MTI
Megjelent a csak iPad-en olvasható napilap
A Rupert Murdoch vezette médiabirodalom, a News Corporation kiadta az első, csak iPad-en olvasható újságot az Egyesült Államokban.
A The Daily névre keresztelt napilap tulajdonosai abban bíznak, hogy a hagyományos újságírás értékei és a a technikai újítások elég előfizetőt és hirdetőt csábítanak majd a laphoz. Az újságra a tervek szerint 99 dollárcentbe kerül majd előfizetni egy hétre, és 40 dollárba egy egész évre. Ez jóval kevesebb, mint amennyit egy papír alapú újságért kell fizetni, de a The Daily esetében nem is kell számolni a nyomtatás és a kiszállítás költségeivel. A friss szám minden reggel a megrendelők iPadjére érkezik, napközben pedig a kiadó frissíti az információkat, igaz, nem olyan gyakran mint egy internetes újság esetében.
A száz "iPad-oldalas" (24,6 centiméteres átlójú lap) The Dailyt New York-i és Los Angeles-i riporterek, valamint szabadúszók hálózata állítja össze. Három rovata lesz: hírek, pletykák és vélemény. A lap bemutatóján a New York-i Guggenheim múzeumban Rupert Murdoch elmondta, azért bízik az újság sikerében, mert "egyre növekszik annak a rétegnek aránya itt és világszerte, akik műveltek, kifinomultak, de nem olvasnak országos napilapokat, és nem nézik a híreket a TV-ben. De ugyanakkor médiafogyasztók, és olyan tartalmakat várnak el, amelyeket az érdeklődési körükhöz szabtak, és amelyet bármikor kézhez kaphatnak".
Azt egyelőre nehéz megítélni, hogy anyagilag sikeres lesz-e a News Corp. kezdeményezése, amelynek elindítása 30 millió dollárba került a cégnek. Az újság működési költsége heti szinten körülbelül fél millió dollár lesz. Tekintve, hogy az iPadeket gyártó Apple általában a haszon 30 százalékát kéri a felület használatáért, a The Daily-nek egymilliós olvasótáborra van szüksége ahhoz, hogy az éves előfizetések szintjén nullszaldós legyen. Ha ezt teljesíti, az Egyesült Államok egyik legnagyobb példányszámú lapja lesz. Később természetesen a hirdetési bevételek is hozzájárulnak majd a The Daily bevételeihez, de egyelőre inkább az előfizetőkre támaszkodnak.
A The Daily névre keresztelt napilap tulajdonosai abban bíznak, hogy a hagyományos újságírás értékei és a a technikai újítások elég előfizetőt és hirdetőt csábítanak majd a laphoz. Az újságra a tervek szerint 99 dollárcentbe kerül majd előfizetni egy hétre, és 40 dollárba egy egész évre. Ez jóval kevesebb, mint amennyit egy papír alapú újságért kell fizetni, de a The Daily esetében nem is kell számolni a nyomtatás és a kiszállítás költségeivel. A friss szám minden reggel a megrendelők iPadjére érkezik, napközben pedig a kiadó frissíti az információkat, igaz, nem olyan gyakran mint egy internetes újság esetében.
A száz "iPad-oldalas" (24,6 centiméteres átlójú lap) The Dailyt New York-i és Los Angeles-i riporterek, valamint szabadúszók hálózata állítja össze. Három rovata lesz: hírek, pletykák és vélemény. A lap bemutatóján a New York-i Guggenheim múzeumban Rupert Murdoch elmondta, azért bízik az újság sikerében, mert "egyre növekszik annak a rétegnek aránya itt és világszerte, akik műveltek, kifinomultak, de nem olvasnak országos napilapokat, és nem nézik a híreket a TV-ben. De ugyanakkor médiafogyasztók, és olyan tartalmakat várnak el, amelyeket az érdeklődési körükhöz szabtak, és amelyet bármikor kézhez kaphatnak".
Azt egyelőre nehéz megítélni, hogy anyagilag sikeres lesz-e a News Corp. kezdeményezése, amelynek elindítása 30 millió dollárba került a cégnek. Az újság működési költsége heti szinten körülbelül fél millió dollár lesz. Tekintve, hogy az iPadeket gyártó Apple általában a haszon 30 százalékát kéri a felület használatáért, a The Daily-nek egymilliós olvasótáborra van szüksége ahhoz, hogy az éves előfizetések szintjén nullszaldós legyen. Ha ezt teljesíti, az Egyesült Államok egyik legnagyobb példányszámú lapja lesz. Később természetesen a hirdetési bevételek is hozzájárulnak majd a The Daily bevételeihez, de egyelőre inkább az előfizetőkre támaszkodnak.