MTI

Arcfelismerő a dobozosüdítő-automatában

Vásárlóra szabva ajánlja frissítőit az új japán dobozosüdítő-automata, amely nemhez és életkorhoz igazodva tesz javaslatot a megfelelő ital kiválasztására.

Az arcfelismerő technológiával felszerelt masina annyira népszerű, hogy a tesztelésre kiállított prototípust háromszor többen keresték, mint a hagyományos automatát. A dobozos italokat árusító készülék nagyméretű érintőképernyőt és a vásárló felismerésére tervezett szenzorokat tartalmaz. Az italra váró vásárló elemzése után a kijelzőn jelennek meg az ajánlott italok listája.

A választék napszaktól és az időjárástól függően is változik. A gépet fejlesztő JR East Water Business társaság - amely a kelet-japán vasúttársaság leányvállalataként üzemel - a kínálat kialakításánál a helyi italfogyasztási szokásokat vette figyelembe. "Ha a vásárló férfi, nagy valószínűséggel dobozos kávé lesz az ajánlat, az ötven év körüli vásárlóknak pedig elsősorban zöldteát javasol a készülék" - magyarázta a fejlesztőcég szóvivője.

A huszonéves nőknek teát, vagy valamilyen édesebb italt kínál a gép, miután ez a korosztály a piackutatások alapján is az ilyen frissítőket kedveli. Az új automatából egyelőre még csak egyet teszteltek az egyik forgalmas tokiói állomáson. A kedvező visszajelzések alapján a héten további ötöt helyeznek majd üzembe. Másfél éven belül mintegy 500 italajánló automata üzemelését tervezik Tokióban és az elővárosi állomásokon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kisspepe #1
    Még azt kellene beépíteni az automatába, hogy jegyezze meg kinek mik az igényei, és az ajánlás során ezt is vegye figyelembe. Én pl. kávét nem iszok, mert nem szeretem, hiába ajánlaná.