Berta Sándor
Németország - az eladott televíziók 36%-a netképes
Az internetezésre is alkalmas tévék tavaly márciusban kerültek a német boltok polcaira és azóta 1,2 millió készüléket adtak el. Ez az összes értékesített televízió 36 százaléka.
Kevés olyan termék van, amely azzal büszkélkedhet, hogy a piacra dobása után 16 hónappal már 36 százalékos piaci részesedésre tett szert. Mindez különösen annak a tükrében figyelemre méltó adat, hogy jelenleg a netképes tévék átlagára Nyugat-Európában 1060 euró.
"Az internet és a tv ötvözése jelenleg az egyik legfontosabb trend a szórakoztató elektronikai piacon" - közölte Achim Berg, a BITKOM szakmai szervezet alelnöke. Csak idén júniusban 158 000 netképes tévét adtak el Németországban és a befolyt összeg 167 millió eurót tett ki, ami teljes televíziópiaci forgalom több mint egyharmada.
A hibridtévék legnagyobb előnye a hagyományos készülékekkel szemben, hogy a klasszikus antennabemenet mellett egy LAN-porttal is rendelkeznek és így akár a világhálóra, akár a háztartások belső hálózataira csatlakoztathatók. Vagyis nincs szükség külön Set-Top-Boxokra és az online elérhető filmek vagy zenei videók, de akár az interneten megjelenő hírek, cikkek és más információk is bármikor közvetlenül a televízió képernyőjén is megtekinthetők. Nem véletlen, hogy egyre több felhasználó szeretne netképes televíziót. A németeknek például a 46 százaléka a közeljövőben már a tévéje előtt ülve akar internetezni, hogy így nézhesse meg a webes tartalmakat. Különösen a fiatalok nyitottak az új lehetőségre. Netképes televíziót a 14 és 26 év közöttiek 60 százaléka vásárolna, az amerikaiaknál és a briteknél ez az arány még magasabb, 74, illetve 77 százalék.
"Az internet megjelenése a tévéképernyőkön közép és hosszú távon meg fogja változtatni a felhasználói szokásokat. Egy hibrid televízióval bárki egyszerűen és célzottan, PC-is ismeretek nélkül nézheti majd a különböző műsorokat és filmeket" - nyilatkozta Achim Berg. 2011-re várhatóan 4 millió netképes tv talál majd gazdára csak Németországban.
Kevés olyan termék van, amely azzal büszkélkedhet, hogy a piacra dobása után 16 hónappal már 36 százalékos piaci részesedésre tett szert. Mindez különösen annak a tükrében figyelemre méltó adat, hogy jelenleg a netképes tévék átlagára Nyugat-Európában 1060 euró.
"Az internet és a tv ötvözése jelenleg az egyik legfontosabb trend a szórakoztató elektronikai piacon" - közölte Achim Berg, a BITKOM szakmai szervezet alelnöke. Csak idén júniusban 158 000 netképes tévét adtak el Németországban és a befolyt összeg 167 millió eurót tett ki, ami teljes televíziópiaci forgalom több mint egyharmada.
A hibridtévék legnagyobb előnye a hagyományos készülékekkel szemben, hogy a klasszikus antennabemenet mellett egy LAN-porttal is rendelkeznek és így akár a világhálóra, akár a háztartások belső hálózataira csatlakoztathatók. Vagyis nincs szükség külön Set-Top-Boxokra és az online elérhető filmek vagy zenei videók, de akár az interneten megjelenő hírek, cikkek és más információk is bármikor közvetlenül a televízió képernyőjén is megtekinthetők. Nem véletlen, hogy egyre több felhasználó szeretne netképes televíziót. A németeknek például a 46 százaléka a közeljövőben már a tévéje előtt ülve akar internetezni, hogy így nézhesse meg a webes tartalmakat. Különösen a fiatalok nyitottak az új lehetőségre. Netképes televíziót a 14 és 26 év közöttiek 60 százaléka vásárolna, az amerikaiaknál és a briteknél ez az arány még magasabb, 74, illetve 77 százalék.
"Az internet megjelenése a tévéképernyőkön közép és hosszú távon meg fogja változtatni a felhasználói szokásokat. Egy hibrid televízióval bárki egyszerűen és célzottan, PC-is ismeretek nélkül nézheti majd a különböző műsorokat és filmeket" - nyilatkozta Achim Berg. 2011-re várhatóan 4 millió netképes tv talál majd gazdára csak Németországban.