MTI
Nő az igény a mobillal való fizetésre
A mobiljukat legaktívabban használó fogyasztók vásárlásaik során szívesen fizetnének mobiltelefonnal - derül ki az Accenture legújabb, 11 ország mobilhasználati szokásait elemző vizsgálatából.
A felmérés szerint a mobilkereskedelem leglelkesebb követői Ázsiában élnek, arányuk ott 79 százalék. A felmérés ázsiai válaszadóinak 69 százaléka részesíti előnyben a mobiltelefon használatát a legtöbb kifizetésre: a lista élén a kínai és az indiai fogyasztók állnak 76 és 75 százalékos aránnyal. Őket Dél-Korea és Japán követi 56 és 47 százalékkal. Az Egyesült Államokban és Európában viszont csak a válaszadók 26 százaléka részesítette előnyben a mobiltelefonos fizetést. A közlemény idézi Takács Márkot, az Accenture kommunikáció és csúcstechnológiai iparágának igazgatóját, aki szerint, bár a mobilfizetés nem elterjedt Magyarországon, az itteni bankok és mobilszolgáltatók készen állnak a mobilfizetésre való átállásra.
Az Accenture kutatása szerint a fogyasztók leginkább akkor vennék igénybe a mobiltelefonnal történő fizetést, ha valamilyen árkedvezményt, vagy beváltható kuponokat kapnának. A válaszadók azon 62 százaléka, akik a nem-telekommunikációs jellegű havi kifizetéseikhez hitelkártyát szoktak használni, állították, hogy használnák a mobiltelefonjukat számla- kifizetésére akkor, ha kapnának 20 százalék árengedményt.
A megkérdezettek több mint fele mondta, hogy örülne, ha a korábbi vásárlásai alapján akciós árengedményt kapna, míg 47 százalékuk személyre szabott reklámot is elfogadna mobiltelefonján. Végül 69 százalékuk azt is jelezte, hogy boldogan elfogadná, hogy reklámokat küldjenek a mobiltelefonjára a szolgáltatási szerződés részeként akkor, ha cserébe csökkentik a mobiltelefon használati díjait.
A felmérés kimutatta, hogy a legaktívabb országban, Kínában is főként kedvezmények beváltására, illetve a vásárlási folyamat egyszerűbbé tételére használják mobiltelefonjaikat az előfizetők. Szintén a kínaiak voltak az elsők, akik megtették a kezdő lépéseket, hogy vonalkódot vagy NFC technológiát (near field communications - rövid kiterjedésű, vezeték nélküli kapcsolódás) használjanak a vásárlás során. Ázsiában a megkérdezett fogyasztók 38 százaléka olvasta már le egy termék vonalkódját vásárlás közben, hogy további információhoz jusson, 36 százalékuk mutatott fel elektronikus jegyet, hogy bejusson egy rendezvényre vagy repülőgépre szálljon.
A világszinten megkérdezett fogyasztók többsége, 64 százaléka jelezte azt is, hogy felhasználná direkt módon is a mobiltelefonjára küldött ajándékutalványokat és kuponokat: e lista élén is a kínai fogyasztók állnak, 94 százalékkal. Takács Márk szerint a mobilkereskedelem, ami magába foglalja a mobil bankolást, például az egyenleg lekérdezést vagy a számlák mobiltelefonnal történő fizetését, a kuponok, ajándékutalványok és hűségpontok beváltását is, óriási változásokat hoz a vásárlásban, fizetésben. Az online felmérés során az Accenture 1.100 válaszadót keresett meg 11 országban, például Brazíliában, Franciaországban, Dél-Koreában, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban.
A felmérés szerint a mobilkereskedelem leglelkesebb követői Ázsiában élnek, arányuk ott 79 százalék. A felmérés ázsiai válaszadóinak 69 százaléka részesíti előnyben a mobiltelefon használatát a legtöbb kifizetésre: a lista élén a kínai és az indiai fogyasztók állnak 76 és 75 százalékos aránnyal. Őket Dél-Korea és Japán követi 56 és 47 százalékkal. Az Egyesült Államokban és Európában viszont csak a válaszadók 26 százaléka részesítette előnyben a mobiltelefonos fizetést. A közlemény idézi Takács Márkot, az Accenture kommunikáció és csúcstechnológiai iparágának igazgatóját, aki szerint, bár a mobilfizetés nem elterjedt Magyarországon, az itteni bankok és mobilszolgáltatók készen állnak a mobilfizetésre való átállásra.
Az Accenture kutatása szerint a fogyasztók leginkább akkor vennék igénybe a mobiltelefonnal történő fizetést, ha valamilyen árkedvezményt, vagy beváltható kuponokat kapnának. A válaszadók azon 62 százaléka, akik a nem-telekommunikációs jellegű havi kifizetéseikhez hitelkártyát szoktak használni, állították, hogy használnák a mobiltelefonjukat számla- kifizetésére akkor, ha kapnának 20 százalék árengedményt.
A megkérdezettek több mint fele mondta, hogy örülne, ha a korábbi vásárlásai alapján akciós árengedményt kapna, míg 47 százalékuk személyre szabott reklámot is elfogadna mobiltelefonján. Végül 69 százalékuk azt is jelezte, hogy boldogan elfogadná, hogy reklámokat küldjenek a mobiltelefonjára a szolgáltatási szerződés részeként akkor, ha cserébe csökkentik a mobiltelefon használati díjait.
A felmérés kimutatta, hogy a legaktívabb országban, Kínában is főként kedvezmények beváltására, illetve a vásárlási folyamat egyszerűbbé tételére használják mobiltelefonjaikat az előfizetők. Szintén a kínaiak voltak az elsők, akik megtették a kezdő lépéseket, hogy vonalkódot vagy NFC technológiát (near field communications - rövid kiterjedésű, vezeték nélküli kapcsolódás) használjanak a vásárlás során. Ázsiában a megkérdezett fogyasztók 38 százaléka olvasta már le egy termék vonalkódját vásárlás közben, hogy további információhoz jusson, 36 százalékuk mutatott fel elektronikus jegyet, hogy bejusson egy rendezvényre vagy repülőgépre szálljon.
A világszinten megkérdezett fogyasztók többsége, 64 százaléka jelezte azt is, hogy felhasználná direkt módon is a mobiltelefonjára küldött ajándékutalványokat és kuponokat: e lista élén is a kínai fogyasztók állnak, 94 százalékkal. Takács Márk szerint a mobilkereskedelem, ami magába foglalja a mobil bankolást, például az egyenleg lekérdezést vagy a számlák mobiltelefonnal történő fizetését, a kuponok, ajándékutalványok és hűségpontok beváltását is, óriási változásokat hoz a vásárlásban, fizetésben. Az online felmérés során az Accenture 1.100 válaszadót keresett meg 11 országban, például Brazíliában, Franciaországban, Dél-Koreában, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban.