Berta Sándor

Yahoo: linkek helyett válaszokat kapnak a felhasználók

A Yahoo új funkcióval bővíti a keresőjét és így próbálja meg felvenni a harcot a legnagyobb riválisaival, elsősorban a Google-lel és a Binggel szemben. A Direct Search a Google Instant Search riválisa lehet.

A cég sajtóközleményben és blogbejegyzésben jelentette be az új Search Direct nevű funkciót, ami egyelőre csak az Egyesült Államokban használható, igaz később más régiókban is elérhetővé válik. A lényege, hogy a felhasználók a webes kereséseikre nem linkeket kapnak válaszul, hanem információkat. "Mindez azt jelenti, hogy ezáltal a közvetlen válaszok és nem a találati listák kerülnek a kutatási eredmények középpontjába" - szögezte le Shashi Seth, a Yahoo kutatási szolgáltatásért felelős alelnöke.

Az újítás teljesen megváltoztathatja a webes felhasználói élményeket és az eddiginél kényelmesebbé, hatékonyabbá és nem utolsósorban gyorsabbá teheti az online kereséseket. Az emberek ugyanis már a keresési címszó megadásakor megkaphatják az őket érdeklő információkat, például arra vonatkozóan, hogy milyen az aktuális időjárás vagy hol van a közelükben mozi. A Yahoo célja egyértelműen az, hogy a közeljövőben valódi alternatívát kínáljon a Google-lel és a Binggel szemben.


Elég annyit beütni, hogy "wea" és már mutatja is az időjárásjelentést

A Search Direct kifejlesztésekor az óriáscég munkatársai abból indultak ki, hogy az emberek napjainkban válaszokat és nem linkeket akarnak kapni a kereséseikre. Éppen ezért a kereső már a címszó megadásakor megpróbálja "kitalálni", hogy az internetező milyen információra kíváncsi. A fejlesztés egyértelműen válasz a Google Instant Search megoldására, ami tavaly szeptember óta elérhető és amelynek lényege, hogy amint a felhasználó elkezdi egy keresőszó begépelését, az eredmények azonnal, automatikusan megjelennek, és az újabb betűk bevitelével egy időben dinamikusan változnak.

A Yahoo állítása szerint a Search Direct nem sorolja fel a teljes eredménylistát, ráadásul a válaszok jóval konkrétabbak. Aki például a weather szóra keres rá, az már a harmadik betű leírása után megkapja a régiója aktuális időjárási adatait. Ezzel szemben az Instant Search egy találati listát kínál, amelynél a weather.com van az első helyen. Vagyis, aki a Yahoo megoldását használja, az mindenképpen megspórol egy kattintást. A szolgáltatás egyelőre béta szakaszban van, de már kipróbálható a search.yahoo.com címen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Griphons #9
    Kedves cikkíró picinykét le van maradva, hiszen a google és a bing is már jó ideje képes erre a "hihetetlenül forradalmi újításra"...
    A cikknek kb annyi a hírértéke, mintha a mol bejelentette volna a legújabb 98-as oktánszámú benzint.
  • roliika #8
    Ne kelljen gondolkodni sem.
  • codylcran #7
    Ez a cikk úgy baromság ahogy van! Hogy tudna a Bing ellen harcolni, amikor a Bing adja neki a találatokat?
  • Megyerpro #6
    LooL
    A Yahoo-t nem vette meg senki!
    Különben meg a Bing találatait adja ki!


    És a bing is tudja ezt:
  • Andr0 #5
    így igaz xD

    ha a googlé a yahoo akkor ezzel binget akarják kicsinálni, lehet pár Tized %-ot elvesz a google-től is dehát családon belül marad xD
  • zola2000 #4
    42
  • bigjoe #3
    Lenne egy-két kérdésem.. Pl: Mi az élet értelme? ;o))))
  • zola2000 #2
    "Google Instant Search riválisa lehet"

    dehát a google megvette a yahoot...
  • endale #1
    Azért reklámozni is lehet majd a módszerrel, mivel ha elkezdem beírni, hogy "hideg" a "hi"-nél már tolja is az arcomba a hitelfelvétel reklámját, és nem segít az adblock.