Berta Sándor
Európát is meghódítaná az Evernote
Amennyiben valaki honlapok információit, jegyzeteket, dokumentumokat vagy bizonyos fájlokat szeretne eltárolni, akkor erre kiváló lehetőséget nyújt az Evernote nevű szolgáltatás, amelynek használatához elegendő egy böngésző. A cég rendkívül sikeres és terjeszkedési tervei vannak.
Az internet előtti időkben az elolvasott vagy látott dolgok feljegyzésére határidőnaplót, esetleg post-itet használtunk, de digitális alapokon mindez sokkal egyszerübb. Nem kell vastag noteszeket lapozgatnunk, hanem villámgyorsan kereshetünk a feljegyzett információk között. Persze a számítógépen nem csak szöveg, hanem linkek, fotók, események is eltárolhatók, ráadásul ha mindezt egy számítási felhőre bízzuk, azt bárhol és bármikor elérhetjük. Ha sokat használjuk a webet, munkához gyűjtünk anyagokat, vagy a hétvégi horgászathoz keresünk jó helyszínt, miközben határidőre el kell készülnünk valamivel, ráadásul közeleg kedvesünk születésnapja, itt az ideje az Evernote kipróbálásának. Phil Libin, a cég ügyvezetője rendkívül elégedett lehet magával, hiszen vállalata jól megy, másrészt épp a napokban tett szert 50 millió dollár kockázati befektetési tőkére. Libin 2007 óta dolgozik a társaságnál, korábban egy azonosítástechnikai eszközöket és megoldásokat kínáló céget alapított és vezetett.
Az Evernote jelenleg két verzióban érhető el. Az ingyenes változat lehetővé teszi jegyzetek és dokumentumok tárolását egy számítási felhőben, viszont a havi feltöltési korlát 60 megabájt. A prémium modell esetében több formátumot (például PDF) támogat a rendszer és évente 1 gigabájt tárhely vásárolható 45 dollárért. Az integrált szövegfelismerő szoftver minden feltöltött fájlt indexál. A szolgáltatás számos platformon (Macintosh, Windows, iOS, Android, Blackberry, Palm Pre, Windows Mobile) érhető el, de már készül a Windows Phone 7-en futtatható kliens is.
"Számunkra az ingyenes verzió a legfontosabb. A fejlesztési munka körülbelül 90 százaléka olyan funkciókkal kapcsolatos, amik az ingyenes modellben is használhatók. Az ingyenes változatnak jónak kell lennie azért, hogy később valaki fizessen is a szolgáltatásért. S ez a trükk az egészben: az emberek utálják, ha valamiért a világhálón fizetniük kell, ugyanakkor szívesen fizetnek az olyan szolgáltatások használatáért, amiket szeretnek. Vagyis a kulcs az, hogy sokáig kell használniuk az Evernote rendszerét ahhoz, hogy megkedveljék. Ez az üzleti modell működik."
"10 millió regisztrált felhasználónk van, közülük 3,6 millióan látogattak el az elmúlt 30 napban az oldalra. A 10 millióból közel 500 000 ember fizet a szolgáltatásért. A tapasztalataink azt mutatják, hogy minél tovább használja valaki az Evernote rendszerét, annál valószínűbb, hogy idővel fizetni is fog érte. A honlap felfedezésének első hónapjában csak az új látogatók fél százaléka választja a prémium modellt. Az oldalt egy éve használóknál ez az arány már 8 százalék, míg a 3 éve visszatérő internetezők körében 23 százalék. Nem vagyunk rászorulva arra, hogy fizetésre kényszerítsük az embereket. Mi azt akarjuk, hogy sokáig használják a szolgáltatást. Pénzt keresni ráérünk később is. Az Evernote egy ideje már nyereséges. 40 millió dollárunk van a bankban, vagyis az újonnan érkezett 50 millió dollár nem a túlélésünkhöz kell, növekedni akarunk. Több mint 200 fejlesztőt fogunk felvenni, kibővítjük a tokiói kirendeltségünket és Szingapúrban is nyitunk egy irodát" - jelentette ki Phil Libin.
A vezető magát komolyan nem véve elmondta, hogy minden olyan helyen szeretnének új kirendeltségeket nyitni, ahol finomak az ételek, ezért esett a választásuk Szingapúrra, továbbá mert Dél-Ázsia kapujának számít. Könnyen elérhető onnan Vietnam, Indonézia, Malajzia és Thaiföld, emellett persze döntő érv volt Szingapúr mellett, hogy ott rendkívül népszerű az Evernote. A cég ügyvezetője hozzátette: mint látható az ételek minősége nem minden, ezért Európában is terjeszkedni akarnak, kontinensünkön Németország számukra a legfontosabb piac. Nem minden alkalmazást mi fejlesztünk ki. Van, amiket a partnereink és a független fejlesztők alkotnak meg."
"Aki a szolgáltatást használja, az produktívnak érzi magát. Míg öt évvel ezelőtt ha az emberek egy kávézóban vártak valakire, akkor csak ültek ott. Ma előveszik az okostelefonjukat és lefoglalják magukat arra a kis időre is, amíg a másik megérkezik. Úgy látjuk ezt a dolgot, hogy ha valakinek kikapcsolódásra van szüksége, az az idejét a Facebookon tölti. Aki hasznos dolgot akar csinálni, valamit el akar érni, az a mi oldalunkat választja. A tagok 75 százaléka a magán- és az üzleti életében is használja a szolgáltatást, de mi mindig a felhasználók igényeihez alkalmazkodunk. Világos szabályaink vannak. Nem végzünk például adatbányászatot, nem nézünk bele ügyfeleink dokumentumaiba, jegyzeteibe és nem is elemezzük ki azok tartalmát reklámcélokra."
"A feltelepített kliens és az Evernote szerverei közötti kapcsolat titkosítva van. A titkosítási kulcs az embereknél, és nem nálunk van. Emellett két szerverközpontunk van. Eddig senki sem kérte ki az ügyfeleink adatait, de ha ilyesmi történne, arra az esetre is világos szabályaink vannak. Tájékoztatjuk a felhasználót és ha bírósági ítélet kötelez minket az adatok kiadására, akkor ennek eleget teszünk. Ha az internetezők titkosított adatokat tárolnak nálunk, akkor azonban csak ezeket adhatjuk ki."
"Az Evernote nem egy biztonsági megoldás. Semmi sem abszolút biztonságos. Ugyanolyan színvonalra törekszünk, mint az online banki szolgáltatásokat kínáló pénzintézetek. De mint tudjuk, a bankok rendszereit is fel lehet törni. Én is az Evernote rendszerében tárolom a cég belső adatait, sőt a saját jegyzeteimet, feljegyzéseimet is, például az elfogyasztott ételekről. Ha az édesanyám megkérdezi, hogy az útjaim során ettem-e meleg ételt, akkor egyszerűen csak megmutatom neki az adott étel fotóját" - zárta szavait Phil Libin.
Az internet előtti időkben az elolvasott vagy látott dolgok feljegyzésére határidőnaplót, esetleg post-itet használtunk, de digitális alapokon mindez sokkal egyszerübb. Nem kell vastag noteszeket lapozgatnunk, hanem villámgyorsan kereshetünk a feljegyzett információk között. Persze a számítógépen nem csak szöveg, hanem linkek, fotók, események is eltárolhatók, ráadásul ha mindezt egy számítási felhőre bízzuk, azt bárhol és bármikor elérhetjük. Ha sokat használjuk a webet, munkához gyűjtünk anyagokat, vagy a hétvégi horgászathoz keresünk jó helyszínt, miközben határidőre el kell készülnünk valamivel, ráadásul közeleg kedvesünk születésnapja, itt az ideje az Evernote kipróbálásának. Phil Libin, a cég ügyvezetője rendkívül elégedett lehet magával, hiszen vállalata jól megy, másrészt épp a napokban tett szert 50 millió dollár kockázati befektetési tőkére. Libin 2007 óta dolgozik a társaságnál, korábban egy azonosítástechnikai eszközöket és megoldásokat kínáló céget alapított és vezetett.
Az Evernote jelenleg két verzióban érhető el. Az ingyenes változat lehetővé teszi jegyzetek és dokumentumok tárolását egy számítási felhőben, viszont a havi feltöltési korlát 60 megabájt. A prémium modell esetében több formátumot (például PDF) támogat a rendszer és évente 1 gigabájt tárhely vásárolható 45 dollárért. Az integrált szövegfelismerő szoftver minden feltöltött fájlt indexál. A szolgáltatás számos platformon (Macintosh, Windows, iOS, Android, Blackberry, Palm Pre, Windows Mobile) érhető el, de már készül a Windows Phone 7-en futtatható kliens is.
"Számunkra az ingyenes verzió a legfontosabb. A fejlesztési munka körülbelül 90 százaléka olyan funkciókkal kapcsolatos, amik az ingyenes modellben is használhatók. Az ingyenes változatnak jónak kell lennie azért, hogy később valaki fizessen is a szolgáltatásért. S ez a trükk az egészben: az emberek utálják, ha valamiért a világhálón fizetniük kell, ugyanakkor szívesen fizetnek az olyan szolgáltatások használatáért, amiket szeretnek. Vagyis a kulcs az, hogy sokáig kell használniuk az Evernote rendszerét ahhoz, hogy megkedveljék. Ez az üzleti modell működik."
"10 millió regisztrált felhasználónk van, közülük 3,6 millióan látogattak el az elmúlt 30 napban az oldalra. A 10 millióból közel 500 000 ember fizet a szolgáltatásért. A tapasztalataink azt mutatják, hogy minél tovább használja valaki az Evernote rendszerét, annál valószínűbb, hogy idővel fizetni is fog érte. A honlap felfedezésének első hónapjában csak az új látogatók fél százaléka választja a prémium modellt. Az oldalt egy éve használóknál ez az arány már 8 százalék, míg a 3 éve visszatérő internetezők körében 23 százalék. Nem vagyunk rászorulva arra, hogy fizetésre kényszerítsük az embereket. Mi azt akarjuk, hogy sokáig használják a szolgáltatást. Pénzt keresni ráérünk később is. Az Evernote egy ideje már nyereséges. 40 millió dollárunk van a bankban, vagyis az újonnan érkezett 50 millió dollár nem a túlélésünkhöz kell, növekedni akarunk. Több mint 200 fejlesztőt fogunk felvenni, kibővítjük a tokiói kirendeltségünket és Szingapúrban is nyitunk egy irodát" - jelentette ki Phil Libin.
A vezető magát komolyan nem véve elmondta, hogy minden olyan helyen szeretnének új kirendeltségeket nyitni, ahol finomak az ételek, ezért esett a választásuk Szingapúrra, továbbá mert Dél-Ázsia kapujának számít. Könnyen elérhető onnan Vietnam, Indonézia, Malajzia és Thaiföld, emellett persze döntő érv volt Szingapúr mellett, hogy ott rendkívül népszerű az Evernote. A cég ügyvezetője hozzátette: mint látható az ételek minősége nem minden, ezért Európában is terjeszkedni akarnak, kontinensünkön Németország számukra a legfontosabb piac. Nem minden alkalmazást mi fejlesztünk ki. Van, amiket a partnereink és a független fejlesztők alkotnak meg."
"Aki a szolgáltatást használja, az produktívnak érzi magát. Míg öt évvel ezelőtt ha az emberek egy kávézóban vártak valakire, akkor csak ültek ott. Ma előveszik az okostelefonjukat és lefoglalják magukat arra a kis időre is, amíg a másik megérkezik. Úgy látjuk ezt a dolgot, hogy ha valakinek kikapcsolódásra van szüksége, az az idejét a Facebookon tölti. Aki hasznos dolgot akar csinálni, valamit el akar érni, az a mi oldalunkat választja. A tagok 75 százaléka a magán- és az üzleti életében is használja a szolgáltatást, de mi mindig a felhasználók igényeihez alkalmazkodunk. Világos szabályaink vannak. Nem végzünk például adatbányászatot, nem nézünk bele ügyfeleink dokumentumaiba, jegyzeteibe és nem is elemezzük ki azok tartalmát reklámcélokra."
"A feltelepített kliens és az Evernote szerverei közötti kapcsolat titkosítva van. A titkosítási kulcs az embereknél, és nem nálunk van. Emellett két szerverközpontunk van. Eddig senki sem kérte ki az ügyfeleink adatait, de ha ilyesmi történne, arra az esetre is világos szabályaink vannak. Tájékoztatjuk a felhasználót és ha bírósági ítélet kötelez minket az adatok kiadására, akkor ennek eleget teszünk. Ha az internetezők titkosított adatokat tárolnak nálunk, akkor azonban csak ezeket adhatjuk ki."
"Az Evernote nem egy biztonsági megoldás. Semmi sem abszolút biztonságos. Ugyanolyan színvonalra törekszünk, mint az online banki szolgáltatásokat kínáló pénzintézetek. De mint tudjuk, a bankok rendszereit is fel lehet törni. Én is az Evernote rendszerében tárolom a cég belső adatait, sőt a saját jegyzeteimet, feljegyzéseimet is, például az elfogyasztott ételekről. Ha az édesanyám megkérdezi, hogy az útjaim során ettem-e meleg ételt, akkor egyszerűen csak megmutatom neki az adott étel fotóját" - zárta szavait Phil Libin.