MTI

Alig tanulnak matematikát a brit diákok

Minden brit diáknak 18 éves koráig kellene matematikát tanulnia, mert a gyenge számolási készségek a gazdaságra is rossz hatással lehetnek - állapította meg egy hétfőn nyilvánosságra hozott brit jelentés.

A Konzervatív Párt megbízásából készült vizsgálat megállapította, hogy a brit diákoknak a jelenleginél két évvel tovább kellene matematikát tanulniuk, mert az iskolát elhagyó évi 300 ezer diák nem rendelkezik azokkal a számolási készségekkel, amelyekre a munkában és a mindennapi életben szükség van. A Carol Vorderman televíziós műsorvezető és csapata által készített jelentés szerint újfajta módszerekkel kellene tanítani a matematikát, és a valós életben szükséges ismereteket, például a pénzügyek kezelését kellene átadni a diákoknak.

"Ha nem hajtunk végre alapvető változtatásokat a matematika oktatásunkban, azzal a jövőbeli gazdasági jólétünket veszélyeztetjük." Sok tanuló úgy hagyja el az iskolát, hogy a mindennapi élethez szükséges alapvető műveleteket sem tudja elvégezni, így például nem tudja összeadni a zsebében lévő aprópénzt vagy kiszámolni a rezsiköltségeket - olvasható a jelentésben. A mérnökvégzettségű, kiváló matematikai tudással bíró Vordermant még 2009-ben bízta meg az akkor még ellenzékben lévő Konzervatív Párt vezetése, hogy dolgozzon ki javaslatokat a matematikaoktatás korszerűsítésére.

Nagy-Britanniában minden 16 éves diáknak érettségi vizsgát kell tennie matematikából, legutóbb ezen a megmérettetésen a tanulók felének nem sikerült közepes osztályzatot elérnie. Ezután választhatnak, hogy tovább tanulják-e a matematikát és esetleg emelt szintű érettségi vizsgát tesznek belőle. Az elmúlt évben csak 15 százalékuk folytatta a tanulmányait ebből a tantárgyból.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Barkasfarkas #8
    Ez így van. Évekkel le vannak maradva, felsős korukban kezdik el tanulni a szorzást-osztást. A másik, hogy 16 évesen egyéb tantárgyakat is le lehet adni, pl. a történelmet - előfordul, hogy sokan egyáltalán nem tanulnak törit később. És még csodálkozunk, ha buták?
  • Sir Ny #7
    Ja, nem, tudom már. Te megválasztasz valakit, aki megválasztja azt, aki eldönti, hogy mi a felesleges. Jól hangzik ez a rendszer. Ja, hogy most is ez van?
  • Sir Ny #6
    És ki dönti el, hogy mi a felesleges? Te?
  • DjDano #5
    az utolsó 2 és felesleges, de azért gondolom értitek :))
  • DjDano #4
    Sokat érünk a lexikális és matematikai tudásukkal... Egy amerikai diák ilyen téren elmarad, de ha a hasznosítható tudásról van szó akkor csúnyán az amcsik javára billen a mérleg, ők ugyanis az ÉLETRE nevelnek! Fontos hogy a diák tudjon helyesen írni, rendes számolni, + némi alapműveltség de ennyi és nem több!

    Ezt a módszert kéne benevezni nálunk és Európa többi országában is és nem bonyolult és az életben hasznosíthatatlan baromságokkal tömni a fejeket!
  • bino512 #3
    Felesleges általánosítani..
  • egyember1 #2
    csereljuk ki a "brit" szocskat "magyar"-ra s nezzuk meg, hogy ervenyes-e a cikk.
    cateran hozzaszolasara reagalva megjegyeznem, hogy nem hulyebbek, mint barmelyik masik orszag diakjai akiket az alulfizetett, rosszul megszervezett oktatasi rendszerekben tanitanak.
    a kulfoldi munkavallaokrol pedig inkabb nem is mondanek semmit. eppen eleg baj van veluk.
  • cateran #1
    Hehh..kibovithettek volna azt a felmerest es akkor kiderult volna, hogy valojaban majdnem mindenhez tokhulyek, nem kizarolag a matematikahoz.....Nagy-Britannianak ugy kellenek a kulfoldi munkavallalok, mint 1 falat kenyer az ehezonek, leven az angol munkas lusta es buta az esetek 95%-ban.