Berta Sándor
Már 100 millióan használják a Binget
A Microsoft január elején jelezte, hogy a ChatGPT nevű chatbotot integrálja a Bing keresőmotorjába azért, hogy a szolgáltatás hatékonyabban tudjon válaszolni a keresési lekérdezésekre. A dolog maximálisan bevált, mert a kereső nagyot robbantott, így fontos mérföldkőhöz érkeztek.
A Bingnek jelenleg nehéz dolga van a keresési piacon, hiszen csak az Amerikai Egyesült Államokban van értelmezhető piaci részesedése, de még ott is mérföldekkel elmarad a Google mögött, amely Európában gyakorlatilag monopolhelyzetben van. Ennek oka részben az, hogy a Google több erőt és pénzt fordít a keresője fejlesztésébe, továbbá hogy a Microsoft eddig elhanyagolta a Bing nemzetközi továbbfejlesztését. Az újítások - ha egyáltalán bevezetésre kerülnek - csak nagy késéssel jelennek meg az USA-n kívül.
Most azonban a kereső fontos mérföldkőhöz érkezett, amelyről Yusuf Mehdi vállalati alelnök számolt be. A menedzser bejelentette, hogy a Bing elérte a 100 milliós napi aktív felhasználószámot. Yusuf Mehdi a sikert az Edge-felhasználók növekvő számának is tulajdonította, de az minden bizonnyal az új mesterséges intelligencia funkciónak köszönhető. A vállalati alelnök ugyanakkor megjegyezte, hogy a 100 millió napi aktív felhasználó a konkurenciához képest viszonylag kis szám, továbbra is kis szereplők, mindazonáltal örül annak, hogy most legalább némi figyelmet kapnak a Binggel.
A menedzser hozzátette, hogy a felhasználók körülbelül egyharmada új. Ez szerinte az erősíti meg, hogy az új koncepció működik, hiszen a Bing már nem csupán egy keresőmotor, hanem a keresést a válaszokkal, a csevegéssel és az alkotással ötvözi. Az internetezők az eddiginél több interakciót hajtanak végre a szoftverrel, például egyre többet csevegnek az integrált mesterséges intelligenciával. Ez a napi felhasználók körülbelül egyharmadát jelenti, akik viszont átlagosan három munkamenetet használnak, ami összesen több mint 45 millió csevegést eredményez. Érdekesség, hogy a Bing-felhasználók 15 százaléka nem keresésre, hanem új tartalom létrehozására használja a csevegést.
Mehdi a Bing sikerét a Microsoft Edge sikerének is tulajdonítja, amely szintén egyre népszerűbbé vált. Az elmúlt hét negyedévben az Edge felhasználóinak a száma folyamatosan emelkedett. A jövőben a Binget még jobban integrálják a böngészőbe, hogy mindkét terméket fejlesszék. A mobilalkalmazás is része a sikernek, melynél a vállalati alelnök szerint a chatbot azért hasznos, mert a kis képernyőn a chatablakban könnyen tud válaszolni a kérdésekre.
A Bingnek jelenleg nehéz dolga van a keresési piacon, hiszen csak az Amerikai Egyesült Államokban van értelmezhető piaci részesedése, de még ott is mérföldekkel elmarad a Google mögött, amely Európában gyakorlatilag monopolhelyzetben van. Ennek oka részben az, hogy a Google több erőt és pénzt fordít a keresője fejlesztésébe, továbbá hogy a Microsoft eddig elhanyagolta a Bing nemzetközi továbbfejlesztését. Az újítások - ha egyáltalán bevezetésre kerülnek - csak nagy késéssel jelennek meg az USA-n kívül.
Most azonban a kereső fontos mérföldkőhöz érkezett, amelyről Yusuf Mehdi vállalati alelnök számolt be. A menedzser bejelentette, hogy a Bing elérte a 100 milliós napi aktív felhasználószámot. Yusuf Mehdi a sikert az Edge-felhasználók növekvő számának is tulajdonította, de az minden bizonnyal az új mesterséges intelligencia funkciónak köszönhető. A vállalati alelnök ugyanakkor megjegyezte, hogy a 100 millió napi aktív felhasználó a konkurenciához képest viszonylag kis szám, továbbra is kis szereplők, mindazonáltal örül annak, hogy most legalább némi figyelmet kapnak a Binggel.
A menedzser hozzátette, hogy a felhasználók körülbelül egyharmada új. Ez szerinte az erősíti meg, hogy az új koncepció működik, hiszen a Bing már nem csupán egy keresőmotor, hanem a keresést a válaszokkal, a csevegéssel és az alkotással ötvözi. Az internetezők az eddiginél több interakciót hajtanak végre a szoftverrel, például egyre többet csevegnek az integrált mesterséges intelligenciával. Ez a napi felhasználók körülbelül egyharmadát jelenti, akik viszont átlagosan három munkamenetet használnak, ami összesen több mint 45 millió csevegést eredményez. Érdekesség, hogy a Bing-felhasználók 15 százaléka nem keresésre, hanem új tartalom létrehozására használja a csevegést.
Mehdi a Bing sikerét a Microsoft Edge sikerének is tulajdonítja, amely szintén egyre népszerűbbé vált. Az elmúlt hét negyedévben az Edge felhasználóinak a száma folyamatosan emelkedett. A jövőben a Binget még jobban integrálják a böngészőbe, hogy mindkét terméket fejlesszék. A mobilalkalmazás is része a sikernek, melynél a vállalati alelnök szerint a chatbot azért hasznos, mert a kis képernyőn a chatablakban könnyen tud válaszolni a kérdésekre.