MTI
Ötödével nőtt tavaly az online-kiskereskedelem Európában
Az európai fogyasztók tavaly közel egyötödével több árut vásároltak az interneten, mint 2009-ben - derül ki a nottinghami kiskereskedelem-kutató központ vizsgálatából.
Az internetes kiskereskedelmi forgalom így 171,91 milliárd euróra nőtt, és az idei évre is hasonló, 18 százalék körüli bővülést várnak a szakértők. Tavaly a legtöbbet a brit fogyasztók vásároltak az interneten, összesen 52,13 milliárd euró értékben. A második helyezett németek 39,19 milliárd eurót adtak ki internetes vásárlásokra, majd a franciák következnek, 31,18 milliárd euróval.
A leginkább tartózkodónak a lengyelek bizonyultak az internetes vásárlásokkal szemben, a mintegy 39 millió lakosú Lengyelországban mindössze 3,37 milliárd eurót költöttek. A vizsgált európai államokban az összesített kiskereskedelmi forgalom 5,9 százalékát tették ki az internetes vásárlások. Egy-egy európai fogyasztó átlag 25 terméket vásárolt az interneten tavaly, összesen 1072,22 euró értékben.
Az internetes kiskereskedelmi forgalom így 171,91 milliárd euróra nőtt, és az idei évre is hasonló, 18 százalék körüli bővülést várnak a szakértők. Tavaly a legtöbbet a brit fogyasztók vásároltak az interneten, összesen 52,13 milliárd euró értékben. A második helyezett németek 39,19 milliárd eurót adtak ki internetes vásárlásokra, majd a franciák következnek, 31,18 milliárd euróval.
A leginkább tartózkodónak a lengyelek bizonyultak az internetes vásárlásokkal szemben, a mintegy 39 millió lakosú Lengyelországban mindössze 3,37 milliárd eurót költöttek. A vizsgált európai államokban az összesített kiskereskedelmi forgalom 5,9 százalékát tették ki az internetes vásárlások. Egy-egy európai fogyasztó átlag 25 terméket vásárolt az interneten tavaly, összesen 1072,22 euró értékben.