MTI

Nő az igény a mobillal való fizetésre

A mobiljukat legaktívabban használó fogyasztók vásárlásaik során szívesen fizetnének mobiltelefonnal - derül ki az Accenture legújabb, 11 ország mobilhasználati szokásait elemző vizsgálatából.

A felmérés szerint a mobilkereskedelem leglelkesebb követői Ázsiában élnek, arányuk ott 79 százalék. A felmérés ázsiai válaszadóinak 69 százaléka részesíti előnyben a mobiltelefon használatát a legtöbb kifizetésre: a lista élén a kínai és az indiai fogyasztók állnak 76 és 75 százalékos aránnyal. Őket Dél-Korea és Japán követi 56 és 47 százalékkal. Az Egyesült Államokban és Európában viszont csak a válaszadók 26 százaléka részesítette előnyben a mobiltelefonos fizetést. A közlemény idézi Takács Márkot, az Accenture kommunikáció és csúcstechnológiai iparágának igazgatóját, aki szerint, bár a mobilfizetés nem elterjedt Magyarországon, az itteni bankok és mobilszolgáltatók készen állnak a mobilfizetésre való átállásra.

Az Accenture kutatása szerint a fogyasztók leginkább akkor vennék igénybe a mobiltelefonnal történő fizetést, ha valamilyen árkedvezményt, vagy beváltható kuponokat kapnának. A válaszadók azon 62 százaléka, akik a nem-telekommunikációs jellegű havi kifizetéseikhez hitelkártyát szoktak használni, állították, hogy használnák a mobiltelefonjukat számla- kifizetésére akkor, ha kapnának 20 százalék árengedményt.

A megkérdezettek több mint fele mondta, hogy örülne, ha a korábbi vásárlásai alapján akciós árengedményt kapna, míg 47 százalékuk személyre szabott reklámot is elfogadna mobiltelefonján. Végül 69 százalékuk azt is jelezte, hogy boldogan elfogadná, hogy reklámokat küldjenek a mobiltelefonjára a szolgáltatási szerződés részeként akkor, ha cserébe csökkentik a mobiltelefon használati díjait.

A felmérés kimutatta, hogy a legaktívabb országban, Kínában is főként kedvezmények beváltására, illetve a vásárlási folyamat egyszerűbbé tételére használják mobiltelefonjaikat az előfizetők. Szintén a kínaiak voltak az elsők, akik megtették a kezdő lépéseket, hogy vonalkódot vagy NFC technológiát (near field communications - rövid kiterjedésű, vezeték nélküli kapcsolódás) használjanak a vásárlás során. Ázsiában a megkérdezett fogyasztók 38 százaléka olvasta már le egy termék vonalkódját vásárlás közben, hogy további információhoz jusson, 36 százalékuk mutatott fel elektronikus jegyet, hogy bejusson egy rendezvényre vagy repülőgépre szálljon.

A világszinten megkérdezett fogyasztók többsége, 64 százaléka jelezte azt is, hogy felhasználná direkt módon is a mobiltelefonjára küldött ajándékutalványokat és kuponokat: e lista élén is a kínai fogyasztók állnak, 94 százalékkal. Takács Márk szerint a mobilkereskedelem, ami magába foglalja a mobil bankolást, például az egyenleg lekérdezést vagy a számlák mobiltelefonnal történő fizetését, a kuponok, ajándékutalványok és hűségpontok beváltását is, óriási változásokat hoz a vásárlásban, fizetésben. Az online felmérés során az Accenture 1.100 válaszadót keresett meg 11 országban, például Brazíliában, Franciaországban, Dél-Koreában, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • miszterjoe #1
    Ebben az ütemben Magyarországon soha a büdös életben nem lesz mobilfizetés. Semmilyen formában. Nem rég örültem volna, ha a bkv pénztárnál nem azt közlik velem, hogy: bocsi, de csak készpénz vagy bankkártya. Persze semmi sem volt nálam. Szóval lógnom kellett kis felszíni kerülővel, mert metróbejáratnál orkok dekkoltak. A tartalék jegyemet, meg az odaútra felhasználtam. IJ.
    De itt nem csak az utazás bármilyen formáját el tudnám ezzel képzelni (volán, máv stb), hanem vásárlást is boltokban. Esetleg, ha nincs nálam készpénz a banki befizetésre, vagy számlán elég összeg, akkor jó lenne, ha megtudnám terhelni a telefonszámlát, hogy tudjak valahova utalni.
    De ezt a 35.évezredre sem fogják itthon bevezetni, kivitelezni.