Berta Sándor

Egyre több az online banki tranzakció

Bár a legtöbb pénzügyi szerződést még mindig a bankfiókokban kötik az ügyfelekkel, az elmúlt hónapokban jelentősen nőtt az interneten keresztül bonyolított banki üzletkötések száma.

A korábbi évekhez képest változás az is, hogy a banki tranzakciók előtt egyre több felhasználó tájékozódik a világhálón a különböző kondíciókról, hitelekről, nyugdíj-előtakarékossági csomagokról és más pénzügyi konstrukciókról. Ez derült ki a Deutsche Bank Research, a GfK és a Google munkatársai által készített közös felmérésből.

Pénzügyi kérdésekben a megkérdezett felhasználók több mint 60 százaléka használta az elmúlt hónapokban az internetet, míg 20 százalékuk kifejezetten pénzügyi kérdésekkel kapcsolatos válaszokat keresett a világhálón. Ezzel párhuzamosan azonban az idén csak az új bankszerződések 11 százalékát kötötték meg online, 80 százalékát bankfiókokban, míg a fennmaradó 9 százalékát írásban vagy telefonon keresztül.

Az internet jelentősége ennek ellenére folyamatosan nő a banki tranzakciókban is. Az elmúlt 5 esztendőben 60 százalékkal emelkedett az online banki üzletkötések száma és a tendencia kitart a következő években is. Ezt támasztja alá, hogy ugyan az új megállapodások 48,6 százalékát a bankfiókokban írják alá az emberek, de közel minden második közülük előzetesen a világhálón tájékozódik.

"Természetesen tudtuk, hogy az internet fontos információs csatorna, de az meglepett bennünket, hogy az ügyfelek ilyen mértékben használják pénzügyi döntéseikhez. A jövőben tovább fog nőni az online üzletkötések száma" - jelentette ki a tanulmányt elkészítő Thomas Meyer, a Deutsche Bank Research munkatársa. A szakember szerint ennek oka elsősorban az, hogy egyre több felhasználó bízik a világhálóban, különösen igaz ez a fiatalokra és új technikák is megkönnyítik az online tranzakciókat, illetve szerződéskötéseket.

A jelenség hazánkra is igaz: a GfK Hungária megállapította, hogy egyetlen év alatt jelentősen, 110 ezerrel nőtt azoknak a banki ügyfeleknek a száma, akik online veszik igénybe a pénzintézetek szolgáltatásait. Emellett nagyjából hasonló mértékben csökkent a bankfiókba járók száma. 2009 első félévében már több mint 800 ezer olyan banki ügyfelet tartanak számon, akik az internetet használják a mindennapi ügyintézésre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • redfish #4
    Kedves Zoliz!
    Látom, neked nincs NetBank fiókod, mert ha lenne, akkor tudnád, hogy hiába mondanám meg neked a NetBank-os jelszavam és azonosítóm, semmire sem mennél vele, legfeljebb max. körülnézhetnél a fiókomban, mennyi pénzem van, milyen tranzakciókat végeztem az elmúlt 3 hónapban, stb...

    Szinte már mindegyik banknál csak akkor tudsz a NetBank fiókodból tranzakciókat végrehajtani, ha egyszeri SMS-kóddal hitelesíted az átutalást vagy külön a NetBankhoz kapott chipes e-kártyával és kártyaolvasóval lépsz be a fiókodba (K&H Bank specialitása)...

    Mivel a beregisztrált mobilom NÁLAM van, illetve a chipes e-kártyám is NÁLAM van, hiába lépnél be a fiókomba, semmit nem tudnál csinálni...

    Amúgy tényleg nagyon kényelmes a NetBank, én már évek óta használom.
  • Zoliz #3
    Reméljük árulnak majd bankfiók eléréseket is a Vaterán
    Hisz csak egy azonosító meg egy jelszó és a tiéd a virtuális lóvé..
  • adrabik #2
    márpedig net szinte mindenkinél van :) nemtom mér' olyan meglepő h. növekszik a tábor. én is netes banki tranzakciókat használok, sőt már megtakarításokat is ott intézek. Na jó, a hitelemnél azért ragaszkodtam a személyes ügyintézéshez. :) ...és ezzel a rangsorral egyet is értek :)
    legalábbis megközelítőleg
  • Rotyoka #1
    Akinek van netje és esze az ott is fogja csinálni, mert az esetek 60%-ban olcsóbb minden így