SG.hu
800 milliót spórol az OTP az IT kiadásokon
Az OTP Bank nagy hangsúlyt fektet a költségek optimalizálására, az utóbbi évben a telekommunikációs költségeit csökkentette 35%-kal.
A legnagyobb hazai bank felismerte, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben, a versenyelőny megtartásához elengedhetetlen a költségek leszorítása, az infrastruktúra optimalizálása. Az egyik legnagyobb független költségtényező, a telekommunikációs díjak mérséklésével az OTP Bank a SciamuSt tanácsadó céget bízta meg. A vezetékes hang és adat, a mobil hang és adat költségeinek és a használati szokásainak felmérése, elemzése és optimalizálása, illetve a javaslatok összeállítása, bevezetése, és ennek ellenőrzése, finomhangolása 15 hónapot vett igénybe, tekintettel arra, hogy az OTP Bank számos irodája, több mint 400 bankfiókja, 2000 ATM- és több mint 38 000 POS terminálja használ valamilyen telekommunikációs infrastruktúrát.
A hitelintézet a SciamuSszal karöltve minden nagy szolgáltatóval tárgyalt az új árakról, feltételekről. A több mint 1 éves projekt eredményeként a kiadott közlemény szerint a SciamuS közel 35%-os megtakarítást ért el a telekommunikációs infrastruktúrán, ami éves szinten több mint 800 millió forint költségcsökkentést jelent a banknak.
A legjelentősebb költségmegtakarítást a vezetékes távközlésen sikerült realizálni, azzal együtt, hogy ezen a területen természetes forgalomcsökkenés is megfigyelhető. Ez a forgalomcsökkenés a mobil hang forgalomnál jelenik meg növekményként, ennek ellenére ezen a területen is sikerült elérni 30%-os megtakarítást. Az adatforgalom átvilágítása hozta a legkevesebb megtakarítást, azonban itt ugyanolyan ár mellett közel négyszeresére sikerült növelni a sávszélességet. A költségcsökkentést nem kizárólag a díjak csökkentésével érték el, hanem olyan technikai, technológiai újításokkal, mint az ATM-ek kapcsolatának mobiladat forgalomra való átállítása. Ezzel a lépéssel az OTP Bank az első olyan hitelintézet Magyarországon, amely változatlan minőséggel és rendelkezésre állással használja az egyik legújabb adatátviteli csatornát, a mobiladat szolgáltatást.
A legnagyobb hazai bank felismerte, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben, a versenyelőny megtartásához elengedhetetlen a költségek leszorítása, az infrastruktúra optimalizálása. Az egyik legnagyobb független költségtényező, a telekommunikációs díjak mérséklésével az OTP Bank a SciamuSt tanácsadó céget bízta meg. A vezetékes hang és adat, a mobil hang és adat költségeinek és a használati szokásainak felmérése, elemzése és optimalizálása, illetve a javaslatok összeállítása, bevezetése, és ennek ellenőrzése, finomhangolása 15 hónapot vett igénybe, tekintettel arra, hogy az OTP Bank számos irodája, több mint 400 bankfiókja, 2000 ATM- és több mint 38 000 POS terminálja használ valamilyen telekommunikációs infrastruktúrát.
A hitelintézet a SciamuSszal karöltve minden nagy szolgáltatóval tárgyalt az új árakról, feltételekről. A több mint 1 éves projekt eredményeként a kiadott közlemény szerint a SciamuS közel 35%-os megtakarítást ért el a telekommunikációs infrastruktúrán, ami éves szinten több mint 800 millió forint költségcsökkentést jelent a banknak.
A legjelentősebb költségmegtakarítást a vezetékes távközlésen sikerült realizálni, azzal együtt, hogy ezen a területen természetes forgalomcsökkenés is megfigyelhető. Ez a forgalomcsökkenés a mobil hang forgalomnál jelenik meg növekményként, ennek ellenére ezen a területen is sikerült elérni 30%-os megtakarítást. Az adatforgalom átvilágítása hozta a legkevesebb megtakarítást, azonban itt ugyanolyan ár mellett közel négyszeresére sikerült növelni a sávszélességet. A költségcsökkentést nem kizárólag a díjak csökkentésével érték el, hanem olyan technikai, technológiai újításokkal, mint az ATM-ek kapcsolatának mobiladat forgalomra való átállítása. Ezzel a lépéssel az OTP Bank az első olyan hitelintézet Magyarországon, amely változatlan minőséggel és rendelkezésre állással használja az egyik legújabb adatátviteli csatornát, a mobiladat szolgáltatást.