Berta Sándor
Spotify - már egymillióan fizetnek az online dalokért
Daniel Ek, a svéd zenei szolgáltatás alapítója érthetőn boldogan számolt be a Spotify hivatalos blogjában arról, hogy immár a regisztrált tagok 15 százaléka fizet a náluk meghallgatható zeneszámokért.
A blogbejegyzés szerint a napokban üdvözölhették az egymilliomodik fizető tagot, így a szolgáltatást használó körülbelül 7 millió embernek már a 15 százaléka fizet a zenék meghallgatásáért. Ők vagy a Premium, vagy az Unlimited konstrukció keretében körülbelül 10 eurót fizetnek havonta. E két csomag számos előnyt biztosít az ingyenes tagsággal szemben, így a Premium- és Unlimited-előfizetők nem találkoznak reklámokkal, mobil alkalmazásokat is használhatnak és a nekik tetsző nótákat akár a számítógépükön vagy a mobiltelefonjukon is tárolhatják.
Ahogy az az életben gyakran lenni szokott, az egymillió fizető taggal kapcsolatos örömbe ugyanakkor némi üröm is vegyült, mivel kiderült, hogy a szolgáltatás tervezett egyesült államokbeli, németországi, svájci és osztrák startja némileg csúszik. Ennek oka, hogy a Spotify üzemeltetőinek az intenzív tárgyalások ellenére sem sikerült megegyezniük a vezető zenei kiadókkal. A holtponton alighanem az segítheti majd át a svéd vállalakozást, ha megvalósul a DST orosz cég korábban beharangozott 100 millió dolláros befektetése. Ekkor ugyanis a Spotify értéke meghaladná az egymilliárd dollárt, ami alighanem megváltoztatná a nagy kiadók álláspontját is.
A Spotify jelenleg Svédországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Finnországban, Spanyolországban, Norvégiában, Finnországban és Hollandiában érhető el. A szolgáltatásnak számos konkurense van: Németországban és Ausztriában a Simfy, az Egyesült Államokban az újjáéledő Kazaa és a Rdio, valamint az USA mellett Európában is jelen lévő Grooveshark. Utóbbinak komoly előnye, hogy a kínálatban megtalálható dalok ingyen meghallgathatók.
Egyre inkább úgy tűnik egyébként, hogy a zeneiparnak a letöltések helyett a streaming-szolgáltatásokkal kell legnagyobb ellenfélként szembenéznie a jövőben. Ezek az ajánlatok ugyanis fokozatosan kiváltják a letöltéseket. Russ Crupnick amerikai piaci elemző már tavaly úgy nyilatkozott, hogy a streamingszolgáltatások véget fognak vetni a fizetős letöltések korszakának.
A blogbejegyzés szerint a napokban üdvözölhették az egymilliomodik fizető tagot, így a szolgáltatást használó körülbelül 7 millió embernek már a 15 százaléka fizet a zenék meghallgatásáért. Ők vagy a Premium, vagy az Unlimited konstrukció keretében körülbelül 10 eurót fizetnek havonta. E két csomag számos előnyt biztosít az ingyenes tagsággal szemben, így a Premium- és Unlimited-előfizetők nem találkoznak reklámokkal, mobil alkalmazásokat is használhatnak és a nekik tetsző nótákat akár a számítógépükön vagy a mobiltelefonjukon is tárolhatják.
Ahogy az az életben gyakran lenni szokott, az egymillió fizető taggal kapcsolatos örömbe ugyanakkor némi üröm is vegyült, mivel kiderült, hogy a szolgáltatás tervezett egyesült államokbeli, németországi, svájci és osztrák startja némileg csúszik. Ennek oka, hogy a Spotify üzemeltetőinek az intenzív tárgyalások ellenére sem sikerült megegyezniük a vezető zenei kiadókkal. A holtponton alighanem az segítheti majd át a svéd vállalakozást, ha megvalósul a DST orosz cég korábban beharangozott 100 millió dolláros befektetése. Ekkor ugyanis a Spotify értéke meghaladná az egymilliárd dollárt, ami alighanem megváltoztatná a nagy kiadók álláspontját is.
A Spotify jelenleg Svédországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Finnországban, Spanyolországban, Norvégiában, Finnországban és Hollandiában érhető el. A szolgáltatásnak számos konkurense van: Németországban és Ausztriában a Simfy, az Egyesült Államokban az újjáéledő Kazaa és a Rdio, valamint az USA mellett Európában is jelen lévő Grooveshark. Utóbbinak komoly előnye, hogy a kínálatban megtalálható dalok ingyen meghallgathatók.
Egyre inkább úgy tűnik egyébként, hogy a zeneiparnak a letöltések helyett a streaming-szolgáltatásokkal kell legnagyobb ellenfélként szembenéznie a jövőben. Ezek az ajánlatok ugyanis fokozatosan kiváltják a letöltéseket. Russ Crupnick amerikai piaci elemző már tavaly úgy nyilatkozott, hogy a streamingszolgáltatások véget fognak vetni a fizetős letöltések korszakának.