MTI
Visszahúzza a Lenovot a PC-piac gyengélkedése
A személyi számítógépek gyengélkedő világpiaca, illetve a mobil készülék üzletág alacsonyabb bevétele miatt csökkent a Lenovo forgalma és nyeresége 2016/17-es pénzügyi éve harmadik negyedévében.
A világ legnagyobb személyiszámítógép-gyártó vállalata, a kínai Lenovo a márciussal záródó pénzügyi éve harmadik negyedévében - tavaly október-decemberben - 12,2 milliárd dollár, az előző évinél hat százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel mellett 98 millió dollár nettó nyereséget ért el, 67 százalékkal kisebbet az egy évvel korábbi 300 milliónál. Az elért nyereség azonban ezzel együtt is felülmúlta az elemzői várakozásokat. A cég bruttó eredménye 15 százalékkal 1,6 milliárd dollárra csökkent, bevételarányos jövedelmezősége 13,1 százalék lett a harmadik negyedévben. A működési eredmény 64 százalékkal 138 millió dollárra csökkent.
A Lenovo mindhárom üzletága, az adatközpont, a mobil készülék, valamint a személyi számítógép nehézségekkel kellett, hogy szembe nézzen a negyedév folyamán. A személyi számítógép üzletág 8,6 milliárd dollár bevételre tett szert a negyedévben, két százalékkal magasabbra az egy évvel korábbinál. Az előző negyedévhez képest azonban 10,2 százalékkal nőtt a bevétel.
A Lenovo a negyedév folyamán 15,7 millió személyi számítógépet értékesített világszerte, két százalékkal többet, mint egy évvel korábban, négy százalékponttal teljesítve túl az iparági átlagot. A negyedévben rekordnagyságú, 22,4 százalékos részesedésre tett szert a személyi számítógépek világpiacán. A személyi számítógép üzletágon belül a táblagépek értékesítése tíz százalékkal nőtt, ami 29 százalékponttal haladta meg a világpiaci átlagot.
A mobil készülék üzletágban a Moto és a Lenovo márkák együtt 23 százalékos forgalomcsökkenést szenvedtek el az egy évvel korábbihoz képest, a 2,2 milliárd dolláros bevétel azonban hét százalékkal haladta meg az előző negyedévit. Az üzletág veszteségessége 0,6 százalékponttal 7,1 százalékra javult. A negyedévben a Lenovo 15 millió okostelefont értékesített, a Lenovo márka ezen belül hét százalékkal, a Moto márka 20 százalékkal növelte forgalmát. A harmadik negyedévben a Lenovo 9,9 százalékos részesedéssel rendelkezett az okostelefonok világpiacán.
A szerverek, adattárolók, szoftverek gyártásával és szolgáltatások nyújtásával foglalkozó adatközpont üzletág 1,1 milliárd dollár bevétele 20 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól és három százalékkal az előző negyedévitől. Kínában a Lenovo forgalma éves bázison két százalékkal 3,5 milliárd dollárra csökkent, de nyolc százalékkal nőtt az előző negyedévihez képest. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben 14 százalékkal 1,7 milliárd dollárra csökkent a forgalom. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában éves bázison 2,7 százalékkal 3,4 milliárd dollárra csökkent a bevétel. Negyedéves bázison azonban 23 százalék volt a növekedés. Az amerikai kontinensen a Lenovo 3,6 milliárd dollár forgalmat bonyolított pénzügyi éve harmadik negyedévében, nyolc százalékkal kisebbet az egy évvel korábbinál.
A világ legnagyobb személyiszámítógép-gyártó vállalata, a kínai Lenovo a márciussal záródó pénzügyi éve harmadik negyedévében - tavaly október-decemberben - 12,2 milliárd dollár, az előző évinél hat százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel mellett 98 millió dollár nettó nyereséget ért el, 67 százalékkal kisebbet az egy évvel korábbi 300 milliónál. Az elért nyereség azonban ezzel együtt is felülmúlta az elemzői várakozásokat. A cég bruttó eredménye 15 százalékkal 1,6 milliárd dollárra csökkent, bevételarányos jövedelmezősége 13,1 százalék lett a harmadik negyedévben. A működési eredmény 64 százalékkal 138 millió dollárra csökkent.
A Lenovo mindhárom üzletága, az adatközpont, a mobil készülék, valamint a személyi számítógép nehézségekkel kellett, hogy szembe nézzen a negyedév folyamán. A személyi számítógép üzletág 8,6 milliárd dollár bevételre tett szert a negyedévben, két százalékkal magasabbra az egy évvel korábbinál. Az előző negyedévhez képest azonban 10,2 százalékkal nőtt a bevétel.
A Lenovo a negyedév folyamán 15,7 millió személyi számítógépet értékesített világszerte, két százalékkal többet, mint egy évvel korábban, négy százalékponttal teljesítve túl az iparági átlagot. A negyedévben rekordnagyságú, 22,4 százalékos részesedésre tett szert a személyi számítógépek világpiacán. A személyi számítógép üzletágon belül a táblagépek értékesítése tíz százalékkal nőtt, ami 29 százalékponttal haladta meg a világpiaci átlagot.
A mobil készülék üzletágban a Moto és a Lenovo márkák együtt 23 százalékos forgalomcsökkenést szenvedtek el az egy évvel korábbihoz képest, a 2,2 milliárd dolláros bevétel azonban hét százalékkal haladta meg az előző negyedévit. Az üzletág veszteségessége 0,6 százalékponttal 7,1 százalékra javult. A negyedévben a Lenovo 15 millió okostelefont értékesített, a Lenovo márka ezen belül hét százalékkal, a Moto márka 20 százalékkal növelte forgalmát. A harmadik negyedévben a Lenovo 9,9 százalékos részesedéssel rendelkezett az okostelefonok világpiacán.
A szerverek, adattárolók, szoftverek gyártásával és szolgáltatások nyújtásával foglalkozó adatközpont üzletág 1,1 milliárd dollár bevétele 20 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól és három százalékkal az előző negyedévitől. Kínában a Lenovo forgalma éves bázison két százalékkal 3,5 milliárd dollárra csökkent, de nyolc százalékkal nőtt az előző negyedévihez képest. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben 14 százalékkal 1,7 milliárd dollárra csökkent a forgalom. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában éves bázison 2,7 százalékkal 3,4 milliárd dollárra csökkent a bevétel. Negyedéves bázison azonban 23 százalék volt a növekedés. Az amerikai kontinensen a Lenovo 3,6 milliárd dollár forgalmat bonyolított pénzügyi éve harmadik negyedévében, nyolc százalékkal kisebbet az egy évvel korábbinál.