MTI
Terjed az online vásárlás Ukrajnában
Egy felmérés adatai szerint az ukrán netezők 66 százaléka vásárolt valamilyen árut az interneten 2010 első felében.
Az InMind cég által végzett kutatásból kiderült, hogy az online vásárlást elsősorban a fiatalok részesítik előnyben, a világhálón vásárló ukránok fele 21 és 30 év közötti. A neten vásárló fiatalok 36 százaléka az ukrán átlagnál magasabb jövedelemmel rendelkezik - adta hírül kedden a Novij Region internetes hírportál. A felmérés szerint az ukránok leginkább a könyveket vásárolnak az online üzletekben, az internetet vásárlásra is használók 33 százaléka vett idén valamilyen kötetet. A múlt évben ez az arány még 26 százalék volt.
A online kínált áruk népszerűségi listájának második helyén a mobiltelefonok és kiegészítők állnak, ezekből 2010-ben a netezők 26 százaléka vásárolt, szemben a tavalyi 19 százalékkal. Közel ilyen arányban vettek az ukrán internet-felhasználók ajándéktárgyakat a világhálón. Az online kapható árucikkek legnépszerűbb tízes listáján szerepelnek a számítástechnikai és háztartási eszközök, számítógépes programok, noteszgépek, játékok, CD- és DVD-lemezek, fényképezőgépek és kamerák.
Az internetes vásárlás ukrajnai terjedésének legfőbb akadályaként a megkérdezettek az online eladók iránti bizalmatlanságot (40 százalék) és a hagyományos kereskedelemmel szembeni előnyök hiányát (38 százalék) nevezték meg. Ukrajnában a legfrissebb adatok szerint a lakosság 25 százaléka használja a világhálót.
Az InMind cég által végzett kutatásból kiderült, hogy az online vásárlást elsősorban a fiatalok részesítik előnyben, a világhálón vásárló ukránok fele 21 és 30 év közötti. A neten vásárló fiatalok 36 százaléka az ukrán átlagnál magasabb jövedelemmel rendelkezik - adta hírül kedden a Novij Region internetes hírportál. A felmérés szerint az ukránok leginkább a könyveket vásárolnak az online üzletekben, az internetet vásárlásra is használók 33 százaléka vett idén valamilyen kötetet. A múlt évben ez az arány még 26 százalék volt.
A online kínált áruk népszerűségi listájának második helyén a mobiltelefonok és kiegészítők állnak, ezekből 2010-ben a netezők 26 százaléka vásárolt, szemben a tavalyi 19 százalékkal. Közel ilyen arányban vettek az ukrán internet-felhasználók ajándéktárgyakat a világhálón. Az online kapható árucikkek legnépszerűbb tízes listáján szerepelnek a számítástechnikai és háztartási eszközök, számítógépes programok, noteszgépek, játékok, CD- és DVD-lemezek, fényképezőgépek és kamerák.
Az internetes vásárlás ukrajnai terjedésének legfőbb akadályaként a megkérdezettek az online eladók iránti bizalmatlanságot (40 százalék) és a hagyományos kereskedelemmel szembeni előnyök hiányát (38 százalék) nevezték meg. Ukrajnában a legfrissebb adatok szerint a lakosság 25 százaléka használja a világhálót.