Berta Sándor
Három havonta egymilliárd dollárba kerül a Bing
Ugyan a keresőpiac stratégiailag fontos terület az amerikai vállalat számára, azonban jelenleg a Bing kizárólag veszteséget generál. A Microsoft ugyanakkor hosszú távon szeretne meghatározó szereplő lenni ezen a piacon.
A CNN Money gazdasági magazin cikkében azt taglalta, hogy a két éve működő Bing által okozott negyedévenkénti veszteség lassan eléri az egymilliárd dollárt. A Microsoft a kereső 2009-es elindítása óta 5,5 milliárd dollárt költött a szolgáltatására, azonban úgy tűnik, mintha a Bing egy feneketlen kút lenne, különösen mondjuk a Google-lel összehasonlítva. A Binggel kapcsolatba hozható eddigi veszteségek összesen körülbelül 9 milliárd dollárt tesznek ki és a helyzet egyáltalán nem akar javulni.
A Google jelenleg több milliárd dolláros nyereségre tesz szert a különböző online szolgáltatásainak köszönhetően és egyre meghatározóbb szereplője nem csak a kereső-, de a mobil- és a hardverpiacnak is. A Microsoft ugyanakkor jelenleg csak azzal foglalkozik, hogy növelje a piaci részesedését, azonban ez sem egyszerű. A stratégia egyértelmű: ha sikerül növelni az elterjedtséget, majd jönnek a bevételek is és a Bing előbb vagy utóbb nyereséges lesz.
Eddig folyamatosan veszteséges volt a szoftveróriás online portfoliója
Tény, hogy ez a módszer eddig működött, hiszen a Bing az elmúlt két esztendőben folyamatosan növelni tudta a piaci részesedését. A szolgáltatás elindításakor az az érték még csak alig több mint 8,4 százalék volt, most azonban már 14,7 százalék. Az egyetlen probléma: a Bing nem a Google, hanem a kisebb keresők, elsősorban a Yahoo, az Ask.com és az AOL kárára erősödött. A Google piaci részesedése a Bing elindulásakor több mint 65 százalék volt, most pedig 64,8 százalék. A Bing tehát továbbra is képtelen megelőzni a riválisát.
Qi Lu, a Microsoft online szolgáltatások részlegének vezetője úgy nyilatkozott: azon kell dolgozniuk, hogy "alapvetően megváltoztassák a játékot". Éppen ezért elsősorban arra összpontosítanak, hogy erősebb és intelligensebb módon összeolvasszák a különböző keresési módszereket.
A CNN Money gazdasági magazin cikkében azt taglalta, hogy a két éve működő Bing által okozott negyedévenkénti veszteség lassan eléri az egymilliárd dollárt. A Microsoft a kereső 2009-es elindítása óta 5,5 milliárd dollárt költött a szolgáltatására, azonban úgy tűnik, mintha a Bing egy feneketlen kút lenne, különösen mondjuk a Google-lel összehasonlítva. A Binggel kapcsolatba hozható eddigi veszteségek összesen körülbelül 9 milliárd dollárt tesznek ki és a helyzet egyáltalán nem akar javulni.
A Google jelenleg több milliárd dolláros nyereségre tesz szert a különböző online szolgáltatásainak köszönhetően és egyre meghatározóbb szereplője nem csak a kereső-, de a mobil- és a hardverpiacnak is. A Microsoft ugyanakkor jelenleg csak azzal foglalkozik, hogy növelje a piaci részesedését, azonban ez sem egyszerű. A stratégia egyértelmű: ha sikerül növelni az elterjedtséget, majd jönnek a bevételek is és a Bing előbb vagy utóbb nyereséges lesz.
Eddig folyamatosan veszteséges volt a szoftveróriás online portfoliója
Tény, hogy ez a módszer eddig működött, hiszen a Bing az elmúlt két esztendőben folyamatosan növelni tudta a piaci részesedését. A szolgáltatás elindításakor az az érték még csak alig több mint 8,4 százalék volt, most azonban már 14,7 százalék. Az egyetlen probléma: a Bing nem a Google, hanem a kisebb keresők, elsősorban a Yahoo, az Ask.com és az AOL kárára erősödött. A Google piaci részesedése a Bing elindulásakor több mint 65 százalék volt, most pedig 64,8 százalék. A Bing tehát továbbra is képtelen megelőzni a riválisát.
Qi Lu, a Microsoft online szolgáltatások részlegének vezetője úgy nyilatkozott: azon kell dolgozniuk, hogy "alapvetően megváltoztassák a játékot". Éppen ezért elsősorban arra összpontosítanak, hogy erősebb és intelligensebb módon összeolvasszák a különböző keresési módszereket.