Gyurkity Péter
A mobil internet egynegyede az Androidé
Legalábbis a tengerentúlon, ahol szinte megállíthatatlannak tűnik a Google platformjának folyamatos előretörése, a többiek kárára. Különösen az Apple eszközeinek visszaszorulása a szembetűnő.
A Quantcast legfrissebb adatai elsősorban a mobil internet észak-amerikai forgalmára, annak megoszlására vonatkozik. Az Android fokozatos terjeszkedéséről ez elmúlt időszakban több ismertetőt, összehasonlítást láthattunk, ezek a számok pedig most ismét megerősítik, hogy a trend nagyon is valós.
A cég által közölt grafikonon jól látszik, hogy tavaly májusban még az iOS platformot futtató eszközök adták a mobil internetes forgalom csaknem 70 százalékát, durván kétharmadát az USA-ban. Ez napjainkra 56 százalék körülire csökkent, miközben a riválisok közül elsősorban a Google Android tudott javítani helyzetén, hiszen részesedése az eredeti 10 százalék körüliről egészen 25 százalékra ugrott. Legalább ilyen érdekes, hogy ugyanezen időszakban a RIM, illetve a futottak még kategóriába tartozó többi versenytárs is visszaszorulóban volt, vagyis a keresőcég mobil operációs rendszere mindenkitől területet tudott elhódítani.
Az adatokat szemügyre vevő elemzők igyekeznek kihangsúlyozni, hogy ezek százalékos megoszlások, semmiképpen nincs arról szó, hogy mondjuk az Apple kevesebb okostelefont adna el, mint korábban (mivel a felmérésben kizárólag okostelefonok szerepelnek, a szintén nagyon népszerű iPad ezúttal hiányzik a listáról), mindössze annyit állapíthatunk meg, hogy az Android népszerűsége folyamatosan emelkedik. A változás az elmúlt negyedévet alapul véve is egyértelműen tetten érhető, ám a különbség leginkább az éves összehasonlításban tűnik ki, ez utóbbinál már magasan vezet az Android.
Azt biztosra vehetjük, hogy a Google ezen adatokat felhasználva még több OEM-gyártó igyekszik majd meggyőzni saját szoftverének felhasználásáról, az viszont még kérdés, hogy a Microsoft a Windows Phone 7 révén mennyire tud életképes alternatívát kínálni ezen cégeknek, illetve a felhasználóknak.
A Quantcast legfrissebb adatai elsősorban a mobil internet észak-amerikai forgalmára, annak megoszlására vonatkozik. Az Android fokozatos terjeszkedéséről ez elmúlt időszakban több ismertetőt, összehasonlítást láthattunk, ezek a számok pedig most ismét megerősítik, hogy a trend nagyon is valós.
A cég által közölt grafikonon jól látszik, hogy tavaly májusban még az iOS platformot futtató eszközök adták a mobil internetes forgalom csaknem 70 százalékát, durván kétharmadát az USA-ban. Ez napjainkra 56 százalék körülire csökkent, miközben a riválisok közül elsősorban a Google Android tudott javítani helyzetén, hiszen részesedése az eredeti 10 százalék körüliről egészen 25 százalékra ugrott. Legalább ilyen érdekes, hogy ugyanezen időszakban a RIM, illetve a futottak még kategóriába tartozó többi versenytárs is visszaszorulóban volt, vagyis a keresőcég mobil operációs rendszere mindenkitől területet tudott elhódítani.
Az adatokat szemügyre vevő elemzők igyekeznek kihangsúlyozni, hogy ezek százalékos megoszlások, semmiképpen nincs arról szó, hogy mondjuk az Apple kevesebb okostelefont adna el, mint korábban (mivel a felmérésben kizárólag okostelefonok szerepelnek, a szintén nagyon népszerű iPad ezúttal hiányzik a listáról), mindössze annyit állapíthatunk meg, hogy az Android népszerűsége folyamatosan emelkedik. A változás az elmúlt negyedévet alapul véve is egyértelműen tetten érhető, ám a különbség leginkább az éves összehasonlításban tűnik ki, ez utóbbinál már magasan vezet az Android.
Azt biztosra vehetjük, hogy a Google ezen adatokat felhasználva még több OEM-gyártó igyekszik majd meggyőzni saját szoftverének felhasználásáról, az viszont még kérdés, hogy a Microsoft a Windows Phone 7 révén mennyire tud életképes alternatívát kínálni ezen cégeknek, illetve a felhasználóknak.