Napi Online
A Lenovo szemet vetett a NEC-re
A kínai Lenovo számítógép gyártó vállalat a NEC Personal Products Ltd. japán számítógép gyártó többségi tulajdonának megvásárlását tervezi a japán Nikkei gazdasági napilap értesülése alapján.
A lap megfogalmazása szerint a két vállalat versenyképességének javítását szem előtt tartva jutott arra, hogy egyesítik fejlesztési és gyártási kapacitásaikat, valamint beszerzési csatornáikat és így veszik fel a versenyt a személyi számítógépek világpiacán vezető Hewlett-Packard amerikai gyártóval. A NEC 2009-ben 19 százalékos piaci részesedést tudhatott magának Japánban, míg globális piaci részesedése egy százalék alatti.
A Lenovo a kínai piac 27 százalékát uralja és a Nikkei adatai szerint a világpiacon nyolc százalékos részesedéssel rendelkezik, ezzel sorban a negyedik a Hewlett-Packard, az amerikai Dell és a tajvani Acer mögött.A NEC szóvivője a Nikkei beszámolójával kapcsolatban közölte, hogy nem történt ilyen értelmű megállapodás a Lenovóval és a lap értesülései nem vállalati körökből származnak.
A Lenovo szóvivője elzárkózott az értesülés kommentálásától, mindössze annyi megjegyzést fűzött hozzá, hogy a Lenovo folyamatosan keresi a piaci részesedésének növelését lehetővé tévő lehetőségeket.Elemzők jó lehetőséget látnak az egyesülésben mindkét vállalat piaci szerepének megerősítésére.
A lap megfogalmazása szerint a két vállalat versenyképességének javítását szem előtt tartva jutott arra, hogy egyesítik fejlesztési és gyártási kapacitásaikat, valamint beszerzési csatornáikat és így veszik fel a versenyt a személyi számítógépek világpiacán vezető Hewlett-Packard amerikai gyártóval. A NEC 2009-ben 19 százalékos piaci részesedést tudhatott magának Japánban, míg globális piaci részesedése egy százalék alatti.
A Lenovo a kínai piac 27 százalékát uralja és a Nikkei adatai szerint a világpiacon nyolc százalékos részesedéssel rendelkezik, ezzel sorban a negyedik a Hewlett-Packard, az amerikai Dell és a tajvani Acer mögött.A NEC szóvivője a Nikkei beszámolójával kapcsolatban közölte, hogy nem történt ilyen értelmű megállapodás a Lenovóval és a lap értesülései nem vállalati körökből származnak.
A Lenovo szóvivője elzárkózott az értesülés kommentálásától, mindössze annyi megjegyzést fűzött hozzá, hogy a Lenovo folyamatosan keresi a piaci részesedésének növelését lehetővé tévő lehetőségeket.Elemzők jó lehetőséget látnak az egyesülésben mindkét vállalat piaci szerepének megerősítésére.