SG.hu
A Google új javaslattal próbálja elkerülni az uniós bírságot
A módosítások szerint a versenytársak ugyanúgy megjelenhetnek a keresőben mint a Google saját szolgáltatásai
Az Alphabet tulajdonában lévő Google felajánlotta, hogy további változtatásokat hajt végre keresési eredményeiben, hogy elkerülje az Európai Unió trösztellenes bírságát. A világ legnépszerűbb internetes keresőmotorja módosította júliusi javaslatát a vertikális keresőmotorok (Vertical Search Services, VSS) visszajelzései és kritikája nyomán. A VSS-ek olyan speciális keresőmotorok, amelyek linkeket tartalmaznak egy adott szektorhoz, például szállodákhoz, légitársaságokhoz, éttermekhez és közlekedési szolgáltatásokhoz. Az ár-összehasonlító oldalak is kritizálták a korábbi javaslatokat.
A Google március óta az Európai Bizottság vizsgálatának tárgyát képezi, mert állítólag saját szolgáltatásait, például a Google Shoppingot, a Google Hotels-et és a Google Flights-ot részesíti előnyben a versenytársakkal szemben. Emiatt cégnek a következő hónapokban bírságra kell számítania. Az EU-ügy a digitális piaci törvény hatálya alá tartozik, amely meghatározza a nagy technológiai vállalatok hatalmának korlátozására, a versenytársak számára teret biztosító és a felhasználók választási lehetőségeinek bővítésére vonatkozó szabályokat.
A Google szerint legújabb módosításai arra a kérésre reagálnak, hogy a harmadik felek VSS-einek és a Google-nak ugyanazokkal az információkkal, funkciókkal és jellemzőkkel rendelkező keresési eredményeket kell megjeleníteniük. "Lehetőséget teremtünk minden VSS-nek, hogy saját mezőjét jelenítsen meg a keresőben. A VSS-mezőt az adott VSS-készlet eredményei töltik ki” - áll a vállalat javaslatában. A mező formátuma és az abban szereplő információk a harmadik felek VSS-ei esetében megegyeznek a Google-éval. A mezőre vonatkozó nyertes ajánlat objektív és megkülönböztetésmentes kritériumokon alapulna, és a Google nem osztaná meg versenytársai adatait másokkal.
A szolgáltatók - lényegében szállodák, éttermek, légitársaságok és utazási szolgáltatások - a felhasználó keresési lekérdezéséhez való relevanciájuk függvényében a VSS-mező felett vagy alatt kapnának helyet. A Google kijelentette, hogy szívesen találna egy kiegyensúlyozott megoldást és lezárná az EU vizsgálatát, de figyelmeztetett a lehetséges kockázatokra. "Továbbra is aggódunk, hogy a kereső további változtatásai egy kis közvetítői csoport kereskedelmi érdekeit részesítenék előnyben azokkal az európai vállalkozásokkal szemben, amelyek közvetlenül szeretnének értékesíteni termékeiket ügyfeleiknek” - mondta a Google szóvivője.
Az Alphabet tulajdonában lévő Google felajánlotta, hogy további változtatásokat hajt végre keresési eredményeiben, hogy elkerülje az Európai Unió trösztellenes bírságát. A világ legnépszerűbb internetes keresőmotorja módosította júliusi javaslatát a vertikális keresőmotorok (Vertical Search Services, VSS) visszajelzései és kritikája nyomán. A VSS-ek olyan speciális keresőmotorok, amelyek linkeket tartalmaznak egy adott szektorhoz, például szállodákhoz, légitársaságokhoz, éttermekhez és közlekedési szolgáltatásokhoz. Az ár-összehasonlító oldalak is kritizálták a korábbi javaslatokat.
A Google március óta az Európai Bizottság vizsgálatának tárgyát képezi, mert állítólag saját szolgáltatásait, például a Google Shoppingot, a Google Hotels-et és a Google Flights-ot részesíti előnyben a versenytársakkal szemben. Emiatt cégnek a következő hónapokban bírságra kell számítania. Az EU-ügy a digitális piaci törvény hatálya alá tartozik, amely meghatározza a nagy technológiai vállalatok hatalmának korlátozására, a versenytársak számára teret biztosító és a felhasználók választási lehetőségeinek bővítésére vonatkozó szabályokat.
A Google szerint legújabb módosításai arra a kérésre reagálnak, hogy a harmadik felek VSS-einek és a Google-nak ugyanazokkal az információkkal, funkciókkal és jellemzőkkel rendelkező keresési eredményeket kell megjeleníteniük. "Lehetőséget teremtünk minden VSS-nek, hogy saját mezőjét jelenítsen meg a keresőben. A VSS-mezőt az adott VSS-készlet eredményei töltik ki” - áll a vállalat javaslatában. A mező formátuma és az abban szereplő információk a harmadik felek VSS-ei esetében megegyeznek a Google-éval. A mezőre vonatkozó nyertes ajánlat objektív és megkülönböztetésmentes kritériumokon alapulna, és a Google nem osztaná meg versenytársai adatait másokkal.
A szolgáltatók - lényegében szállodák, éttermek, légitársaságok és utazási szolgáltatások - a felhasználó keresési lekérdezéséhez való relevanciájuk függvényében a VSS-mező felett vagy alatt kapnának helyet. A Google kijelentette, hogy szívesen találna egy kiegyensúlyozott megoldást és lezárná az EU vizsgálatát, de figyelmeztetett a lehetséges kockázatokra. "Továbbra is aggódunk, hogy a kereső további változtatásai egy kis közvetítői csoport kereskedelmi érdekeit részesítenék előnyben azokkal az európai vállalkozásokkal szemben, amelyek közvetlenül szeretnének értékesíteni termékeiket ügyfeleiknek” - mondta a Google szóvivője.