SG.hu
Kinect szoftverfejlesztői készlet Windowson
Mától ingyenes béta verzióként is elérhető a Microsoft Research kutatói által kifejlesztett Kinect for Windows® SDK (szoftverfejlesztői készlet).
A fejlesztők az SDK segítségével és a Kinect technológia felhasználásával a mélység- és mozgásérzékelésen, valamint a hang- és tárgyfelismerésen alapuló alkalmazásokat készíthetnek. A Kinect for Windows SDK bevezetését Redmondban a Code Camp 24 órás élő programozási maratonnal ünnepelték. A rendezvényen a fejlesztőknek az új eszközkészletekkel olyan alkalmazásokat kellett létrehozniuk, melyek az egészségügyben, a tudományos területen és az oktatásban használhatók. A Code Camp alatt született projekteket a Channel 9 élő műsorban mutatta be.
"A Kinect for Windows SDK számos lehetőséget nyújt azon fejlesztők számára, akik a Windows-ban akarják felhasználni a Kinect technológia erejét" - mondta Anoop Gupta, a Microsoft Research munkatársa. "Izgatottan várjuk, hogy milyen munkákat fognak bemutatni a fejlesztők." A Kinect for Windows SDK kizárólag a Windows 7 operációs rendszeren működik, és illesztőprogramokat, az érzékelők nyers adatfolyamának feldolgozására szolgáló API-kat (alkalmazásprogramozási kezelőfelületeket), természetes felhasználói felületeket, telepítési dokumentumokat, illetve egyéb forrásanyagokat tartalmaz. Az SDK elérhetővé teszi a Kinect képességeit mindazoknak, akik a C++, a C# vagy a Visual Basic nyelven, Microsoft Visual Studio 2010 használatával írnak alkalmazásokat.
A fejlesztők hozzáférhetnek a mélységérzékelőből, a színes kameraérzékelőből, illetve a négypontú mikrofonegységből származó nyers adatfolyamokhoz. Ezáltal feldolgozhatják a Kinect érzékelő által generált, alacsony szintű adatfolyamokat, amelyek az alkalmazások alapjául szolgálhatnak. Az SDK képes arra, hogy kövesse a Kinect előtt mozgó egy vagy két ember testét, így lehetővé teszi a testmozgásalapú alkalmazások létrehozását. A hangfeldolgozási funkciók között megtalálható a kifinomult zaj- és visszhangszűrés, az aktuális hangforrás azonosítására szolgáló sugáralkotás, valamint a Windows beszédfelismerési API-jával való integráció.
A készlet telepítőjének teljes mérete kevesebb, mint 100 MB. A fejlesztők néhány perc alatt készen is állhatnak a munkára, és nincs szükségük másra, mint a boltokban megvásárolható normál Kinect szenzorra. Az SDK több mint 100 oldal technikai dokumentációt tartalmaz. A beépített súgófájlokon túl a dokumentáció részletesen végigvezeti a fejlesztőket az SDK legtöbb példaalkalmazásán. A "Kinect for Windows SDK" ingyenesen letölthető. A Microsoft az SDK kereskedelmi változatát később tervezi kiadni.
A fejlesztők az SDK segítségével és a Kinect technológia felhasználásával a mélység- és mozgásérzékelésen, valamint a hang- és tárgyfelismerésen alapuló alkalmazásokat készíthetnek. A Kinect for Windows SDK bevezetését Redmondban a Code Camp 24 órás élő programozási maratonnal ünnepelték. A rendezvényen a fejlesztőknek az új eszközkészletekkel olyan alkalmazásokat kellett létrehozniuk, melyek az egészségügyben, a tudományos területen és az oktatásban használhatók. A Code Camp alatt született projekteket a Channel 9 élő műsorban mutatta be.
"A Kinect for Windows SDK számos lehetőséget nyújt azon fejlesztők számára, akik a Windows-ban akarják felhasználni a Kinect technológia erejét" - mondta Anoop Gupta, a Microsoft Research munkatársa. "Izgatottan várjuk, hogy milyen munkákat fognak bemutatni a fejlesztők." A Kinect for Windows SDK kizárólag a Windows 7 operációs rendszeren működik, és illesztőprogramokat, az érzékelők nyers adatfolyamának feldolgozására szolgáló API-kat (alkalmazásprogramozási kezelőfelületeket), természetes felhasználói felületeket, telepítési dokumentumokat, illetve egyéb forrásanyagokat tartalmaz. Az SDK elérhetővé teszi a Kinect képességeit mindazoknak, akik a C++, a C# vagy a Visual Basic nyelven, Microsoft Visual Studio 2010 használatával írnak alkalmazásokat.
A fejlesztők hozzáférhetnek a mélységérzékelőből, a színes kameraérzékelőből, illetve a négypontú mikrofonegységből származó nyers adatfolyamokhoz. Ezáltal feldolgozhatják a Kinect érzékelő által generált, alacsony szintű adatfolyamokat, amelyek az alkalmazások alapjául szolgálhatnak. Az SDK képes arra, hogy kövesse a Kinect előtt mozgó egy vagy két ember testét, így lehetővé teszi a testmozgásalapú alkalmazások létrehozását. A hangfeldolgozási funkciók között megtalálható a kifinomult zaj- és visszhangszűrés, az aktuális hangforrás azonosítására szolgáló sugáralkotás, valamint a Windows beszédfelismerési API-jával való integráció.
A készlet telepítőjének teljes mérete kevesebb, mint 100 MB. A fejlesztők néhány perc alatt készen is állhatnak a munkára, és nincs szükségük másra, mint a boltokban megvásárolható normál Kinect szenzorra. Az SDK több mint 100 oldal technikai dokumentációt tartalmaz. A beépített súgófájlokon túl a dokumentáció részletesen végigvezeti a fejlesztőket az SDK legtöbb példaalkalmazásán. A "Kinect for Windows SDK" ingyenesen letölthető. A Microsoft az SDK kereskedelmi változatát később tervezi kiadni.