MTI
Megújult a Google képkeresője
Napi egymilliárd oldalletöltés felett jár a Google megújult képkereső szolgáltatása, amellyel már több, mint 10 milliárd kép közül válogathatnak a netezők.
"Ez az eddigi legnagyobb képkereső adatbázis" - mondta a BBC-nek Marissa Mayer, a Google internetes keresőrészlegének alelnöke, hozzátéve, hogy a szolgáltatás elindítása óta eltelt kilenc év alatt a képek váltak az egyik legnépszerűbb keresési formává. A keresőóriás tapasztalatai alapján kiderült, hogy a keresendő kifejezésekre adható találatoknál gyakran nem a szöveges kifejezések, hanem egy kép, vagy képek sorozata jelentheti a legjobb megoldást. A megújult képkeresőben gyorsabb felületen és a képek kisméretű mozaikos elrendezésével egyszerre ezer kép jeleníthető meg.
A Google visszautasítja azokat a megjegyzéseket, amelyek szerint az új felülethez a keresőmotorok rangsorában harmadik helyen álló Microsoft Bingtől merítettek ötleteket. Mayer szerint az új fejlesztésüket kizárólag a saját felhasználóik kilenc éve tanulmányozott keresési szokásai alapján hozták létre. Az új kinézettel a Google új hirdetési formát is bevezetett. Az Image Search Ads reklámokkal a hirdetőknek lehetőségük lesz a szövegek mellé illeszteni kisfelbontású képeket, és ezek a korábban megszokott elkülönítéssel, de szöveg nélkül jelenhetnek meg a találati oldalakon.
"Ez az eddigi legnagyobb képkereső adatbázis" - mondta a BBC-nek Marissa Mayer, a Google internetes keresőrészlegének alelnöke, hozzátéve, hogy a szolgáltatás elindítása óta eltelt kilenc év alatt a képek váltak az egyik legnépszerűbb keresési formává. A keresőóriás tapasztalatai alapján kiderült, hogy a keresendő kifejezésekre adható találatoknál gyakran nem a szöveges kifejezések, hanem egy kép, vagy képek sorozata jelentheti a legjobb megoldást. A megújult képkeresőben gyorsabb felületen és a képek kisméretű mozaikos elrendezésével egyszerre ezer kép jeleníthető meg.
A Google visszautasítja azokat a megjegyzéseket, amelyek szerint az új felülethez a keresőmotorok rangsorában harmadik helyen álló Microsoft Bingtől merítettek ötleteket. Mayer szerint az új fejlesztésüket kizárólag a saját felhasználóik kilenc éve tanulmányozott keresési szokásai alapján hozták létre. Az új kinézettel a Google új hirdetési formát is bevezetett. Az Image Search Ads reklámokkal a hirdetőknek lehetőségük lesz a szövegek mellé illeszteni kisfelbontású képeket, és ezek a korábban megszokott elkülönítéssel, de szöveg nélkül jelenhetnek meg a találati oldalakon.