szükséges, mégpedig oly módon, hogy a válaszadási határidő megsértése, vagy válaszra sem méltatás esetén fogyasztóvédelmi bírságot kelljen kiszabniuk, és ne csak mérlegelési joguk legyen ilyen esetekben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • jeti00 #1
    Ez szép és jó de úgy fest egy FEOSZ tag sem ült még a telefon másik oldalán... újabb képtelenséget kérnek.